Hoi mama’s,
Mijn dochter Julia is inmiddels 5 weken. Ik begrijp nog steeds weinig van haar! Hoewel ik dol op haar ben, vind ik het moeilijk om te begrijpen wat ze wil. Ze slaapt bijvoorbeeld behoorlijk slecht, zelfs nu we haar inbakeren. Vanochtend sliep ze van 08.15-09.15, wat natuurlijk veel te kort is. Ze begint dan te huilen en als ik haar oppak is het meteen weer goed. Ze huilt dus om aandacht te krijgen, maar ik heb natuurlijk niet altijd tijd om die aandacht te geven, ik heb ook een huishouden. Ik kan haar niet in een wipstoel zetten, want daar vindt ze niks aan. Ze wil niet in de box. Ze wil niet in de maxi cosi erbij staan als ik bv aan het koken ben. Ze wil alleen maar op schoot en zelfs dat gaat vervelen na een tijd. Wat wil ze dan?? We hebben nu een behoorlijk dure schommelstoel gekocht, die ze leuk LIJKT te vinden. Maar het kan goed dat ze die vandaag alweer beu is. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen? Haar 18 uur per dag vasthouden? Dat gaat toch ook niet? Dat is voor mij, maar ook voor haar, veel te vermoeiend. Zo komt zij ook niet aan haar broodnodige rust!
Dadelijk gaan we naar babymassage. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik ben bang dat ze daar gaat schreeuwen, want in bad gaan vindt ze bijvoorbeeld ook al niet leuk. Ik hoop dat ze ervan kan genieten, want daarom heb ik ons aangemeld. Het lijkt mij leuk om te doen en voor Julia is het denk ik heel fijn. Soms lijkt het alleen wel alsof Julia niets echt leuk vindt en vraag ik me af wat er met haar is. Ze kan gewoon niet even alleen kraaiend in de box liggen, ze verveelt zich dan ofzo en gaat meteen huilen. Slapen doet ze de laatste tijd ook steeds minder goed, vaak maar 1-2 uur en dan is ze gerust 3 uur wakker, wat voor een baby te lang is. Er zijn dagen dat het goed gaat hoor, maar ik bespeur toch wel veel onrust/verveling bij ons kindje.
Kunnen jullie me zeggen wat ik hiermee moet en hoe ik er achter kan komen wat Julia nu eigenlijk wil? Ze mankeert lichamelijk verder niets volgens mij. Ze is gecheckt door de arts op het consultatiebureau, maar ja, dat is zo standaard dat je er nooit achter komt of er misschien iets anders aan de hand is. Haar nekje was stram, maar dat is ook al verholpen. Ik wil het haar graag naar de zin maken, ik heb soms het gevoel dat ze niet blij is en dat doet mij als moeder dan weer pijn. Maar ze kan niks zeggen he en ik begrijp haar niet… Graag jullie advies, dat heeft me vorige keer ook goed geholpen. Zelf reageer ik nog niet zo op andere topics, maar ik ben nog zo onervaren wat dat betreft, dat ik anderen nog geen advies kan geven. Maar dat komt nog wel!
Groetjes Rainbow
Trotse mama