Ik ben echt trots op Rens

Rens wilde al weken zijn fruithap niet meer eten en stukjes fruit ging ook niet echt. Vandaag toch maar weer geprobeerd want zijn avondeten eet hij ook in stukjes dus hij zou het moeten kunnen dacht ik. Vanochtend heeft hij een halve peer op waar hij met smaak van zat te eten. stond echt versteld.
Tussen de middag at hij twee boterhammen en nam ik zelf nog lekker een banaan na mijn brood. Meneertje boos want hij moest ook banaan. Heeft hij na zijn brood nog een halve banaan gegeten zo uit het vuistje. Was wel een knoeiboel natuurlijk maar ben allang blij dat hij weer fruit eet. En geen fruithapjes meer hoeven te maken is ook heerlijk.
Gaat nu wel behoorlijk hard vind ik, hij heeft ook al bijna geen fles meer.
Hij drinkt alles uit een gewone beker. Alleen onderweg nog een fles of als hij echt erg moe is. Hij drinkt namelik niet uit een tuit of rietjesbeker. Die slaat hij gelijk weg. Maar drinken uit een gewone beker is erg leuk, vind hij.
voor de rest eet hij gelukkig altijd wel goed, alles gaat erin zelfs koolsoorten.
Vanavond heeft hij heerlijk zitten smullen van zijn hutspot. En was zelfs boos dat hij op was. Ben echt trots op mijn kleine aapje.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi hoi!

Wat supergoed van Rens!!! Wordt idd al een grote vent… gaat allemaal veel te snel he?! Jammer hoor… Maar wel goed dat ie dat al kan!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Gaat inderdaad snel. te snel soms vind ik nog twee maanden en dan is ie al weer jarig.

Goed zeg, van Rens! Dat hij ook een stuk banaan MOEST hebben! Ramona, hoe heb jij de gewone beker bij Rens aangeleerd? Wij modderen er flink mee aan, dus ik kan best wat tips gebruiken? Eva wil 'm zelf pakken en dan wordt het een knoeiboel. En watvoor beker heb je dan, met of zonder handvaten? Ik ben benieuwd! Ik vind het erg goed dat Rens al zo goed uit de beker drinkt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi rainbow,

Wij hebben de oefenbeker van difrax, dat is met zo’n uitsparing voor de neus.
Bij Rens wordt het helaas ook wel een knoeiboel want die wil hem ook zelf vast houden. meestal doen we het dan maar samen want alleen gaat het nog niet. Hij vind het wel reuze interressant, hij wil ook uit onze glazen en bekers drinken. Als hij erg gaat klieren met de beker dan zet ik hem even weg, hij weet nu wel dat als hij ermee gaat klieren dat ik hem dan gewoon afpak. Rens wil ook niet uit een tuit drinken, en ik wil niet dat hij nog constant uit een fles drinkt. Ik zet hem wel altijd in de kinderstoel om te drinken, dan heb je maar een plek waar het vies word. En het gaat handiger als op schoot want dan zit je zelf ook onder. Voorlopig neem ik de knoeiboel maar voor lief. Gelukkig past Rens de silly billyz slab nog, dan word hij zelf niet zo vies.
Ik heb ook wel eens gehoord dat je ook kunt beginnen om bv joghurt uit een beker te geven, omdat dat wat dikker is en dat is makkelijker om het te leren.

Groetjes Ramona

Hoi Ramona,

Ja, die beker heb ik ook. Op zich vindt Eva 'm wel interessant, alleen wil ze 'm zelf vasthouden en dan gutst alles er dus uit! Maar ik ga het toch proberen, want ik denk dat de tuit niks wordt en waarom zou ik haar die aanleren als ze veel beter nu al uit een gewone beker kan gaan drinken? Ik heb de tuit vaak geprobeerd, maar ze moet er niks van hebben. Komende week zal ik eens yoghurt in de beker doen en eens kijken hoe dat gaat. Misschien Eva op een veilige plek zetten en haar dan maar laten knoeien? Ze moet het toch leren! Ze wil ook vaak uit ons glas drinken en bekers houdt ze wel al tegen haar mondje aan, dus…we gaan aan de slag!

Groetjes Rainbow, trotse mama

succes ermee en veel plezier met dweilen! Rens wil inderdaad ook geen tuit, dus we moeten wel. Maar goed aan die rommel die je er van hebt zal ook wel weer een eind komen.

Groetjes ramona