En ik zeg nu alvast NEE!!! Aldus Joey
Pffff ik word er gestoord van! Op elke vraag die ik hem stel krijg ik als antwoord: NEE! Behalve als ik vraag of hij een snoepje wil, dan wel een volmondige JA! Het verschil weet hij dus goed.
Maar jeetje wat lastig is dit soms zeg! Ik heb mezelf helemaal aangeleerd om altijd te vragen; Joey wil je een boterham eten? Joey wil je naar bed? Joey wil je mee naar de winkel? Niet dat hij een keuze heeft, maar dit is gewoon zo gegaan, en moeilijk joh, om dat er weer uit te krijgen! Ik probeer nu zo veel mogelijk te zeggen; Joey we gaan een boterham eten etc, maar als ik me eens vergis en het als vraag stel, dan zegt hij dus nee, en komt er 9 van de 10 keer een enorme ppt-bui inclusief laten vallen, krijsen, slaan en bijten! Want ik moet natuurlijk niet tegen hem in gaan! Pfffff Ik dacht even dat de ppt aan ons voorbij ging, hij was (is) tot voor kort zo lief, goed luisterend en vrolijk… Niet dus! Ook hier een echte peuterpuber inmiddels!
Het verschil in ja en nee is soms ook wel leuk in een spelletje. Ik vraag hem kun je een koekje eten? JA! Kun je een koelkast eten? NEE! Kun je een poepje eten? BLEEEH NEE! Kun je een broodje eten? JA!!! Groot succes hier elke dag weer
Groetjes Anouk