Iemand ervaring met Orthiflor junior


#1

Ik weet het niet meer hoor.
Elke nacht is mijn kleine man wakker.
Het geëmmer begint rond half 2 op dit moment, maar kan variëren.
Dan elk uur kan ik naar hem toe zodat hij toch weer in slaap komt.

Heb volgens mij nu alles wel geprobeerd.
Laten huilen, slokje drinken, klein flesje voeding, bedje gedraaid, bedje schuin. Hij heeft het niet te warm of te koud.

Vannacht was de druppel en heb ik hem in bed genomen om eens te kijken of er nu iets aan de hand is of niet. En ja hoor in bed genomen en meneertje sliep tot half 6!! Daarna hem weer in z’n eigen bedje gelegd en sliep hij tot kwart voor 8???
Hoe kan dit nu?
Zelf heb ik hierdoor nog minder geslapen, maar oke. Wilde toch eens proberen.

Wat me wel enorm opviel was dat hij heel onrustig met z’n benen is. Hij maakt heel veel zwembewegingen zeg maar. (misschien toch last van z’n darmen)
Ook wiebelt hij enorm voordat hij in slaap valt met z’n hoofd. Misschien dat op die manier hetzelfde stofje vrijkomt wanneer kinderen bonken.
Geen idee.

Ik ben toch maar eens gaan kijken en via via via op internet kwam ik uiteindelijk bij orthiflor junior.

Nou moet ik zeggen dat hij wel behoorlijke dikke ontlasting heeft. We zijn afgelopen week begonnen met roosvicee laxo om het allemaal wat soepeler te laten verlopen. En ja hoor zaterdag kwamen er acht poepbroeken, allemaal smeuïg (lekker onderwerp) En daar zaten ercht behoorlijke poepbroeken bij.

Nu is meneertje ook met een keizersnee geboren, dus is de darmflora waarschijnlijk niet helemaal optimaal en is hij dit nu in z’n uppie aan het regelen met alle gevolgen van dien.

Dus wie heeft er ervaring met dit spul???

Jeetje heel verhaal uiteindelijk

Groetjes Barbara


#2

Geen ervaring met orthiflor, wel met darmproblemen bij de kleine man en slapeloze nachten… Hoe oud is je zoontje?

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 30 Jan 2012 22:10:25


#3
quote:
En ja hoor in bed genomen en meneertje sliep tot half 6!! Daarna hem weer in z'n eigen bedje gelegd en sliep hij tot kwart voor 8??? Hoe kan dit nu?

Hij wil gewoon het liefst lekker bij mama slapen. Ik zou er onmiddellijk weer mee stoppen om hem bij je in bed te nemen want echt meissie, voor je het weet is er geen weg meer terug en slaapt-ie over een paar jaar nog bij jullie in bed!

Wat je evt. nog zou kunnen doen is zelf een nachtje met een hydrofiel luier of een spuugdoekje op je huid slapen en dat de volgende nacht bij hem in bed leggen. Misschien lost dat wat op omdat-ie je dan ook dichtbij ruikt.

Het is puur uitproberen wat-ie aan het doen is, zoals ik in je andere topic ook als schreef. Je moet echt doorzetten en hem in zijn kamertje laten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 30 Jan 2012 22:12:27


#4

@zwelgje74 hij is bijna 10 maand. Volgens mij zijn onze kids bijna even oud en hebben we iedere keer ongeveer dezelfde problemen.

@sje helemaal mee eens. Wil hem ook absoluut niet bij ons in bed. Maar om toch eens te kijken of hij nu iets mankeert. Als je naast het bedje staat middenin de nacht en het is nu zo koud kun je niet observeren

Naar nu weet ik wat hij doet, maar heb helaas nog geen oplossing
Vannacht blijft hij in z’n eigen bed dan er maar tig keer uit.

Groetjes


#5

Ja, wij hebben ook orthiflor gebruikt en mijn schoonzus ook. Zij hadden een kindje met veel darmkrampjes en dikke/harde ontlasting. Werkte als een tierelier! Gewoon 2x per dag een schepje door de fles.

Liefs, Anne

Lilypie Fourth Birthday tickers


#6

Hoi Barbara,
mijn zoon is van 13 april, dus idd ook bijna 10 maanden. Hij is ook met een keizersnede geboren.
Wij zijn al vanaf zijn geboorte aan het “tobben” zeg maar. Uiteindelijk kma, verborgen reflux en een flinke darmblokkade verder. Daarnaast groeit hij heel hard (is nu al 12,5 kilo en 80 cm) dus moeten binnenkort bloedprikken om te kijken naar de werking van zijn schildklier.
De onrust in de nacht kunnen we nog steeds niet verklaren, misschien zijn snelle groei, misschien toch nog zijn darmen of een allergie, we weten het niet.
Ben jij al bij een osteopaat geweest? Misschien kan die je zoontje helpen. Wij zijn er destijds wel geweest en die adviseerde ons ook probiotica. Zijn wij niet aan begonnen omdat Kiam toen opgenomen werd in het ziekenhuis (met 10 weken) en daarna ging het beter met zijn ontlasting.
Sterkte… ik weet hoe het is om de nachten niet door te kunnen slapen.
Groetjes Nancy


#7

@Zwelgje74
Mijn zoontje groeide ook heel hard, maar met de 9 maanden was hij even stil blijven staan qua groei, maar ook ziek geweest. Dus hij was toen 76cm en 9,5 kilo. Maar 4 cm langer en 3 kilo zwaarder die van jou dat gaat wel heel hard.

Ik moet zeggen dat ik gisteren ben begonnen met de Orthiflor Junior. 1 1/2 schepje door de laatste fles en warempel meneertje heb ik tot 3.00 uur niet gehoord. Toen was hij even aan het mopperen, maar niet meer aan het krijsen zoals hij normaal wakker werd. Ik heb hem een slokje drinken (water) en z’n speen gegeven en hij heeft toen tot 5 uur weer geslapen.
Z’n luier zat toen tjokvol, heb hem in z’n bedje verschoond en speen gegeven, muziekdoosje aan en 7.00 uur meldde hij zich.

Het kan allemaal toeval zijn en ik hoop dat het vannacht net zo goed gaat.
Toen ik hem vanavond naar bed bracht heeft hij een ontzettende wind gelaten, had ik nog nooit zo gehoord van hem, die zit hem u dus gelukkig niet meer dwars. Dus ik hoop dat het vannacht weer goed gaat.

Als je googled op Orthiflor (wil geen reclame maken) zie je een heel item over darmflora. Dat kids die met de keizersnede zijn gehaald deze goede bacteriën dus missen en dat de darmflora pas met 2 jaar!!! goed is. Dus een steuntje in de rug voor deze kids zou niet verkeerd zijn.

Ik ben in het begin wel naar de osteopaat geweest, maar deze kon niets vinden. Maar als er weer wat was kon ik komen. Maar op de een of andere manier heb ik dat nog niet gedaan.

Groetjes