Ik baal van ons ziekenhuis

Pff weet niet eens waar ik moet beginnen, maar goed.

Tijdens de zwangerschap van Tim heb ik na een goede zwangerschap de laatste maand veel in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies. In die maand was de communicatie dat ik daar lag erg slecht. Uiteindelijk werd het een spoedkeizersnede, vanwege het loslaten van mijn placenta. Maar ook dat ging niet zonder slag of stoot en zijn er fouten gemaakt.

Vorig jaar in dit zelfde ziekenhuis 2 curretages ondergaan. Wederom erg slechte ervaringen, want het is toch wel erg slecht als je daar ligt en verpleegkundige komen langs om je te feliciteren met je baby. Terwijl er net iets is weggehaald. Hoe bedoel je we lezen nooit statussen. En dat gebeurde niet bij 1 verpleegkundige, maar meerdere die langskwamen. Ik lag gewoon te huilen in mijn bed vanwege alle felicitaties, terwijl ik daar lag voor een curretage. Ook toen ik na die curretages een kijkoperatie aan mijn baarmoeder had vanwege kans op verklevingen vroeg de assistente die bij de operatie aanwezig was hoe oud onze baby nu was.

Vanmorgen had ik mijn 1e controle afspraak in het ziekenhuis. Daarvoor telkens bij mijn eigen verloskundige praktijk. Maar vanwege mijn keizersnede gaat de zorg vanaf 36 weken over naar het ziekenhuis. Nu kreeg ik geen gynacoloog, maar een co assistente die wederom weinig wist van mijn achtergrond. En ik haar veel moest vertellen. Verder krijg je gewoon erg weinig informatie. Gelukkig zei ze uit zichzelf je kunt bij de balie als je een afpsraak maakt ook om een informatie pakket vragen voor info en telefoonnummers die je moet bellen als je ons nodig hebt. Wij een nieuwe afspraak gemaakt, alleen konden ze geen info pakketjes vinden. Nou daar sta je dan, want verder zeggen ze niks behalve dat ze ze niet kunnen vinden. Maar ik heb ze toch nodig dus ik zeg en nu. Nou ja zegt die vrouw iets wat ik niet heb kan ik niet geven. Uiteindelijk na veel doorvragen verwees ze me naar een andere afdeling waar ze ze misschien konden hebben. Wij daarheen, maar daar waren ze ook niet, dus uiteindelijk werden we doorgestuurd naar de verloskamers. Daar kreeg ik dus alleen een lullig klein briefje met het telefoonnummer van de verloskamers. Kortom ik weet nu niet eens wanneer ik moet bellen als er tekenen zijn dat mijn bevalling begint. Dus om de hoeveel minuten ik weeen moet hebben, bij bloedverlies of vliezen die breken. Ik weet het echt niet en daar baal ik goed van. Het is een groot ziekenhuis, maar de klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Ook begrijp ik niet waarom ik niet een afspraak met een gynacoloog heb, of is het gebruikenlijk dat je bij controles in het ziekenhuis alleen co assistentes ziet? Maandag de volgende afspraak, maar ook dan niet bij een gynacoloog, maar een co assistente. Niet dat ik iets tegen co assistente heb, want die moeten het ook leren. Maar ze weten gewoon heel weinig en dan is het wel fijn als er in ieder geval een gynacoloog bij is.

Nou sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt.

Groetjes,
Sandra

Wat is dat slecht zeg! Kun je niet naar een ander ziekenhuis? Je bent toch vrij om te kiezen wel ziekenhuis je neemt? Wij zaten hier gelukkig tussen twee ziekenhuizen in waarvan de reistijd niet veel scheelde. Ik heb het ziekenhuis gekozen dat het dichtst bij opa en oma was mocht dat nodig zijn. Maaaaaar…ik zou alleen naar het ziekenhuis gaan als dat nodig was. Thuis bevallen bleef optie 1. Helaas toch ziekenhuisbevalling omdat ontsluiting niet op gang kwam. Verloskundige ging mee en wilde mij overdragen aan de gyn. Gyn keek naar mij en zag dat de onsluiting in nog geen half uur van 3 naar 7 cm was gegaan en mijn verloskundige zei direct: dan neem ik het over en maak ik het zelf hier af in het ziekenhuis. En daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor. Misschien kan jouw verloskundige ook gewoon mee mocht het nodig zijn? Of is er al bekend dat je een keizersnee krijgt?

Succes en ik zou ze plat blijven bellen voor dat informatiepakketje… Is er geen patiëntenvereniging waar je bij aan kunt kloppen, want dit is gewoon niet netjes!

Is er geen afdeling, soort klantenservice waar je je klacht kunt doen. Je kan toch niet zo behandeld worden?? Ik dacht dat ik slechte ervaringen had met mijn bevalling zeg. Neem anders even contact op met je vk hierover.

Groetjes,

Michèle

Jeetje wat belachelijk allemaal zeg!!
Ik vind het knap van je dat je nog steeds bij dit ziekenhuis bent… Ik was allang naar een ander ziekenhuis gegaan…
Ik vind het zo raar he dat al die ziekenhuisbevallingen zo negatief zijn verlopen…
Ik ben van Sylvie ook in het ziekenhuis bevallen, in Deventer. Mijn verloskundige heeft me gebracht. Ze ging tussendoor steeds weg maar ze kwam wel constant terug om te kijken hoe het ging en ze was er ook toen Sylvie is geboren. Dat vond ik ontzettend fijn. Maar het ziekenhuis in Deventer heeft ons enorm goed van informatie voorzien en ze waren allemaal echt superaardig…
De kraamkamer was ook superdeluxe. Mijn vriend kon blijven slapen en er was een tv en ik had een eigen wc en douche. Als we niet zo ver er vandaan woonden wilde ik perse daar weer bevallen Haha
Het personeel was allemaal super meelevend en erg aardig.

Ik kan gelukkig dit keer tussen 4 ziekenhuizen kiezen Lekker hoor Ik kan naar Drachten, Leeuwarden of Groningen. In Groningen zijn 2 ziekenhuizen Wij gaan van te voren de kraamkamers bekijken en naar een informatie avond. Daarna een keus maken.

Dus ik weet niet waar jij woont en of je dus dichtbij een ander ziekenhuis woont (groot of klein), anders zou ik zeker daar eens gaan kijken hoe daar de sfeer is. En anders gewoon een klacht indienen bij het ziekenhuis waar je nu loopt. Een brief met precies daarin wat je hierboven ook neergezet hebt. Dan weten ze zelf ook hoe belachelijk ze daar met mensen om gaan.
Dat hebben ze misschien ook wel even nodig, even met hun neus op de feiten worden gedrukt… Want dit kan echt niet!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

nouja sandra maar dit kan echt niet hoor dit vind ik geen stijl!
is er geen ander ziekenhuis in de buurt waar je zou kunnen bevallen? ik vind dit geen manier van omgaan met patienten.
er zijn toch gewoon folders van de kraamafdeling/verlos-afdeling waar informatie op staat? Wij hebben die destijds ook gekregen. anders even wat op internet surfen wanneer je moet bellen. maar dan nog vind ik dat zij voor dat soort informatie moeten zorgen.

Ik schrok wederom weer van de felicitaties die ze gaven wat ontzettend schofterig! ze gaan er maar klakkeloos vanuit dat iedereen daar bevallen is… echt te gek voor woorden.
meis zoek uit waar jij je verhaal kunt doen want dit moet je niet over je kant laten gaan.
je laat je wel “helpen” door mensen daar die het belangrijkste van de wereld ter wereld moeten brengen… op zn minst wat respect, medeleven en extra hulp in gesprekken zouden ze op zn minst kunnen geven na alles wat je al hebt meegemaakt daar.

Wat een verhaal Sandra. Ik kende het deels, maar zo allemaal op een rijtje is het wel weer heel schokkend. Is het mogelijk van ziekenhuis te switchen? Wil je dat?

Heel veel succes met wat je besluit te doen. Dikke knuffel!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

He jakkes, zo ga je toch ook niet met een gerust gevoel de bevalling in…
Ik zou idd als het mogelijk is je VK meevragen. Toen ik tijdens de bevalling van de oudste naar het ziekenhuis moest is ze ook mee gegaan, maar dat wilde ze zelf heel graag omdat ik de eerste was die ze zelf ter wereld geholpen heeft en die ze mocht helpen bij de bevalling Dus dat was ook voor haar wel heel leuk natuurlijk, alleen baalde ze dat ze het niet mocht afmaken.
Maar stelde mij wel gerust dat ze meeging en eigenlijk alles regelde daar.

(Lees: ik werd op een bed gekwakt en mocht gaan persen hahahaha, vanaf binnenkomst in de hal heeft t nog geen kwartier geduurd )0

Jeetje, kun je indd niet naar een ander zh ofzo, zou dit niet zomaar pikken.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Meteen een ander ziekenhuis opzoeken.
Dit kan toch echt niet hoor.

Mag ik vragen waar dit is?

M.

He meid toch, wat een rotziekenhuis! Ik ben zelf 2x bevallen in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven en dat beviel prima. Ok, de verpleegsters hadden het razend druk en je kreeg niet altijd veel aandacht, maar ze waren wel allemaal vriendelijk en wisten wel van de hoed en de rand. Ja, het gaat als een lopend vuurtje dat er een mama binnen is die in de WC is bevallen en met een baby in de WC-pot… Maar goed. Ik hoop dat er een andere ziekenhuis in de buurt is, want dit lijkt me geen fijne plek! Ik vond het zo rot voor je dat ze je toen feliciteerden, dat schreef je toen al, na de curretage…ontzettend harteloos en ongeinteresseerd! Bah. Als mensen je niks kunnen schelen, waarom ga je dan de zorg in? Ik snap dat niet?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Doordat ik nog dezelfde dag dat ik dit topic heb aangemaakt in het ziekenhuis belande met gebroken vliezen heb ik nooit meer gereageerd. Bedankt in ieder geval voor jullie reacties. Helaas heb ik geen tijd meer gehad dus een ander ziekenhuis te kiezen. Iets wat ook erg lastig had geweest, want dit ziekenhuis is voor ons 5 a 10 minuutjes rijden en het eerstvolgende ziekenhuis een half uur.

Mijn verloskundige meevragen naar het ziekenhuis was sowieso geen optie. Had ik graag gewilt, maar dat kan niet als je eerder middels een keizersnede bent bevallen. Dan moet je onder het toezient oog van een gynacoloog bevallen.

Gelukkig heb ik er deze keer een veel beter gevoel aan overgehouden dan de vorige keer. Nog wel wat dingen die erg slecht waren, maar niet te vergelijken met de vorige keer.

Toch zit me 1 ding niet lekker en dat is dat ik na de bevalling ruim 2 liter bloed ben verloren. Ik had daardoor een bloeddruk van 40 over 60 en voelde me echt niet goed. Toch gingen ze de volgende ochtend pas mijn HB meten en een bloedtransfusie toedienen. Ze wilde dit niet meteen doen, maar ik weet niet meer waarom. Zouden jullie hier nog een klacht over indienen, of het gewoon zo laten? Ben nooit echt van het indienen van een klacht, maar begrijp niet waarom ik tot de volgende ochtend moest wachten. Heb er spijt van dat ik er toen niks over gezegd heb, maar ja dan heb je ook andere dingen aan je hoofd en overvalt het je.

@Marcel het is het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp.

Groetjes,
Sandra

Lilypie First Birthday tickers

Ik zou er zeker weten wel een klacht over indienen. Hoe kunnen zij nou zeker weten dat het goed blijft gaan tot de volgende ochtend met zoveel bloedverlies?? Ik vind het raar hoor…

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

nou ik heb geen bloedtransfusie gehad maar wel een infuus met wat erin zodat het bloed vanzelf weer sneller werd aangemaakt oid… ik had net iets minder verloren dan jij dus vandaar dat ik geen bloedtransfusie heb gehad.
mijn vraag is dus eigenlijk; heb jij wel een ander infuus gekregen VOORDAT je het bloed kreeg? zoja…zou ik geen klacht indienen want volgens mij wordt er geacht eerst dat te proberen en als het niet aanslaat extra bloed. (tegen mij werd verteld dat als mijn hb waardes niet sneller stegen ik ook extra bloed moest krijgen maar dat ze het eerst zo probeerde en het hielp bij mij in ieder geval wel)
als je helemaal niets hebt gekregen zou ik wel een klacht indienen.

Heb je al een controle-afspraak gehad bij de gyn? Anders zou ik het eerst daar bespreken, misschien ligt het wel zoals Inge zegt? Als je daarna niet overtuigd bent, dan kan je altijd nog een klacht indienen. Maar goed, je moet doen wat je voor jouw gevoel moet doen.

Groetjes,
M

wel fijn dat je er nu in ieder geval betere herinneringen aan over hebt gehouden.

ik heb ook een bloedtransfusie gehad.
dit was na een operatie aan mijn been waarbij ik toen ook zo’n 2 liter bloed was verloren. ik weet nog dat ze mij ook niet direct een bloedtransfusie hebben gegeven omdat ze eerst wilden kijken of ik het zelf (nou ja m’n bloed dan ) aan ging maken. wellicht is dit bij jou ook het geval geweest.
je kan dit natuurlijk nog vragen en als ze geen duidelijk antwoord geven kan je altijd nog een klacht indienen, of niet natuurlijk als je dat niet wilt.

liefs,
Rinske

Ik heb na de keizersnede ook een bloedtransfusie gehad, had ook ongeveer 2 liter verloren, en bloeddruk vergelijkbaar met die van jou. Bij mij hebben ze wel in de nacht een bloedtransdfsie gedaan. Waarom ze dat bij jou niet hebben gedaan, weet ik niet. Weet wel dat ze diezelfde ochtend nog bij mij kwamen om bloeddrukverlagende medicatie te geven, en toen ik die weigerde, werd ze eerst ook nog boos. Toen ik zei dat ik de hele nacht gevaarlijk laag zat met mijn bloeddruk, en ik dus echt niet van plan was om medicatie in te nemen om mijn bloeddruk te verlagen, tenzij de arts hoogstpersoonlijk mij dit zou opdragen. Ze ging toen weg, en kwam na 10 minuten terug met het bericht dat ik gelijk had, en ze idd niet hoefde te nemen. Achteraf denk ik ook, wat een stelletje oenen daar. Maar goed, toen wist ik nog niet eens van de placenta die ze hebben achtergelaten, waardoor ik een week later voor curretage moest. Tja, wat dat betreft kunnen we elkaar de hand schudden, had bijna mijn ziekenhuis kunnen zijn, waar jij het overhebt.

Ik zou wel even wachten tot je de afspraak met de gyn hebt gehad. Dan kun je eerst aan hem vragen hoe of wat, mocht het zijn dat je daar alsnog niet wijzer van wordt, dan zou ik een klacht indienen.

liefs woezel

@Inge, nee ik heb niks gekregen wat mijn bloed weer sneller aan zou maken.

@Woezel, jeetje wat een heftige fout zeg. Gelukkig dat jij zo bij was om te zeggend dat je dit niet hoefde.

Ik heb over 4 weken een controle afspraak in het ziekenhuis voor nacontrole. Maar het stomme is dat deze afspraak niet bij een gynacoloog is. Vorige keer na mijn bevalling van Tim was de nacontrole wel gewoon bij een gynacoloog. Nu heb ik de nacontrole bij een co assistente. Dus ja om daar nu een klacht in te gaan dienen. Ik weet dat dit een co assistente is omdat zij ook bij het laatste gedeelte van mijn bevalling aanwezig was samen met de gynacoloog.

Ik zit trouwens nog steeds aan de ijzertabletten, omdat ze me te weinig bloed hebben gegeven. Ze dachten dat 1 liter wel genoeg was, maar mijn HB is nog steeds veel te laag.

Groetjes,
Sandra

@Sandra, dan bel je ze toch en zeg je dat je de nacontrole per se bij de gyn wilt? Even op je strepen gaan staan, dat kunnen ze je niet weigeren.

Groetjes,
M

Ja, daar zat ik ook al aan te denken Mriek. Maar dacht misschien is dat wat overdreven.

Groetjes,
Sandra

Tuurlijk niet, als jij je daar beter bij voelt? En aangezien je gewoon kritische vragen hebt over de behandeling van jou daar lijkt de gyn me toch wel de meest aangewezen persoon. Helemaal omdat je een klacht overweegt. Als je dat laatste erbij zegt, denk ik dat ze de afspraak direct overzetten naar de gyn

Groetjes,
M