Iemand gister hart van nederland gezien?

gister in hart van nederland was een jongetje(ik geloof dat ie 9 was) overleden…
een maand geleden was dat gebeurt…
dat jongetje had vaccinatie dktp en nog iets gehad en had daarna hoge koortst gekregen…
paar dagen later( volgens mij)s’nachts waren die ouders even gaan kijken lag dat jochie in een plas met bloed(bloedneus)
was overleden aan bacteriele infectie…
ouders zijn er stellig van overtuigd dat dat door die vaccinatie is gekomen…
ze zijn het nu grondig aan het uitzoeken…
zou dat echt kunnen?? dat je kind daar aan kan overlijden?
vind het maar een enge gedachte om eerlijk te zijn…
ben benieuwd wat uit dat onderzoek komt!

groetjes!!

karin

Gewijzigd door - karin aaltink op 11 Apr 2009 08:44:32

Heb het niet gezien, maar wat erg. Zou dat kunnen? Geen idee eigenlijk. Waarom is dat jochie op z’n negende trouwens nog ingeënt? Gebeurt dat op die leeftijd nog? Dacht dat ze op hun vierde hun laatste inenting kregen. Hoe dan ook, wat vreselijk voor die ouders.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

met 4 en 9 jaar krijgen ze nog een inenting dus dat klopt Mriek, en ja dat kan natuurlijk altijd als je er verkeerd op reageert, maar denk dat we eerst dat onderzoek af moeten wachten voor we daadwerkelijk de schuld aan de prikken geven.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

je krijgt inderdaad op 9 jarige leeftijd een nieuwe enting, maar wat andere voor mij al zeggen, laten we maar eens afwachten wat er uit dat onderzoek komt

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Ik heb het ook niet gezien, maar wat afschuwelijk! Heel akelig verhaal! Nu is het wel een beetje zo dat er in Hart van…meestal uitzonderlijke gevallen aan bod komen. Waarschijnlijk heeft dat jongetje slecht gereageerd op de prik, of had hij wat anders onder de leden? Ik denk dat het - hoe vreselijk ook - een incident is en dat we ons niet meteen druk moeten maken. Er zijn ook mensen die een kindje verliezen door wiegedood, een ziekte, een ongeluk…Het is het ergste wat je als ouders mee kunt maken, maar god zij dank overkomt dat de meeste ouders niet. Het is een eng verhaal Karin, zeker, maar ik zou me pas zorgen maken als blijkt dat het vaker voorkomt…Gelukkig onderzoeken ze het nu, zodat dit andere kindjes bespaard blijft!

Groetjes Rainbow, trotse mama

vond het zelf ook best akelig…
maar het is niet bewezen dat het door die prikjes kwam…
misschien had dat arme jochie wel iets anders onder de leden en was die prik gewoon teveel…
maar we wachten af…

groetjes!!

karin

Grote kans dat het niet alleen die vaccinatie geweest is. Ik heb in de kennissenkring ook zo’n soortgelijk geval. Kindje overleden na vaccinatie, maar bij sectie bleek dat ze ook iets anders onder de leden had wat in combinatie met die vaccinatie verkeerd afgelopen is. Niemand die wist wat dat kindje nog meer onder de leden had dus niemand iets te verwijten. Gewoon hele ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik maak me geen moment zorgen over het vaccinatieprogramma in Nederland. Er worden zo verschrikkelijk veel kinderen ingeënt, als er iets mis was geweest met de vaccinatie was er al veel vaker iets gebeurd.

Gisteren was ik nog niet allergisch voor aardbeien, morgen misschien wel. Je imuunsysteem kan van het ene op het andere moment hele rare sprongen maken. Dus sommige situaties zijn gewoon niet te voorspellen of te voorkomen.

Heel verdrietig natuurlijk wat er met dat jongetje gebeurd is, maar het lijkt mij ontzettend stug dat het puur door die vaccinatie gekomen is. Het moet een combinatie van verschillende dingen zijn.

Groetekes, Sje

Ik heb het ook gezien en er werd ook gezegd dat ze het onderzoek afwachten want overlijden na een inenting is zeer zeer zeldzaam.

Groetjes,

Michèle

dat hebben ze inderdaad gezegd, maar had zelf toch wel zo iets van,wow, kan dat??

en sje, als er iets niet goed was aan die vaccinaties, dan was het vaker gebeurt, dus daar heb je ook weer gelijk in…

ben zeer benieuwd wat er uit dat onderzoek komt…

vind het wel heel erg voor die ouders…

karin

Is het ook. Mijn collega mag haar dochters niet in laten enten omdat er allergieen in de familie voorkomen waardoor ze er aan kunnen overlijden of heel ziek kunnen worden, maar ook dit zijn uitzonderingen. Dat zal dit niet zijn want het mannetje was al 9. Maar ik meot er inderdaad niet aan denken nee.

Groetjes,

Michèle

nee ik ook niet…lijkt me heel verschrikkelijk!.

ik ga onze kleine man even de fles geven…kan ie daarna mooi even naar buiten in campingbedje…kan ie mooi inliggen had ik zo gedacht…tis heerlijk weer!

groetjes!!

karin

Smeer je hem wel goed in…

Ons minimonster ligt nog in coma gelukkig. Niet zo gek na het zwemmen

Groetjes,

Michèle

Michèle, een allergie kan van de ene op de andere dag beginnen. Dus kan goed dat hij in de babytijd zijn inentingen wel gewoon kon krijgen en dat er in de tussentijd ongemerkt een allergie ontstaan is die hem nu fataal is geworden in combinatie met de inenting.

Groetekes, Sje

Oh oke, weer wat geleerd. Ik weet dat ze zomaar kunnen beginnen ik was ook van de een op de andere dag allergisch voor zeep en schoonmaakmiddelen, maar ik dacht met dit soort dingen er al een indicatie was.

Groetjes,

Michèle

omg…wat erg zeg! je moet er toch niet aan denken!
voor een kind een inenting krijgt horen ze eerst te worden onderzocht, zo gaat het hier tenminste we op het cb en dat is dan nog het enige postieve hier
ik vind het ook geen lekker idee om rico dan nog in te enten maarja het scheen ook zo te zijn dat in nederland de dood als bijwerking zo nihil is…dat je er niet eens bij stil staat dat het zou kunnen gebeuren

Daar sta je ook niet bij stil en dat moet je ook niet doen anders laat niemand meer zijn kinderen enten en die gevolgen zijn veel groter dan de keren dat er eventueel iets mis zou kunnen gaan. Klinkt rot maar de kans dat ze onder een auto lopen is groter zeg maar.

Groetjes,

Michèle

het is ook niet zeker dat dat door die vaccinatie kwam, dat gaan ze onderzoeken.
die ouders zijn van mening dat het daardoor kwam…dat jochie was voor die tijd kerngezond zei z’n moeder…misschien had hij wel een virus wat nog niet aan de oppervlakte was gekomen en wat hem , met die vaccinatie fataal is geworden…
wie zal het zeggen…
als er uitslag is van onderzoek zullen ze het vast wel bekend maken…

groetjes!!

karin

Hoi

Juist die dag moest ik Jamie voor zijn eerste prikje pfffff stress had ik ervan!
Begint hij harstikke hard te huilen ineens ,ik weer in de stress heeft hij koorts van 38,3 maar dat schijnt vaker voor te komen(hoorde ik nadat ik iedereen gebeld had met kinderen lol)
Maarja aan de andere kant zijn die ziektes die die prik voorkomen ook niet best voor je kind!