Pff weet niet eens waar ik moet beginnen, maar goed.
Tijdens de zwangerschap van Tim heb ik na een goede zwangerschap de laatste maand veel in het ziekenhuis gelegen vanwege bloedverlies. In die maand was de communicatie dat ik daar lag erg slecht. Uiteindelijk werd het een spoedkeizersnede, vanwege het loslaten van mijn placenta. Maar ook dat ging niet zonder slag of stoot en zijn er fouten gemaakt.
Vorig jaar in dit zelfde ziekenhuis 2 curretages ondergaan. Wederom erg slechte ervaringen, want het is toch wel erg slecht als je daar ligt en verpleegkundige komen langs om je te feliciteren met je baby. Terwijl er net iets is weggehaald. Hoe bedoel je we lezen nooit statussen. En dat gebeurde niet bij 1 verpleegkundige, maar meerdere die langskwamen. Ik lag gewoon te huilen in mijn bed vanwege alle felicitaties, terwijl ik daar lag voor een curretage. Ook toen ik na die curretages een kijkoperatie aan mijn baarmoeder had vanwege kans op verklevingen vroeg de assistente die bij de operatie aanwezig was hoe oud onze baby nu was.
Vanmorgen had ik mijn 1e controle afspraak in het ziekenhuis. Daarvoor telkens bij mijn eigen verloskundige praktijk. Maar vanwege mijn keizersnede gaat de zorg vanaf 36 weken over naar het ziekenhuis. Nu kreeg ik geen gynacoloog, maar een co assistente die wederom weinig wist van mijn achtergrond. En ik haar veel moest vertellen. Verder krijg je gewoon erg weinig informatie. Gelukkig zei ze uit zichzelf je kunt bij de balie als je een afpsraak maakt ook om een informatie pakket vragen voor info en telefoonnummers die je moet bellen als je ons nodig hebt. Wij een nieuwe afspraak gemaakt, alleen konden ze geen info pakketjes vinden. Nou daar sta je dan, want verder zeggen ze niks behalve dat ze ze niet kunnen vinden. Maar ik heb ze toch nodig dus ik zeg en nu. Nou ja zegt die vrouw iets wat ik niet heb kan ik niet geven. Uiteindelijk na veel doorvragen verwees ze me naar een andere afdeling waar ze ze misschien konden hebben. Wij daarheen, maar daar waren ze ook niet, dus uiteindelijk werden we doorgestuurd naar de verloskamers. Daar kreeg ik dus alleen een lullig klein briefje met het telefoonnummer van de verloskamers. Kortom ik weet nu niet eens wanneer ik moet bellen als er tekenen zijn dat mijn bevalling begint. Dus om de hoeveel minuten ik weeen moet hebben, bij bloedverlies of vliezen die breken. Ik weet het echt niet en daar baal ik goed van. Het is een groot ziekenhuis, maar de klantvriendelijkheid is ver te zoeken.
Ook begrijp ik niet waarom ik niet een afspraak met een gynacoloog heb, of is het gebruikenlijk dat je bij controles in het ziekenhuis alleen co assistentes ziet? Maandag de volgende afspraak, maar ook dan niet bij een gynacoloog, maar een co assistente. Niet dat ik iets tegen co assistente heb, want die moeten het ook leren. Maar ze weten gewoon heel weinig en dan is het wel fijn als er in ieder geval een gynacoloog bij is.
Nou sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt.
Groetjes,
Sandra