Ik baal van de jaarafrekeningen en me druk maak

om ALLES!
echt gas water licht… alle 3 flink bijbetalen.
dan de zorgtoeslag 2009… flink terug betalen. de definitieve aanslag van de huur is nog niet binnen maar geloof me… dat wordt ook flink bijbetalen (nog meer als de zorgtoeslag) ik had het helemaal verkeerd ingevuld en de ene financieele fout na de andere gemaakt waardoor we nu gigantisch bij moeten betalen… en waarvan??? ik snap niet waarom ik die fouten heb gemaakt ik heb het gecheckt… ge-dubbel-checkt en NOG eens gecheckt… en toch een grove fout gemaakt… ik voel me echt goed kaa uu tee hierover… ikk hoop dat ik eruit kom…
had ik maar minder sinterklaas cadeau’s gekocht… dan had ik nog een buffer

Gewijzigd door - MamavanRico op 27 Dec 2010 20:46:09

Hè, wat vervelend! Ik weet niet waar je het gas en licht afneemt, maar bij de Nuon kun je in termijnen betalen. Dat hebben wij ook een keer gedaan toen we bijna € 300 moesten bij betalen. Misschien kan dat bij het water ook en bij de Belastingdienst kan het zeker.
Ik weet niet of het nu financieel haalbaar voor je is, maar je kunt ook het maandbedrag van het gas en licht wat ophogen, zodat je volgend jaar minder hoeft terug te betalen of misschien wel wat terug krijgt. Misschien is switchen van energieleverancier ook een optie? Wij zijn vorig jaar overgestapt van de Nuon naar Energie Direct en dat scheelde ons ruim € 30 per maand. Ook kregen we bij het overstappen € 265 van Energie Direct. Is toch mooi meegenomen. Wij zijn overgestapt via gaslicht.com.

Groetjes Natasja

Hoe heb je het dan verkeerd ingevuld? Ik gebruik altijd de rekenhulp die er bij zit (bij de toeslagen dan) en meestal krijg ik aan het eind van het jaar de afrekening en zat ik zelfs te hoog met het berekende bedrag… Van de energie (Essent) kregen wij ook de jaarafrekening (gas krijgen we in april geloof ik) en wij moesten ook ruim 123 euro bijbetalen… En daar stond ik wel even van te kijken, want volgens de verbruiksmanager op de site van essent kreeg ik 30 euro terug en die had ik 2 dagen voor de meterstandopname ingevuld!!! Ik heb dus ook even een “mooie” mail de deur uitgefloept!!! Wij proberen ook idd altijd een betalingsregeling te treffen als het hoge bedragen zijn (toevallig lukt het nu wel in 1 keer), dus ga als een razende rondbellen!!! Sterkte {{{Inge}}}, ik weet hoe het voelt helaas!!!

Dat is mooi balen. Weet precies hoe het voelt…ook wij hebben een keer ruim 700 euro terug moeten betalen aan de belastingdienst omdat ze ons verkeerd hadden voorgelicht over toeslagpartners. En Nuon…ook vaak bij moeten betalen maar dat bleek met de verhogingen van hun te maken te hebben. Nu hebben zij zelf ons maandbedrag iets opgehoogd en de kans dat we nu moeten bijbetalen zal minder groot zijn (ook door de droger die we niet meer gebruiken en een zuinigere wasmachine, oh en het gebruik van spaarlampen…). Maar goed, de definitieve jaarafrekening moeten we nog krijgen… En wijzigingen geven we aan de belastingdienst gelijk door (mijn overuren laat ik trouwens niet meer uitbetalen maar neem ik op als vrije dagen - daar heb ik meer behoefte aan dan een paar euro’s extra in de maand…).

wat betreft het water…
water zit bij ons bij de huur inbegrepen. maar je betaald wel waterschapsheffingen of hoe heet dat? wat het water “zuivert” ofzoiets.
daar moeten we niet veel vabn bijbetalen hoor!
alleen gas en stroom.
ik had het vorig jaar omhoog gezet (het gas met 6 euro per mnd omdat we bij moesten betalen) en ik heb echt niet meer verbruikt maar nu moeten we NOG meer bijbetalen dan afgelopen jaar. raar of niet?!?!
het stroom had ik laten staan omdat we 200 terug kregen en nu door die rot droger moet ik ineens flink bijbetalen.

ehm… ik weet niet meer wat iedereen gereageerd heeft haha…
ohja van de belastingdienst, het is gewoon fout gegaan hoe ik zei dat het ging. zij zeiden dat ik mijn brutoloon maal 12 + vakantiegeld moest doen, later bleek dit niet te kloppen (ofja later… ik merkte het een paar dagen terug met de jaarafrekening)

hey mamavanrico,mooi zuur meis, ik snap dat je je druk maakt…maar een fout maken bij je belastingdinge, is heel goed te begrijpen,… het zijn ook gewoon rotdingen…
ik heb er een mevrouwtje voor, meestal betaal ik haar iets van 50 euro,ligt eraan wat voor zooi het is,en zij regelt alles,sinds haar nooit geen gezeik meer, en geen stress van het invullen… misschien ook wat voor jou !

@Sugar: ja dat is wat voor mij ja maar pas als ik alles van dit betaald heb want moet echt elke euro omdraaien nu voorlopig, maar ik heb 150 tot nu toe bij elkaar gespaard, denk dat ik 90 van de bijslag van rico erbij leg, en de overige honderd bij zijn kamer leg (we hebben daar al een potje voor) (nieuw bed enzo) en wat op zijn spaarrekening zet, maarja die 90 euro… ik denk gewoon zo: hoe sneller ervan af hoe beter want dan hoef ik ook niet zo moeillijk te doen qua boodschappen, we redden het nu nog wel hoor en betalingsregelingen zijn altijd mogelijk maar ik had gewoon een keer zin om het wat ruimer te hebben voor een extra dagje weg. die extra dagjes weg zullen nu niet kunnen… en opzich is dat nog niet zo heel erg ivm het weer buiten het is toch te koud om echt leuke dingen te gaan doen.
dus uiteindelijk komen we er wel weer, net als altijd en tot die tijd maar wat bezuinigen op dingen doen die geld kosten.
ik ben allang blij dat het leefgeld er niet onder lijdt. dat doet het eigenlijk nooit en dat is maar goed ook.

ja da snap ik, het is altijd balen als je moet vogelen met centen… drama…
en inderdaad ik wil er dan ook altijd zo snel mogelijk vanaf zijn hoor !
maar misschien next time iemand met verstand ervan laten kijken, bedoel die papieren zijn zo onduidelijk , een kleine fout kan dus al grote gevolgen hebben !

ja haha en ik maakte een grove fout ipv klein
maar wel door hun toedoen met hun valse informatie grr!

Idd neem gewoon zo’n mannetje die je belasting papieren doet. Vaak haal je het geld er weer uit omdat hun aftrekposten weten waar jezelf niet aan denkt. Mij is het die 50 euro zeker waard.

groetjes Ramona

oow wat herkenbaar! Hier kreeg ik twee dagen voor kerst een brief dat ik alle ontvangen huurtoeslag van 2009 terug moest betalen!!! Ik schrok me echt dood, want dit is een bedrag met 3 nullen en die heb ik echt niet liggen! Wij zijn hier (doordat ik geen baan kon vinden) ontzettend in de financiele moeilijkheden gekomen, en sinds ik mijn baan nu heb zijn we daar gelukkig weer bijna uitgekomen, en dan krijgen we nu dit! nu staat er dus weer een regeling van twee maanden… Maarja, gelukkig kan het zo, want ik zou niet weten hoe ik het anders op moest lossen! Sterkte meis, ik weet hoe het voelt om zo in de stress te zitten! pfff

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk dit voor jullie is. Logisch dus ook dat je je druk maakt. Probeer hoe moeilijk het ook is wel rustig te blijven. Idd is de belastingdienst altijd erg coulant met terugbetaalrekeningen. Zodat je maandelijks kunt terugbetalen, ipv dat je in een keer het hele bedrag terug moet betalen. Probeer met de overige instellingen ook een betaalregeling te treffen, zodat je ook hier niet in 1 keer hoeft terug te betalen. Als je het niet hebt, dan heb je het niet dus als je dit overlegt moet het vast goed gaan komen.

Heel veel sterkte!

Groetjes,
Sandra

nou ja inderdaad kan je bijna altijd een regeling treffen, alleen die brieven zijn altijd zo lekker, een opsomming en dan het bedrag ! BAM… da’s altijd fijn om te lezen !!!

als ik brieven krijg van de belasting, zeker rond kerst of oud en nieuw, open ik ze pas in het nwe jaar, dan heb ik anyways ff geen stress …
en die paar dagen hebben ze pech, ze hebben meer geld dan ons

@Sandra: ja dat is de belastingdienst zeker en dat is fijn
maar mijn energieleverancier niet, ik kreeg eergister de afschrift binnen: het bedrag wordt BINNEN 5 dagen van uw rekening afgeschreven
enne geen betalingsregeling he nee daar doen ze niet aan, en vorig jaar kreeg ik terug, en daar stond in de brief: wordt binnen 6 weken op uw rekening gestort
PFF! eikels! als ze moeten betalen nemen ze hun tijd maar als ze geld willen zien moet ik maar tussen kerst en ieuw regelen dat ik dat bedrag bij elkaar heb. het stroom had ik, het gas is nog niet bekend.
maarja daar gaat de helft van mijn leefgeld voor tot de 15e!
gelukkig komt de kinderbijslag binnen een paar dagen binnen pff!

@Sugar: ik vvind het knap dat jij dat kan! wachten met openen, ik ben daar te nerveus voor

Balachelijk Inge dat ze dit binnen 5 dagen gaan afschrijven. Meestal wordt er aangegeven binnen 2 weken. Dat vind ik wel wat redelijker dan die 5 dagen die ze nu doen. Maar ondanks dat ze dit aangeven zou ik morgen toch contact met ze opnemen. Leg de situatie uit en geef aan dat je echt wel bereid bent alles te betalen, maar dat je het geld gewoon niet hebt. En dat je dus een regeling wilt treffen dat je het in een aantal maandelijkse termijnen terug wilt betalen. Hoop dat ze zo coulant zijn en hier in meegaan.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Ik snapte het ook al niet… wij moeten ruim 123 euro bijbetalen voor de elektriciteit en normaal als we terugkrijgen krijg je dat bedrag gewoon rond de maandafschrijving pas terug… Nu moet ik ineens voor 5 januari betalen! Belachelijk, maar ja, wat doe je eraan…??

Hier had Essent het ook verkeerd gedaan… ik moest eerst 800 euro betalen. Nou ik gelijk bellen (al je geld gaat op aan het telefoneren voordat je de juiste persoon aan de tel heb) maar ik moest en zou hem spreken want heel die brief klopte niet. Dus hij zei u heeft gelijk u krijgt geld van ons. Dus later weer een brief dat ze 400 euro aan ons zouden betalen … ik weer alle cijfers nakijken klopte het weer niet. Dus gelijk die 400 euro vast gezet (anders is het weg voor je er erg in heb) en weer gebeld. Nu is het goed volgens mij … en koste het ons wel iets maar niet veel.

Grappig is dat altijd je krijgt eindejaarsuitkering (die kan gelijk naar alle rekeningen toe met nog een beetje) dan krijg je in mei je vakantie geld die kan naar de WOZ waarde toe etc. Bedoel maar het is al op voor je het heb…

Dat is idd zwaar irritant dat alle extra’s opgaan aan jaarafrekeningen kosten aan de auto ed. Over de WOz waarde gesproken(als je een koophuis hebt) loont het de moeite om even na te kijken of de WOZ waarde klopt met de waarde die op je taxatierapport staat. Als die lager is kun je daar bezwaar tegen aantekenen. Hier is de waarde van ons huis bijna 40.000 euro minder als de WOZ aangeeft. Dat scheelt ons dus een hoop centen als we daar bezwaar tegen maken.

groetjes ramona