Ik baal van verjaardagen

Grr … elke avond elk weekend hebben we iemand in de fam die jarig is. En of ik daar nu op zit te wachten NEE… Manlief is zelden thuis dus kan ik alleen met de kids. Dus heel gesjouw en geregel en dan elk weekend … ze komen mijn strot uit.

Nu dacht ik …wacht ik stuur mail rond of we niet elk jaar 1 of 2 x kunnen gaan uit eten met de familie ipv verjaardagen. Dit heeft veel meer voordelen nl elkaar echt spreken (op verjaardag zit je niet vaak bij elkaar) en niet elk weekend een verplichting om te moeten komen…

Maar helaas de zus die ik NOOIT op een verjaardag ziet vind dit een belachelijk idee… ik baal er enorm van … moest het even kwijt…

he gets, kan me voorstellen dat je daar van baalt zeg. zou er ook niet al te vrolijk van worden zo. maar kan je dat dan niet uitleggen dat je dat niet elke keer in je eentje gaat trekken? ik zou zeker ook gesloopt zijn, ook al is manlief er wel bij.

wat belachelijk trouwens dat degene die er nooit is, het idee niet goed vind.
lekker makkelijk is dat om dan commentaar te geven.

liefs,
Rinske

Oh ik zou er ook van balen, wij hebben dit maar 1 week in het jaar gelukkig maar das al minder.

Maar eh als alleen die ene zus die NOOIT komt het een slecht idee vind dan eh kunnen jullie niet zonder die zus je plan doorvoeren?? Ik bedoel als er 20 ja zeggen bijwijze van en 1 zegt nee is het toch een kwestie van meeste stemmen gelden??

Groetjes,

Michèle

Bah, zou het ook niet willen. Ik ben voor de Michèle-methode: meeste stemmen gelden. Lekker makkelijk en nietszeggend als degene die er eigenlijk toch nooit is, het er niet mee eens is.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Jammer dat je idee niet door kon gaan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook altijd wel leuk vind als familie op mijn verjaardag komt en die van Nora, dus voor in mijn familie zou ik het ook niet echt leuk vinden. Maar ik vind het ook wel leuk die verjaardagen van anderen. Al hebben wij van half augustus tot eind september (en 3 in de eerste 2 weken van juli) ook ieder weekend een verjaardag en wonen we een beetje over NL verdeeld. Aan het einde van de rit ben ik dan ook wel blij dat het er weer op zit! Morgen de laatste, en gewoon in Den Haag, dus de rust is redelijk teruggekeerd! Alleen kan mn zus nu ieder moment voor een nieuw nichtje zorgen, dus er komt nog een verjaardag bij! In Harderwijk deze keer

Maar: gaat dit heel het jaar door bij jullie (heb je zo’n grote familie??) of is het einde al in zicht?

Kan me voorstellen, zonder man, met een peuterpuber en een baby van een paar maanden dat het een hele onderneming is elke keer in je weekend! Jij kan geen lang zal ze leven meer horen!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Oh vreselijk, ik heb er ook een hekel aan. Verjaardagen van vriendinnen en kinderen van vriendinnen hebben we al afgeschaft, want op een gegeven moment zit je echt continu ergens en is dat geen doen. Wij gaan nu alleen nog naar familie eigenlijk en zelfs daar viert niet iedereen het. Bij ons thuis wel, dat is altijd heel gezellig. Bij mijnh schoonfamilie de ene wel, de ander niet. Maar gelukkig nemen ze ons het niet kwalijk als we niet wéér richting Veluwe komen. Bij ons is het goed verdeeld zo.

Als je er geen zin in hebt, moet je het gewoon niet doen meis. Zeker als je alleen moet en dan nog met je twee mannetjes moet slepen…Ik zou daar gewoon eerlijk in zijn. Mensen moeten dat toch snappen? En dan elk weekend, kost je nog handen vol geld aan cadeaus ook! Bah, ik begrijp je helemaal. Ik zou het toch nog eens aankaarten, want elke keer tegen je zin komen is niet goed. Je moet alleen dingen doen die je echt leuk vindt, de tijd gaat al zo snel!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Tja, teveel feestjes is inderdaad ook niet echt ideaal.

Hier rezen de kinderverjaardagen de pan uit! Op een gegeven moment hadden we 25 kinderverjaardagen per jaar (familie, vrienden en kennissen) en er kwamen nog steeds baby’s bij!

Toen heb ik de tip van een vriendin overgenomen: t/m de 4e verjaardag naar kinderen van vrienden en kennissen en daarna niet meer! Dan voldoet een kaartje ook. Je kunt nou eenmaal niet op al die verjaardagen blijven komen tot die kinderen het huis uit gaan.

En zo vielen er in een paar jaar tijd heeeeeeeeel veel kinderverjaardagen af! Heerlijk! Ook van onze meiden heb ik maar tot ze 4 werden de verjaardag voor vrienden en kennissen gevierd. En sindsdien alleen nog maar voor de familie en de 2 gezinnen van onze beste vrienden. Ze krijgen er tenslotte ook een kinderfeestje bij sinds ze op school zitten en de verjaardag wordt in de klas gevierd, dus ze zitten echt niet zonder feestje.

@Mini-boy is het in jullie familie niet zo te regelen dat verjaardagen per gezin gevierd worden i.p.v. per persoon? Dat zou misschien een mooie tussenoplossing zijn om ervoor te zorgen dat het vieren van verjaardagen leuk blijft.

Groetekes, Sje

Vanavond dus ook ‘gezellig’ op een verjaardag gezeten en toen kwamen er toch wel meer die liever hadden dat het wel gevierd werdt dan niet… Dus denkt dat als we de keuzes maken dat het fifty fifty wordt gnagna…

Wel was men ervoor te porren om evt van 1 persoon (of de man of de vrouw) dat jaar de verjaardag te houden… Dus dat scheelt dan misschien al de helft. Heb ik toch nog iets gewonnen

Verder hebben wij gewoon grote familie aan beide kanten (bij ons thuis 11 kinderen met allemaal een man/vrouw en bijna allemaal kindjes ook stiefneefjes/nichtjes dus… daar heb je al niet veel mee) (bij mijn man thuis ook 6 kinderen die allemaal getrouwd zijn en bijna allemaal kindjes hebben) Dus jullie weten wel hoe mijn jaar er uit ziet GNAGNA…

Ik heb wel aangegeven dat ik het niet meer zo ga doen. Dit jaar was ik de pineut om de kadoos te regelen (doet altijd 1 persoon in de familie) en dit jaar zijn er dus ook 4 aanhang bij gekomen met in totaal 4 kindjes van het eerdere huwelijk). Maar het jaar is bijna om en heb aangegeven dat ik volgend jaar mocht er niks veranderen niet naar elke verjaardag ga…

@ Miniboy?? Kadootjes regelen?? Hoe moet ik dat zien?? Dat een persoon alles koopt of 1 persoon alles betaald??? Dure hobby dan meid. Maar wat je zegt als er niks veranderd dan je eigen plan trekken want het is allemaal al druk zat in het leven.

Groetjes,

Michèle

Jeetje! Dan kom je al gauw aan een man of 50, inclusief kinderen! Dan kun je inderdaad ieder weekend naar een verjaardag, als het heel goed verdeeld is!

En zitten ze ook allemaal op iedere verjaardag? Dus alleen aan familie al 50 man? Dan mogen jullie wel grote huizen hebben, zeker diegenen die in de winter jarig zijn! En stel dat je dan ook nog vrienden uit wil nodigen… Begin je voorstel steeds beter te snappen! Ik kom uit een gezin van 3 kinderen, wel allemaal met aanhang en kinderen en mn man heeft een moeder, 1 zus en een zwager. Das nog te overzien!

Nou, het scheelt al een hele hoop als je niet meer iedere verjaardag viert!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

nou wij hebbenn dat altijd in december,dan ist echt hell-maand met nog sinterklaas en kerst… verschrikkelijk! dit strekt zich nog uit tot januari…zelf hecht ik helemaal geen waarde aan verjaardagen (heb ze tot mijn 18e nooit gevierd, en eerlijk gezegt vind ik de opwinding erover altijd wat overdreven)
ik kijk altijd of het uitkomt in mijn eigen schema zo niet, dan stuur ik een kaartje en jammer dan ! word me niet altijd in dank afgenomen maar ja ik kan ook niet overal tegelijk opdraven, zowieso probeer ik altijd maar 2 verplichte nummers per week te plannen, anders groeit het me boven het hoofd…wij hebben ook weekend !
de verjaardagen van mij en manlief worden eigenlijk altijd gevierd met vrienden nooit met familie, nu met die kleine en haar verjaardag word dat een ander verhaal, maar goed als het aan mij ligt, gaan we dan op vakantie want dat is toch in juli ! bovendien snapt ze er nu toch nog niks van !

Hier hebben we in oktober ook een drukke maand qua verjaardagen in m’n schoonfamilie. Daar vieren ze het gewoon allemaal op één middag bij één van de jarigen thuis. Dan is iedereen aan bod geweest, maar je hoeft maar één keer te komen. Misschien nog een idee?

Groetjes,
M

Michele : het regelen moet je zo zien dat iedereen het geld aan het begin van het jaar aan 1 persoon geeft (dit jaar ik dus) en die zorg dat jaar ervoor dat iedereen zijn/haar kado krijgt. Dus shoppen maar dan in negatieve zin.

Hier zijn er ook wel die de verjaardagen met elkaar vieren. Dus wat ik in 2011 ga doen… van Juli de feestmaand maken (alle mannen in huize de Bruijn zijn dan jarig), en mijn eigen verjaardag vier ik alleen met jullie

Bakmama: Hij baalt er zelf ook enorm van dat hij zoveel moet werken. Maar dat is nu eenmaal zijn job. Vertegenwoordiger bij Plameco Plafonds (weet niet of het je bekend is), en dat is dus ook minimaal 2 avonden in de week en vaak een beurs en veel zaterdagen. Daarnaast dus zijn eigen bedrijf… Dus je begrijpt wel hoe het hier gaat :open_mouth: en dan nog geen villa :open_mouth: