Ja dat is gelijk mijn vraag. heeft hier iemand ervaring mee? zo’n zwemband met “gordeltjes” die je kind helpt te leren zwemmen? zijn bij intertoys vandaag ipv 30 maar 15 euro en ik heb er maar 1 gekocht. maar ik wil dus ervaringen horen…iemand?
Iemand ervaring met Swimtrainer classic?
nog nooit van gehoord, weet ook niet of dat wel helpt, want ze beginnen niet voor niks pas met 4 of vaak zelfs 5 jaar met zwemles. Maar als er positieve ervaringen zijn, wil ik die graag horen! dan is het misschien ook wel een idee voor Bo , want hij is helemaal watergek!!
liefs woezel
Haha wat grappig ik zag ze dus ook en dacht heeee dat is veel handiger en leuker dan die domme vleugeltjes
Sylvie vind vleugeltjes verschrikkelijk en ik dacht dit is net wat voor haar dus ik volg het topic ook even
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Geen ervaring mee
Maar als ik het zo zie… denk ik dat t wel een leuke variant is op de zwemvleugeltjes… En zal vast goed helpen om te blijven drijven.
Maar of het nou echt zal helpen met leren zwemmen??
Kind zit hierin meer in het water… dus met alle wil van de wereld heeft ie er niks aan als je m wil leren zwemmen. Voor baby’s vind ik hem trouwens wel leuk hoor!!
Bij mijn zoon op zwemles gebruiken ze easyswim drijfpakjes, die zijn echt ideaal! Kun je ook gewoon kopen. Tja wel wat duurder als die swimtrainer. Maar denk dat je er uiteindelijk ook wel meer aan hebt. Want als kindje 3,5 is denk ik niet dat ie nog zo’n swimtrainer aan wil!
die swimtrainer is (de grootste) tot 6 jaar suzsje dus…het zou kunnen dat het toch gewoon wel oke blijft. zal niet voor niets zijn.
oh enne ja vleugeltjes hoeft idd niet met zo’n ding. maar kennen jullie die baby float? die gele? dat is zo’n zwemband met 3 “bandjes” op elkaar met een zitje erin…snappen jullie me nog? die had rico voorheen. en daarbij is zwemmen met vleugeltjes ja ik weet niet, ik vind zo’n band toch veiliger eigenlijk. dan heb je zelf iets meer bewegingsvrijheid, je hoeft alleen maar die band v ooruit te “duwen” ipv dat je je kind helemaal mee moet tillen. tja ik ben benieuwd maar als we ermee gezwommen hebben laat ik weten hoe het was!
Wij hebben er ook 1, maar niet vaak gebruikt. Ik vond 'm niet handig om aan te krijgen. Maar toen was Merel ook nog maar een baby. Daarna hebben we 'm niet meer gebruikt, maar gewoon bandjes. We gaan ook niet zo heel vaak zwemmen eigenlijk.
Groetjes Natasja
Ok nou ben erg benieuwd hoe het bevalt!
De jongste hier heeft trouwens nog nooit met vleugeltjes, zwembanden of andere drijfmiddelen gezwommen die houd ik gewoon altijd vast, net als met de baby/peuterzwem
ooh echt? bij ons in het zwembad is het verplicht overal in mijn omgeving eigenlijk. krijg altijd commentaar als rico zonder iets in het peuterbadje alleen al zit!
ik dacht ook idd bij deze band van: zal wel moeilijk aan te doen zijn… dus dat is nog even puzzelen…
Eerlijk?
Het lijkt mij een onding!
Ik laat Seth met alleen zijn vleugeltjes aan ook gewoon drijven hoor, leert hij een beetje van spartelen Blijf er natuurlijk wel bij.
Ben het er wel mee eens dat het een hele onderneming is, om in diep water te zwemmen, daarom zorg ik er ook altijd voor dat ik goed kan staan.
Maar misschien vindt Rico het wel helemaal te gek?!
Liefs, Anne
nou misschien over een week of 2 want pippy krijgt hem voor dr verjaardag van mijn schoonzussie…
leek mij ook wel wat !!
Pippy is geboren 17.07.2009
quote:
ooh echt? bij ons in het zwembad is het verplicht overal in mijn omgeving eigenlijk. krijg altijd commentaar als rico zonder iets in het peuterbadje alleen al zit!![]()
Hier moeten ze tijdens het vrij zwemmen/spelen in het zwembad ook wel bandjes aan hoor. Maar met het ouder-kind zwemmen zonder, zodat ze lekker veel bewegingsvrijheid hebben, en je zelf ook gewoon lekker veel contact met je kindje hebt (zeker bij de baby’s natuurlijk, maar nu ook nog heerlijk!)
En vrijzwemmen doen we eigenlijk niet heel veel in het zwembad hier.
Peuterzwem doen we bijna wekelijks, en verder zwemmen we altijd veel op vakantie. En dan dus altijd zonder bandjes.
Ik zag hem ook in het krantje, leek mij wel een handig ding maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Die babyfloat had ik idd wel, vond het alleen een beetje jammer dat je kleintje daarmee zo’n heel stuk boven water blijft en zelf eigenlijk niet met z’n handjes bij het water kan. De laatste keer zwemmen had Jasper voor het eerst van die armvleugeltjes en dat ging ook best goed, lekker spartelen helemaal leuk. Maar voor het diepe bad of voor een buitenplas leek me de swimtrainer wel ideaal, ik vroeg me alleen af of het voor je kind een houding is die hij/zij lang vol kan houden, zo op de buik met het hoofd wat omhoog? Ik weet het niet… de actie was alleen vandaag geldig he? Ik was van plan om morgen wel even te kijken of ze het nog hebben liggen voor deze prijs, want voor 15 euro ben je niet snel verkocht denk ik, van de zomer lekker me naar een zwemplas helemaal goed toch? Laat je het even weten wanneer jullie hem hebben getest?
Groetjes Carolien.
@Inge: Ja wij hebben een babyflaot van hello kitty maar ook ik vind het maar rare dingen Ze zitten inderdaad ver boven water, eigenlijk alleen de beentjes en kontje in het water.
Sylvie vond er zelf ook niet veel aan dus daarom zwemt ze nu met vleugeltjes. En hoezo anders moet je ze de hele tijd tillen in het zwembad? In het water wegen ze 2 keer zo weinig als er uit
Maar wat het bij ons is, Sylvie vind vleugeltjes dus ook maar niks, ze trekt er steeds aan. En als we haar loslaten gaat ze inderdaad watertrappelen en we ‘gooien’ haar soms over. Maar af en toe verdwijnt ze alsnog met dr hele koppie onder water MET vleugels om… Dus tsja dat vind ik wat minder aan vleugeltjes
over de babyfloat: ik vind het wel logisch eigenlijk dat ze in een zwembad zo boven water hangen. rico lag er overigens in te chillen hoor die ging gewoon achteruit liggen en dan kwam het water toch tot halverwege zijn buik. ik vind het wel zo veilig eigenlijk… en je hoeft ze er niet constant in te zetten maar als het b.v. heel druk is doe ik het sowieso wel, die klein jong letten toch nergens op? die springen zo in het water en letten niet op waar ze zwemmen. en als het zo druk is…tja dan vind ik extra veiligheid wel zo belangrijk.
ik zou hem vandaag binnen krijgen…nog niets gezien dus ik weet niet… hoe of wat. maar tuurlijk laat ik weten hoe het bevalt.
maar ik zie idd nog steeds op tegen het aandoen van dat ding. hopelijk is het niet te ingewikkeld
@Suzsje: ja op die manier ja dan snap ik hem inderdaad meteen maar dan is het ook niet zo heel druk he bij peuterzwemmen, ik bedoel…wat ik hier boven vertelde… stel je gaat zo in de zomervakantie bij wijze van naar het openbare zwembad. daar komt al die jeugd dan ook. daarom is het ook verplicht omdat het daar EN heel groot is EN het is er superdruk. waardoor je soms afgeleid bent en niet altijd 100% veiligheid kan garanderen zonder vleugeltjes.
en zelfs MET vleugels laat ik rico niet los, dan zink je toch meteen?
Oohh ik heb zin om te zwemmen
@Inge: Wij gaan sowieso nooit naar het zwembad als het druk is, daar hebben we echt een hekel aan Dat gegil en geschreeuw en dat je ondersteboven word gelopen… Daarom gaan wij altijd op een tijdstip dat de meeste kindjes naar school zijn
En ik snap niet zo goed hoe je dat bedoelt, wel zo veilig want andere kindjes letten niet altijd op? Een baby of dreumes laat je toch nooit van zn leven helemaal los in het zwembad? Dus hoeft er toch ook niemand op te passen want je hebt hem/haar immers de hele tijd vast?
Als wij met Sylvie zwemmen houden we haar gewoon de hele tijd vast hoor, dus dan is zo’n babyfloat niet veiliger dan bandjes, want met beiden kan er niks gebeuren als je je kind goed vasthoud toch?
We ‘gooien’ haar dus wel af en toe over naar elkaar toe en laten haar soms wel los maar dat doen we alleen in alle rust.
En sowieso als ik haar los laat hou ik mn armen wel om haar heen zodat als ze zinkt ik haar meteen weer beet heb, snap je?
@Hanna: nee duh tuurlijk laat je je kind niet los gekkie, ik zal een voorbeeld noemen; ik was een keer in het zwembad (in de zomervakantie wil eenkind immers gewoon ook zwemmen en je kunt niet afwachten tot het eens minder druk is want dat is het nooit in de vakantie) enfin… rico zat in de baby float en er sprong een mannetje van een jaar of 10 zo voor zn neus in het zwembad.
hij had er ook OP kunnen springen. dat staat los van het wel of geen vleugeltjes hebben met wat jij zei over het vasthouden en veiligheid…kijk…als ik rico met 2 handen vastheb en hem dus “til” heb ik niet zo gauw mijn handen vrij als er wat gebeurd. omdat ie dan kopje onder gaat. dat gebeurd niet in de babyfloat/in deze band want als je die even 2 seconden loslaat kan er niks gebeuren
@ Inge
Een babyfloat kan ook omkiepen (als er bijv. een kind bovenop springt) en dan hangt je kind ondersteboven in het water en kan zich met geen mogelijkheid zelf terug krijgen…
ja haha dat is waar. en dat is overigens helemaal niet grappig maar ik lachte meer van: zo kun je het ook zien
overigens… vind ik een band toch fijner dan vleugels. vind het echt ondingen