Bedankt voor alle suggesties meiden.
Mijn oom heeft ons gister gevraagd om meer op zijn zoontje te passen, omdat wij hier een piano hebben en hij daarmee goed zijn oog/hand coördinatie kan ontwikkelen. Daarnaast kunnen we dan ook natuurlijk gaan zingen met gitaarspel ter ondersteuning en draagvlak van de klank, lijkt mij ook een goede en vooral leuke oefening. Toch, het blijft heel vreemd, het is net alsof hij er bewust voor kiest niet in mensentaal te spreken… Maar al dat soort oefeningen zullen natuurlijk hardstikke goed zijn en als het niet werkt, nou dan heeft hij in ieder geval een fantastische jeugd, want als hij piano ‘speelt’ dan straalt de zon uit zijn ogen zo mooi als hij dat vindt.
Groeten en bedankt.
p.s. Ik ben, na wat zoekwerk, op een Vlaamse site terecht gekomen waar zij spreken over de ontwikkeling van pedagogische software. Zij stellen hier dat de ontwikkeling van deze software maar langzaam op gang komt, misschien wel omdat men nog teveel denkt in het kader van met medicijnen repareer je alles
. Maar ik volg hun ontwikkelingen op de voet en zodra ik van het bestaan af weet van deze software zal ik andere mensen hier ook op wijzen. Puur omdat er gewoon mensen zijn die vanwege de technische en maatschappelijke ontwikkelingen vergeten wat het is om voor te lezen uit een boek. (ik heb zelf een sprookjesbundel van Grimm en als ik ooit nog eens kinderen krijg dan ga ik daar dus mooi uit voorlezen, met verkleedpartijen! Gek dat ik mij nu pas bedenk dat ik dat ook maar aan mijn neefjes moet voorlezen, hopelijk kunnen zij hier het geduld voor opbrengen en zijn zij niet al verpest door de instant-pret
van de TV… Maar ik moet niet te hard van stapel lopen want ik heb nog een heel jeugdig leven voor mij (doch; vooruitblikken kan geen kwaad me dunkt).
Heel erg bedankt!