Iets tegen littekens?

Een paar weken geleden heb ik in mama’s hoekje verteld dat wij s’avonds met Tim naar de EHBO moesten, omdat hij heel hard tegen de deur gevallen was. Hij had een groot ei en hier zat een snee in wat uiteindelijk gehecht is.

Helaas lijkt het er toch op dat de snee een litteken gaat blijven. De bult is nog steeds niet helemaal weg, maar ga er toch vanuit dat dit nog wel wegtrekt. De snee heeft nu de kleur van een litteken en achter de snee is het helemaal hard. Denk dus dat dit littekenweefsel is. Heeft er iemand ervaring mee en kan ik er wat opsmeren zodat het litteken wegtrekt. Natuurlijk zal hij nog wel meer littekens krijgen, maar dit zit precies op zijn voorhoofd. Dus ja dit is heel duidelijk te zien.

De snee is verticaal op zijn gezicht en iedere keer als hij bijvoorbeeld fronst ofzo zie je dat de snee echt een soort rimpel is.

Hoop dat iemand wat weet tegen littekens of misschien ben ik te snel en gaat het alsnog wegtrekken. Maar ja dan zou het daarachter toch niet keihard zijn.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Vitamine E-crème smeren. Wij kregen dat advies toen onze oudste aan haar kinnetje gehecht was vanwege een flinke snee.

Die heb je van bijv. Dr. van der Hoog maar dan betaal je 15 euro ofzo. Precies dezelfde crème is er van Kruidvat eigen merk. Klein potje met een lichtblauw etiket en een margriet-bloem erop. En dan betaal je heel veel minder!

Fijn spul en het litteken bij de oudste nagenoeg niet meer te zien.

En gewoon lekker lang blijven smeren. We zijn bij de oudste volgens mij zeker een jaar lang elke avond voor het slapen gaan blijven smeren. En we gebruiken het ook op andere wondjes waarvan we denken dat het mogelijk littekentjes zullen blijven.

Groetekes, Sje

Heel erg bedankt voor je reactie Sje.

Ik ga morgen uit mijn werk meteen even langs het Kruidvat.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

El lekker even inmasseren dat spul tegen de vorming van dat dikkere littekenweefsel.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ik heb toen met mijn borstoperatie van de plastisch chururg P.CE.LE creme van biodermal aangeraden gekregen. Is iets duurder al heb je er ook kleine tubes van maar ik ben heel mooi genezen toen.

Groetjes,

Michèle

He Sandra, het zou jammer zijn als Tim een zichtbaar litteken over zou houden van zijn val. Maar ik zou ook die creme gebruiken die Michele noemt, die van Biodermal. Dat is een goede en schijnt goed te helpen. Of misschien eerst die van het Kruidvat pakken en als dat niet afdoende is, toch die andere kopen. Je zou ook even aan de huisarts kunnen vragen wat je er het beste op kunt smeren. Succes. Laat je ons weten of het helpt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Arnica-crème werkt ook goed of Emuolie die zorgt ervoor dat de huid van binnenuit hersteld.

Liefs

Lilypie Tweede Ticker

Overigens Sandra, even voor de volledigheid: op dat potje Vit. E-crème van het Kruidvat staat Oog-contourcrème en daaronder staat dat het Vit. E-crème betreft.

Groetekes, Sje

Bedankt voor jullie reacties.

Ga vanmiddag eerst voor de vitamine E creme kijken. Heb zelf na mijn keizersnede van de kraamhulp biodermal geadviseerd gekregen en ondanks dat ik dit heel lang gesmeerd heb heeft dit bij mij helaas niets geholpen.

Bedankt voor je aanvulling Sje. Alhoewel mijn man het er niet mee eens was dat we 1 jaar moesten gaan smeren. Hij is het er wel mee eens dat we er iets aan moeten doen, omdat het echt helemaal hard aanvoelt, maar 1 jaar vond hij veel te lang. Ach mannen en zalfjes zijn denk ik ook geen goede combi

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Toch wordt een jaar wel geadviseerd op verschillende sites. Kleine moeite toch om elke avond voor het naar bed gaan dun in te smeren? Kost geen tijd en het scheelt de kleine man straks een levenslange ergernis.

Als het nou dagelijks een klus van een uur was, kon ik me de tegenstand van je man voorstellen maar nu doe je het gewoon in het hele avondritueel van tanden poetsen, verhaaltje voorlezen, crème smeren…

Groetekes, Sje

Precies wat jij nu opschrijft heb ik ook tegen hem gezegd gisteren. Hij vind het zelf ook vervelend voor Tim, dus ja wat is een beetje creme opsmeren dan voor werk. Nu staat er vitamine D bij zijn tandenborstel en daar komt straks gewoon een cremetje vitamine E bij te staan

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Goed bezig! Eens zien hoe ijdel je vriend zelf een jaar lang smeert als-ie ooit een litteken in zijn gezicht dreigt te krijgen!

Groetekes, Sje

Ja precies… dan zal hij wel anders praten

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat kennen wij onze mannen toch goed he?!

Groetekes, Sje

Ja, inderdaad

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker