Iemand tips voor brood?

Misschien heb ik het wel eens gevraagd, maar toch. Ik heb ook op aanraden van CB het oefenen met brood eten weer eens opgepakt. Onze kleine weet hier nog niet goed raad mee en krijgt het niet goed weg. Ik geef nu tussen de middag pap en daarna een stuk brood waar hij dan zelf mee kan oefenen. Ik doe dit dan een beetje spelenderwijs zodat meneertje niet doorkrijgt dan het MOET! Maar wat is nu de beste manier om brood te geven? 'n Stukje in de hand zodat hij het zelf kan doen? Kleine stukjes in de wangzak proppen (dit heb ik al eens geprobeert maar mondje blijft dicht!) Of hoe kan ik dit nu het beste aanpakken. Ik heb ook al eens geprobeert het in melk te soppen, lukte ook niet echt. Maar goed, we blijven hier natuurlijk dagelijks oefenen, maar heeft iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Oh ja, ook stukjes in eten, vind hij hier niet prettig. Hoe kan ik dit het best opbouwen??

Alvast bedankt voor jullie hulp! Pfffffffffffff

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hier werkte het het beste om het brood in kleine stukjes te snijden en het dan met een gebaksvorkje te geven.
Maar ik weet nog wel dat ik in het begin ook weleens heb gedacht dat het nooit ging lukken, omdat ze in het begin maar een paar stukjes at. Maar al snel at ze twee hele boterhammen.

Heeft het CB je trouwens het advies gegeven om eerst pap te geven?
Ik zou het nl. andersom doen. Heb zelf ook geen zin in brood als ik al pap heb gehad.

Hoe dan ook, blijven aanbieden zonder te pushen. Lukt het niet, is er morgen weer een dag.

groetjes, Kirsten

[img][img]http://b1.lilypie.com/JVXXp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />[img]

Wat je in elk geval altijd moet doen bij kindjes die net beginnen met brood eten is na het eten met je pink even langs het verhemelte. Heel veel kindjes sparen daar brood op of het lukt ze niet om het brood daar weer weg te halen als het plakt en de kans bestaat dat dat brood later als ze bijv. in bed liggen loskomt en verkeerd schiet.

Groetekes, Sje

OK, alvast bedankt voor jullie reacties. Ik zit nu idd in die fase van…hoe krijg ik het ooit voor elkaar haha! Maar goed, probeer het elke dag opnieuw, maar wil er geen drama van maken. Uiteindelijk zal hij echt wel een keer brood gaan eten. Ik bied nu voornamelijk het korstje aan…is het misschien beter het binnenste te geven? Maar is het zal ook eens een keer omdraaien eerst brood dan pap. Maar het duurt hier langer dan uur half uur voordat er een inimini stukje naar binnen is. Ik zal wel geduld moeten hebben, vrees ik.

De dochter van mijn collega at ook nog geen brood. Toen ik daar was had damian een eierkoek en daar heeft ze een stukje van geproeft. Het leek wel of ze het expres deed maar ineens snapte ze hoe ze stukjes moest eten. Daarvoor wilde ze ook nooit in al het eten stukjes maar sinds de eierkoek eet ze (bijna) alles. Misschien dus de eerste stukjes met iets anders proberen ipv brood. Kan zijn dat de smaak niet interresant genoeg is om het te leren en dat het met iets anders wel lukt.

MIjn vraag is: welk soort brood geven jullie? Ik eet zelf altijd bruin brood met pitjes, maar wat is het meest geschikte brood om mee te beginnen/oefenen?
En dan zo vers mogelijk of toch wat “droger”?

Groetjes!

Baby geboren

Gewoon bruin brood zonder pitjes, zaadjes of wat dan ook.

Groetekes, Sje

Volkorenbrood zonder pitjes ja.

Hier zijn we begonnen met piepkleine stukjes in zijn wang te stoppen. Duurde echt een half uur voordat we 1/5 van de boterham op hadden! Al heel snel ging dat gemakkelijker en dus ook sneller. Nu binnen mum van tijd een flinke boterham op.
Kun je er geen spelletje van maken? Vliegtuigje of zo? Die komt dan met het stukje brood aanvliegen (met geluid…) zo zn mondje in??
En afwisselen met wat drinken. Dus stukje brood, daarna slokje drinken?

Succes! Lastig hoor! Maar hij gaat het vast vanzelf lekker(der) vinden!

Ik zou denk ik gewoon het binnenste van het brood proberen. En er eventueel ook al wat smeerkaas op doen. Ik heb nooit iets in de wang gestopt maar hier gaat ook de mond gelijk open als er een stukje brood aan komt. Tegenwoordig eet ze het ook al zelf.

Wij eten altijd vloer brood donker en dat eet zij ook gewoon dat gaat heel goed. Vorige week was het op en had ik een ander brood mee genomen. Daar zaten wel zonnebloem pitjes in en die werden de volgende dag netjes weer uit gepoept

Oh??? Wij aten ook altijd donker bruin brood of volkoren maar zitten nu al maanden aan het lichtbruin. Hier op het bureau zeggen ze nl dat kindjes tot 18 maanden alleen tarwe ,dus lichtste bruine brood of anders wit mogen. Volkoren of donkerbruin brood mag ik haar van CB nog niet geven, zouden te veel voedingsvezels in zitten waardoor ze geen evenwichtige voeding meer krijgen. combinatie van vezels, eiwitten en andere voedingstoffen enzo moet nl in evenwicht zijn zeggen ze bla die bla etc etc. haha. maargoed, ik houd me er wel braaf aan en eet dus zelf ook al maanden geen volkoren meer.

mama1980

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Gewoon bruinbrood, welk soort is persoonlijk denk ik.

Hier zijn wij ooit ook begonnen met een korstje om te oefenen, hoe oud zou hij zijn geweest 5/6 maand. Geen idee eigenlijk meer.

Maar daar zat geen vooruitgang in. Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ze met 7 maand al 1 plak brood ongeveer moesten opkunnen. Toen ben ik verder gegaan met het binnenste. In het begin smeerde ik aan de ene kant boter en aan de andere kant iets van smeerkaas/leverpastij en dat sneed ik in kleine dobbelsteentjes. Omdat ze lekker smeuig zijn kun je ze zo in de mond stoppen. Eerst was het een paar stukjes, op een gegeven moment half broodje, toen heel broodje en nu het hele plakje met korst, afentoe laat hij een paar stukjes staan.

Owja tegenwoordig gaat de boter en smeerspul nog maar op een kant hoor en snij ik het ook nog maar in 6/12 stukken. Deze leg ik nu hij hand-mond coördinatie heeft, stuk voor stuk voor hem neer en peuselt hij ze zelf op. Ondertussen eet ik ook mijn boterhammen.

ik heb ook altijd ander brood voor Colin, gewoon ongezellig lichtbruin brood. Wij eten altijd brood dat bomvol zaden en pitten zit en volgens mij mag hij dat nog niet. Ik heb brood voor hem in de vriezer zitten en haal iedere dag een sneetje uit. Ik smeer het vouw het dubbel en dan snij het in kleine stukjes.

22-12-2009 colin geboren

inderdaad lichtbruin brood zonder zaden of pitten, volkoren mag vanaf een jaar of ietsje eerder (11 mnd). Niet té vers want dan plakt het zo erg. Als je brood nog heel vers is kun je het even licht roosteren in het broodrooster. xxx

Waarom mogen pitten en zaden in brood niet?

M.

Ik denk omdat voor 12 maanden de darmen dat nog niet goed kunnen verwerken. Grtjs

Heey allemaal,

bedankt voor jullie tips. Ga ermee aan de slag. Het zal me toch een keer gaan lukken!!

In het begin deed ik het brood van Sanne in haar fruithap soppen. Dat is een smaak die ze al kennen. Als het met de vingers niet wil lukken kun je het ook op een lepeltje geven.