Hoi sinds een maand kruipt me zoontje echt zo leuk alleen hij kan nu overal komen en soms is dat heel leuk maar hij zit dus nu ook aan de dvd en radio en hij trekt de plant om ver. Hoe kan ik dit afleren heb hem al in de box gezet en 100x Tegen hem gezegd dat het niet mag hem op gepakt en ergens anders neer gezet maar niks helpt heb er zelfs wat voor gezet zodat ie er niet bij kon maar wat denk verzind ie een andere weg en het zelfde geld eigenlijk ook voor de tafel hij trekt zich op en wilt dan alles pakken dus we zetten alles op zij maar ja dan leert ie het nooit af. Wie heeft er tips bedant
Iets af leren!
ooit bepaalt hij dat jan smit echt niet meer kan en legt ie jou uit hoe je moet internetten…
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Wij hebben nooit iets opzij gezet of weggezet. Ja, behalve als het om gevaarlijke situaties ging. Een kop thee ging in die periode niet op de salontafel maar op het aanrecht of midden op de grote eettafel bijvoorbeeld. Brandende kaarsen ook uit den boze binnen het bereik van de kleine moppen.
Maar verder hebben we de huiskamer gewoon helemaal in tact gelaten zoals-ie was. Ze moeten toch een keer leren dat er spullen zijn van de grote mensen en spullen voor de kindjes.
Het is een investering, maar “nee, van papa en mama!” blijven zeggen en je kleine mop weg blijven halen bij de spullen waar hij niet aan mag zitten, heeft op den duur echt effect. Althans dat is onze ervaring.
In het begin word je gillend gek van je eigen “nee”, maar je zult merken dat het steeds minder wordt.
Gewoon consequent door blijven gaan helpt echt het beste, hoe moeilijk het ook is.
Groetekes, Sje
Hoi peetje,
Ik denk dat wat je doet gewoon vol moet houden. Je hoef alleen nee te zeggen uitleg begrijpt een kind van die leeftijd toch immers niet. Hem wegpakken en bij zijn speelgoed zetten. Dit is wat ik steeds bij Nina doe. Ik denk dat we gewoon even even door deze tijd heenmoeten het schijnt een fase te zijn. Alleen gevaarlijke dingen zoals glazen vasen enzo heb ik weggezet. De andere dingen niet. Op een dag zou ze toch leren ergens vanaf te moeten blijven. Of dit volhouden werkt moet ik ook nog afwachten. Ik denk het wel op een dag zou ze het toch begrijpen?groetjes chantal
chantal
quote:
ooit bepaalt hij dat jan smit echt niet meer kan en legt ie jou uit hoe je moet internetten...
Hier zijn ze 3 en 4 en ze bedienen inmiddels zelf de stereo, TV en DVD-speler.
En als we de oudste vragen of ze een kopje koffie wil zetten voor iemand, regelt ze het zelf allemaal met de Senseo. In het begin sta je even raar te kijken maar op een gegeven moment went het. Haha!
Groetekes, Sje
hahahaha, luca ook hoor, die zet zelf een dvd-tje aan, of een cd op.
En hoezo kan Jan Smit niet meer?

De nieuwe generatie!! Ik verheug me er nu al op!!!
Je hebt je handen er vol aan! Anna loopt of kruipt nog niet, maar dat zal wel snel komen!!
Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.
Waarom af leren?
Wij juichen het alleen maar toe!!
Zijn op dit moment bezig met dvdtjes wisselen, wil ze geen lala meer dan pakt ze zelf sasha of tiktak…
Is toch geweldig?!
Ze is nu 19 maanden, en slim genoeg om mij in het ootje te nemen, dan kan ze dat ook zelf:D
Liefs Wendy
PS ik smeer wel haar brood en zorg heeeel goed voor haar
Hoi
Ja inderdaad als Nina straks 19 maanden is zou ik dat ook gaan toejuichen en zou ik het ook geweldig vinden. Op dit moment nog niet ze kan immers nog niet het verband leggen dat een dvd in dvdspeler hoort. Zij doet bijvoorbeeld met een dvd gooien. En in een plant omgooien vind ik wel iets om af te leren en zou dit ook nooit gaan toejuichen. Met 19 maanden hoef je het inderdaad niet meer af te leren maar dan leren ze hoe ermee om te gaan. En als ze dat kunnen is dat inderdaad geweldig. Nu vind ik dat sommige dingen wel afgeleerd moeten worden groetjes chantal
chantal
Gewijzigd door - minis@12move.nl op 24 Mar 2008 16:19:55
het is echt waar …vol blijven houden! lucas is inmiddels ruim 2 jaar en nog steeds moet ik zeggen dat hij niet aan dingen mag komen. Aan veel dingen komt hij niet meer dat duurde ongeveer 3 weken voordat hij het door had. Maar het komt echt.
Ooit vertelde een mevrouw mij iets:
Een baby of peuter heeft nog geen geweten. Wij zijn hun geweten. Dus als ze iets niet mogen en we zijn bij ze, vertellen wij dat het niet mag. Loop je nou weg dan is hun geweten ook weg en gaan ze er weer aan zitten. Na verloop van tijd weten ze ohjee mama komt dus ik mag er niet aan zitten. Stiekem proberen ze het dan toch weer en dan moet jij weer zeggen dat het niet mag.
Bij lucas is het zo dat hij komt aangelopen en zegt : niet doen hè! oftewel hij weet dondersgoed dat hij het niet mag doen!
bv een kast open maken. Daar heeft hij echt een handje van en dat vind ik vreselijk! hij maakt alle kastjes open en dat mag gewoon niet. Zijn we in de kamer en zien het dan moeten we echt zeggen uhuh niet aankomen. Op dat moment denkt hij van shit das waar ook ik mag het niet. Vervolgens loopt hij even later van de kast weg en zegt dan “niet doen hè en wijst naar de kast” . Kortom hij weet het echt wel!!! die middag hetzelfde dan komt hij naar ons toe en zegt “niet doen hè!”.
lang verhaal maar pfffff als je maar begrijpt wat ik bedoel!
volhouden dus het heeft op den duur wel nut hoor!!! en inderdaad consequent blijven. Jij bent de baas en niet je zoontje.
Succes! gr, bianca
mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)
Ja hier ook hoor mama hoeft geen dvd meer op te zetten
Doen ze zelf
Soms best makkelijk
Als ze aan tafel zitten smeren ze zelf hun brood
Justin maakt er soms wel een rotzooi van hahah
Stukje zelfstandigheid
Succes met je kleien uk