Iemand tips voor jeuk vermindering waterpokken op

Hoi,

Heeft iemand tips voor het verkoelen verminderen van de jeuk bij waterpokken op het hoofd in de haren?

mijn dochter zit helemaal onder van Boven tot aan d’r tenen. Voor de rest van het lichaam hebben we al poxclin en mentholpoeder die combi helpt goed tot nu toe.

Maar dat kan ik niet in d’r haren smeren toch althans de poxclin in iedergeval niet .Ik hoor het graag van jullie

groetjes

lon106

talkpoeder en mentholpoeder kun je gerust in het haar smeren,

Erg he als ze zo’n jeuk hebben.
Beterchap met der

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben voor Nick Maizena gehaald. Kun je in de supermarkt krijgen. Dat doe je in een washandje, natmaken en maar deppen. Wij hebben het zowel in bad gelegd en nog 1 om te deppen. Stinkt enorm maar helpt daarintegen ook heel goed.
En de zalf van VSM voor waterpokken…

Beterschap, is erg vervelend als je kleine zo onderzit.

Groetjes Bianca

Maizena? Havermout bedoel je waarschijnlijk? Die Maizenatip heb ik alleen gehoord in de combinatie met luieruitslag. Nog nooit met waterpokken.

Verder helpt Calendulan Kinderemulsie van VSM goed. Daar staat als het goed is specifiek waterpokken op het doosje.

Groetekes, Sje

hier hebben we ook de calendulanemulsie van VSM gebruikt voor Lindsey en dat werkte erg goed.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Staat alleen op die kinderemulsie dat je met een wattenstaafje elk pokje aan moet stippen. Nou dat is onbegonnen werk! Wij hebben het gewoon lekker gebruikt bij wijze van bodylotion!

Groetekes, Sje

haha nou dat heb ik idd ook niet gedaan, wij hebben het op een wattenschijfje gedaan en ze op die manier ermee ingesmeerd.
geen idee wie zoiets verzind om het met een wattipje te doen bij elk waterpokje, leuk als ze er maar vier ofzo hebben maar anders is het idd echt onbegonnen werk.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

@Sje
Sorry je hebt gelijk. Ik moest aan dat pak denken omdat we dat hier ook in huis hebben voor de billen (nick heeft er nu weer gigantisch last van)
Maar ik bedoel dus inderdaad gewone havermout. Dat heeft goed geholpen.
En diezelfde creme van VSM alleen hebben wij het ook gewoon gesmeerd en niet zo zuinig

Groetjes Bianca

Ah, hoef ik dus niet meer aan mezelf te twijfelen. Haha!

Groetekes, Sje

Nee hoor!

Groetjes Bianca

Hoi,
Bedankt voor de tips.
Calendula creme zal hier niet gaan ze is er allegisch voor.
Vandaar hier poxclin in huis.
Havermout ga ik eens proberen.In Bad laten weken en dan lekker baderen en
onderdompelen.

Washand neem ik aan ook in oplossing nat maken.

Ze heeft vandaag minder jeuk op d’r romp en zo maar in d’r haren is het wel erg.
Ik heb wel te doen met d’r. Ze heeft gisteren een paar keer uur lang alleen maar gehuild van de jeuk en dat het moest stoppen en dat ze er niet meer tegen kon. Ik moest op een gegeven moment bijna meehuilen zo zielig vond ik het het. Maar veel filmpjes kijken en veel spelen met een kadootje helpt ook goed.

groetjes

lon106

Wij hadden idd ook de Calendulan Kinderemulsie voor waterpokken van VSM gebruikt toen Tim de waterpokken had. Ook kregen we de tip van de drogist om zemelenbad te gebruiken bij het badderen. Dat werkte hier ook erg goed.

Beterschap en ik hoop dat ze er snel vanaf is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Wat die havermout betreft, is het het beste om daar een handjevol van in een washand te doen. Dichtbinden en dan dat als spons gebruiken. Havermout rechtstreeks in het badwater is niet handig want dat blijft aan de huid plakken en veeg dat er nog maar eens af bij een kindje wat al een geïrriteerde huid door waterpokken heeft.

Plus, wat doet al die wegspoelende havermout met je afvoer?!

Dus gewoon in die washand en daarmee deppen. Steeds opnieuw uitknijpen zodat dat havermoutvocht eruit komt.

Je kunt ook wat van dat havermoutvocht uitknijpen in een bakje en daar door de dag heen af en toe je kindje mee insmeren bij wijze van bodylotion.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 15 Feb 2010 16:35:24

@Sje
Inderdaad geen havermout rechtstreeks in het water. Hebben wij ook niet gedaan. Wij deden het in een washand en toen in het water. En we vulden een washand en gebruikte die als depmiddel. (zoiezo de hele dag door)

Groetjes Bianca