Ik beetje nerveus ben (en: sponsors gezocht!)

Echt, dat had ik nou niet verwacht.
Het gaat over Vivien, ons gastkind uit Hongarije dat dus afgelopen zomer voor het eerst 3 weken bij ons was.
We hebben haar dus aangemeld voor de kerstreis. Die is van 18 december t/m 3 januari.
Ik had me er al helemaal op ingesteld dat ze komt.
Maar nu krijg ik toch de kriebels.
Stel dat…

We kregen vanavond een mail van het bestuur van de stichting.
Er stond in dat alle bevestigingen (van de tehuizen dus) binnen zijn.
De gastouders waarvan de kinderen om wat voor reden dan ook niet kunnen/mogen komen die worden deze week gebeld.
De andere gastouders krijgen volgende week schriftelijk de bevestiging.

Nou, dat is dus écht wat voor mij hè, maar niet heus.
Ik ben gewoon bang dat ze vandaag of morgen bellen om te zeggen dat Vivien niet kan/mag komen.
Stom hè?
Maar ik vind het erger dan ik van mezelf verwacht had, als ze niet zou komen.
Ze verlangt er zelf ook zoooooooo naar om weer naar ons toe te komen.
We hebben het haar in de zomer ook beloofd omdat ze de laatste dagen voor haar vertrek gewoon niet kon slapen van de buikpijn (door de zenuwen omdat ze niet terug wilde).
En ook in Augustus toen we bij haar in het tehuis waren hebben we het beloofd.
Misschien dom, maar ja…
Ze stond daar zo eenzaam en ze hangt zo aan ons…je wil haar dan toch “troosten”.

Nou ja, waarschijnlijk maak ik me druk om niks en komt ze gewoon, maar toch…

Moest het ff van me afschrijven hoor!
Sorry dat het allemaal zo overdreven klinkt (vind ik)

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 04 Dec 2004 00:29:53

Ik zal voor je duimen dat ze wel mag/kan komen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Ik kan me meteen voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt joh. Hopelijk mag ze gewoon lekker naar nederland hoor, wij duimen ook lekker voor je mee hoor ( dan moet het toch goed komen denk ik hoor ) Ennuh Bieb, schrijf het maar lekker van je af want ik vind het niet overdreven !!!

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

kan het me voorstellen hoor,maar ik ga heel hard duimen dat ze mag komen

bij ons kwam jaren een meisje uit duitsland, een vluchtelinge uit polen, va dat ze 6 was, tot haar 16e aan toe.
en je krijgt echt een band dan, en je leefd ook echt naar die vakantie periodes toe. van bijde kanten.
we hebben nog steeds contact, ze is nu 25, en is hardstikke goed terecht gekomen uiteindelijk.
dus ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent.
groet, Mo

Ik vind heel eerlijk gezegd gewoon dat je het als gastgezin nogal kort van tevoren hoort, of je (gast)kind wel of niet komt.
Want stel dat ze inderdaad gewoon kan/mag komen, dan horen we dat volgende week via een brief.
Dat is dan ongeveer 2,5 week van tevoren.
Nou ja, wie weet zit ik gewoon te zeuren…

Nou dat vind ik ook wel erg kort van te voren dan is de spanning ook om te snijden.

dat vind ik idd erg kort van te voren! je moet er toch rekening mee houden, en je bereid wat voor, zorgt dat je vrij bent bv.
wij wisten altijd veel eerder of Joanna kwam.
en kijk, dan kan er natuurlijk nog iets tussen komen, van ziektje oid, maar ja, daar kan je dan niks aan doen.
hopelijk komt ze gewoon.
maakt ze ook “kans” om geadopteerd te worden? of verwacht je dat ze in dat tehuis zal blijven tot ze oud genoeg is om op eigen benen te staan?

Dat laatste.
Ze heeft een moeder en een grote broer (die op College zit daar in Hongarije) en ze woont in het tehuis omdat haar moeder niet voor haar kan zorgen en ze gescheiden zijn omdat haar vader alcoholist is. Meer zeg ik er hier in het openbaar niet over, omdat ik dat privé vind, voor haar. Snappie?
Maar ze ziet haar moeder en broer dus in het weekend (zo hebben wij het begrepen).
Maar ondanks dat ze van haar moeder houdt zegt Vivien zelf dat ze bij ons wil blijven.
Tsja…dat gaat nou eenmaal niet.
Gelukkig mag ze 2x per jaar komen.
Dat zeggen we haar dan ook steeds.

dat is toch wel fijn, dat ze familie heeft. ook al zijn er problemen.

en ja: dat willen blijven, dat hebben wij dus ook gehad, na de eerste keer al, toen wilde ze dus niet meer naar huis. en dat is moeilijk zeg! ze woonde thuis, en daar was vanalles aan de hand. maar dan sta je echt met een probleem, een klein meisje, dat zomaar, na een vakantie helemaal niet meer naar huis wil, bij je wil blijven. dan pas besef je hoe groot de problemen voor haar moeten zijn daar.
later had ze er heel veel aan toen ze begreep dat ze terug mocht komen, dat wij dat leuk vonden, en daar ons best voor deden. dat gaf haar zekerheid, en vond ze het goed dat ze naar huis moest, als ze dan maar gelijk de datum wist, wanneer ze weer komen mocht.

dus ik denk dat jullie Vivien iets heel moois geven, rust, er echt uit zijn. en het besef dat ze ergens zo welkom is. dat jullie er naar uitkijken dat ze komt. daar heeft ze voor de rest van haar leven veel aan.
groet Mo

Ik hoop echt dat ze het zo ervaart!!

Het is best sneu, als zo’n meisje 's avonds niet kan slapen en buikpijn heeft, omdat ze niet terug wil…

Ik duim mee dat ze komt!
Wat houden ze de spanning erin. Zoals Mo als schreef, laten ze het wel pas met kort dag weten.

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Nou, vrijdagavond en we zijn nog niet door iemand van de stichting gebeld!
Zou ze dan gewoon komen?
Of zouden ze ook op zaterdag (en zondag) nog kunnen bellen?

Ik begin nu toch wel goede hoop te krijgen dat ze gewoon mag/kan komen hoor!

Ik hoop duim heeeel hard voor jullie dat ze mag komen
Groetjes Heleen mama van Robin

Ik denk niet dat ze op zaterdag of zondag nog bellen hoor of je moet vorige week slecht bereikbaar zijn geweest.

Ik begin voorzichtig al in de jubelstemming te komen!!!

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Ik jubel al stiekum een beetje mee voorzichtig Bieb.

Ik denk nu ook wel dat ze gewoon komt hoor! (mits ze niet onverwachts ziek wordt natuurlijk, dat risico zit er uiteraard altijd in).

Jee, over 3 weken om deze tijd ligt ze hier al in bed (nou ja, haar kennende… )
Wel een maf idee hoor.
Aan de ene kant lijken die 5 maanden namelijk nog maar erg kort geleden!

leuk hoor, ze komt! joepie.
genieten.
heel veel plezier hoor.

Duim duim dat ze komt!!!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Jaaaaa, we hebben de brief vandaag gehad!
Ze komt!
Tenzij ze een dag ervoor ziek wordt natuurlijk, maar daar gaan we gewoon niet van uit hoor!

We kregen trouwens een “extra” brief erbij.
Dat ging over de financiele situatie van de stichting.
Ze kwamen vorig jaar al niet uit en dit jaar helaas wéér niet.
Nou hebben ze wat reserves uiteraard, maar de bodem van de put komt wel al in zicht.

Dus…dat heeft wat kleine gevolgen voor de gastouders (is nog te overzien hoor, gelukkig).

Maar hun vraag was of iedereen eens in zijn omgeving zou willen rondkijken/informeren naar sponsors.

De stichting bestaat nou eenmaal alleen maar uit vrijwilligers en ze krijgen geen steun van de overheid of iets dergelijks (zoals “Europa Kinderhulp” bijv. wél krijgt).

Dus…
Mocht iemand eventueel een mogelijke sponsor weten dan hoor ik het heel graag!!!(misschien het bedrijf waar je werkt ofzo? Ik noem maar wat hoor, weet het ook zo gauw niet namelijk)

Maar ze organiseren alles zooooo fantastisch en het is allemaal voor zo’n GOED doel!!! Die kids even een paar weken laten genieten…

Ik hoop dat er iemand is die wat weet!

Alvast bedankt!

Gewijzigd door - Bieb op 03 Dec 2004 23:06:19