Iets tegen de keelpijn!

Hey meiden,
Dag 3 van de keelontsteking van dwerg.
Het is zooo zielig, hij is of aan het slapen met een vuurrood hoofd van de koorts (zoals nu) of hij ligt heel zacht te kermen van de pijn. Gelukkig drinkt hij nog wel maar zit nog maar op de helft van wat hij normaal drinkt.
Eergisteren naar de huisartsenpost geweest, niks aan te doen, tis een virus en t moet vanzelf over gaan.
Gister werd het me te gek, t kind had 40 koorts en jammerde zo zielig van de pijn, kon niet slapen, weer huisartsenpost gebeld…
En ja ik weet wel dat hoge koorts bij baby’s normaal is maar tis zooo zieluuuuug!!! Niet mijn dwergje…boehoeeeee!!! Vette duim omlaaaag!!!
Mocht wel komen maar de dokter kon niks doen, antibitiotica slaat in dit stadium niet aan ofzoiets, kweet niet wat hij nou precies zei.
Zucht, vannacht gelukkig beter geslapen, en vanmorgen weer wakker met koorts, nu ligt hij vanaf 6 uur al te slapen.
Weet iemand iets waarmee ik de pijn in zijn keeltje wat kan verzachten?
Iets kouds drinkt ie niet want dat doet te zeer.
Iemand ideeeeeeeeeeen???
Zucht…arm hoopje…

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Heb je al paracetamol gegeven?
Want dat kan de koorts en pijn al wat weg nemen.

Verder weet ik even niet zo goed wat verzachtend is…
Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

hey anne, ja t hoopje dwerg krijg elke 6 uur n zetpilletje van 240 op aanraden van meneer dokter.
Dan zakt de koorts heel ff een uurtje en gaat ie n beetje lachen, maar na een uurtje kermt ie weer verder.
Hoopje van me…

Hoi,

Wat zielig zeg!
Ja, die huisartsen van tegenwoordig. Het is een schande!
Dit gaat even over iets anders hoor, maar mijn moeder liep al weken te hoesten en was ziek geweest, dokter zei: gaat wel over mevrouw, even goed uitzieken.
Na 3 weken terug en bleek dat ze bronchitis had. Hadden ze dit nou echt niet eerder gezien?

Geef hem maar een kinderparacetamol.
Zou ook zorgen dat zijn keel en nek goed warm zijn ingepakt.
Misschien heeft ie een koltrui.
Verder lekker warm in huis houden, en lekker laten slapen in zijn bedje.
Geef hem de melk maar warm of wat lauwe thee.
Smeer ook maar wat luuf op zijn borst en rug.
Dit verzacht ook wat.

Heel veel beterschap voor je kleine dwerg en hopen dat hij snel opknapt1

Liefs Lisan.

Nisikind van VSM. Een week lang 2x per dag 8 druppels. Het verzacht de keel en werkt! Ik heb het bij Merel gebruikt en ze had echt minder last.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

thanks meiden!!

@ lisan, zow hey das echt belachelijk. sjonge jongen, ja soms is het druk en raffelen ze de boel maar even af. dat kan in heel veel beroepen maar niet als je DOKTER bent.

Heb m gister id lekker warm ingepakt aangezien de koorts eindelijk eens verdween en paracetamol gegeven.
Vannacht heeft ie wel de hele nacht liggen krijsen maar of dat nou van pijn was of iets anders geen idee.
Warm en lauw drinken vind hij heerlijk maar hij drinkt steeds maar n beetje.
Hopen dattie gauw weer de oude is.

@ kringeldingetje
K geloof dat de pijn vandaag wat minder is, als t toch weer meer opspeelt gaak dat spul halen.Maar hij is volop geluidjes aan het maken voor t eerst weer!