Toen Rens baby was heb ik via felicitas hoteldebotel aangeschaft. Iemand ervaring hiermee? En op welke leeftijd zijn jullie hiermee begonnen?
groetjes Ramona
Toen Rens baby was heb ik via felicitas hoteldebotel aangeschaft. Iemand ervaring hiermee? En op welke leeftijd zijn jullie hiermee begonnen?
groetjes Ramona
Ik weet niet eens wat het is, Dacht dat je mannetje zijn eerste verkering had
Groetjes,
Michèle
ik dacht dat je bedoelde wat hoteldebotel betekende.
haha zovan: ik ben helemaal hoteldebotel van m
maar ik weet niet wat het is?
ik weet wat het is, want ik heb het toen ook aangeschaft, maar ik ben bang dat ik er eigenlijk niog niet zo gek veel mee heb gedaan. Erg he!!
Hotel de botel zijn (ik geloof) 24 doosjes van ongeveer een drie kwart A4 formaat, en in elk doosje zit een boekje , popjes etc, met een thema. de ene keer is het thema kleuren, vormen, rekenen , etc. Het is een soort van voorbereiding op de basis school. Ik den k dat ik in de toekomst er best nog wel wat aan heb, maar nu is bo denk ik nog net iets te jong daarvoor. Maar man o man, wat een dure aanschaf was dat zeg!! Het is dat mijn hormonen aan het razen waren, en ik dan gevoelig ben voor opmerkingen in de trant van, iedere moeder wil het beste voor haar kind, en wat is nou beter dan deze serie aan schafen, want dan kun je je kindje helemaal goed voorbereiden etc… nou met die na zwangerschapshormonen hadden ze mij al bij, je wilt toch het beste voor je kind!!! Hahahahahah natuurlijk wil ik het beste , maar om daar nou ruim 200 euro voor uit te geven, terwijl hij nog geen 2 weken oud was??? tja u zou ik het niet snel meer gedaan hebben, toen wel!! Wat hormonen al wel niet kunnen doen met je!!
liefs woezel
Ha ha ha klinkt op Puk, dat krijgt morgan op het kdv. Das ook elke keer een thema dat ze behandelen en dan kost niks Nee zonder dollen, klinkt wel interesant maar inderdaad ook duur zeker als je niet weet of je het gaat gebruiken en of je kind het wat vind. Maar ja er zijn twee momenten in een leven dat iemand door emotie tot alles in staat is.
Groetjes,
Michèle
Was idd belachelijk uur. Zou het nu echt niet meer doen. Maar goed omdat het zo belachelijk veel gekost heeft wil ik er zeker goed gebruik van gaan maken. Maar goed als Morgan zoiets al aangeboden krijgt op het kdv dan denk ik dat ik er bij Rens ook maar eens mee ga beginnen. Rens gaat niet naar een kdv en we weten nog niet of we hem naar de psz doen ivm de toch al flinke kosten voor kinderopvang zeker als straks de 2e er is. Dus daarom denk ik wel dat het handig is om er mee te beginnen want ik wil natuurlijk niet dat hij achterloopt bij leeftijdsgenootjes.
Of iig niet door onze schuld dan.
groetjes Ramona
Ohhh als ik nu hier zo hoor hoe duur dat het is… Op een ander forum heeft iemand het te koop staan omdat het niet gebruikt is!!! Das zonde…
jullie brengen mij idd op een idee, denk dat ik morgen maar eens een keer mee gan beginnen!! Het is natuurlijk allemaal wel spelenderwijs hoor, maar goed, ook zo zonde als het in de kast staat, en je doet er niks mee!!
liefs woezel
Ik zou er dan inderdaad mee beginnen. Puk gaat zelfs nog iets verder. Die hebben thema’s als familie, kerst, sinterklaas en dat doet hij overal in mee. Puk is een pop maar wordt als jongetje aangeduid en zo leren ze spelenderwijs van alles. Puk is vooral ontwikkeld voor kinderen met een taalachterstand maar ze hebben nu door dat het alle kinderen helpt.
Groetjes,
Michèle
Ik denk dat ik er van de week ook maar mee ga beginnen. Sowieso is Rens best leergierig de laatste weken. Hij leert steeds meer woorden, is erg bezig met tellen en begint vormen en kleuren te herkennen. Een beetje uitdaging is wel goed voor hem denk ik. Overigens is hotel de botel ook heel uitgebreid. Zijn meen ik20 koffers met verschillende thema’s zoals familie tegenstellingen feest dieren seizoenen ed. Het schijnt een complete voorbereiding op de basisschool te zijn.
Lijkt me wel makkelijk om zo wat meer activiteiten met Rens te ondernemen, er zit van alles bij zoals dvd’s cd’s boeken spelletjes ed.
Over leergierigheid gesproken, Rens zegt tegenwoordig zelf zijn gebedje voor het avondeten op. Dat gaat hier zo: Heere zegen dit lekkere eten amen. Ben ik erg trots op. vooral omdat hij zo laat was met praten vind ik het erg knap van hem.
groetjes Ramona
Dan komt het denk ik uit dezelde koker als Puk. Al weet ik niet wie dat ontwikkeld natuurlijk.
Enne netjes hoor van hem. Kun je zeker trots op zijn.
Groetjes,
Michèle
tjeeee nieuwprijs 275 euro, ik denk niet dat ik er dat aan ga uitgeven, veel op marktplaats wordt verkocht als "nieuw"
vreemd! waarom schaf je zoiets dan aan als het zo duur is en je doet er niks mee
@ inge
Denk dat het er ook mee te maken heeft dat er een hoop tijd in gaat zitten. Het zijn namelijk 20 koffers met verschillende thema’s. Het is zeg maar hetzelfde als wat ze op de psz leren zodat ze volledig voorbereid naar de basisschool gaan. Maar die tijd moet je natuurlijk wel hebben en ervoor vrij willen maken.
groetjes Ramona
Ik zou er ook gewoon mee beginnen!
Ik haar af en toe boekjes in de bibliotheek, met thema’s als kleuren en tellen, en ik zie wel dat het werkt, en dat hij er dan mee bezig is.
Liefs, Anne
quote:
...... nou met die na zwangerschapshormonen hadden ze mij al bij, je wilt toch het beste voor je kind!!! Hahahahahah natuurlijk wil ik het beste , maar om daar nou ruim 200 euro voor uit te geven, terwijl hij nog geen 2 weken oud was???? tja u zou ik het niet snel meer gedaan hebben, toen wel!! Wat hormonen al wel niet kunnen doen met je!!liefs woezel
Oh meid wat herkenbaar!!! Ik zou het ook nooit weer doen (tenzij ik natuurlijk weer door hormonen overspoeld ben en geen nee kan zeggen…hihi)
Belachelijk duur, en dat terwijl er zat leuke boekjes in de bieb of winkels te krijgen zijn…maar ja, hier staat dus ook de volledige hoteldebotel collectie op de zolder…
Tot dusver niets meegedaan, maar door dit topic weer even wakker geschud, dus ga toch eens kijken of we er al iets mee kunnen. Ik vond het ook wel handig voor de oppas oma’s, geeft ik Jasper zo’n koffertje mee (ik zie hem al dapper lopen met zo’n koffertje in z’n hand!)
Ben je er inmiddels zelf met Rens mee begonnen Ramona?
Groetjes Carolien.
Nee ben er nog niet mee begonnen. Zit momenteel met een voorhoofdholteontsteking dus momenteel is het hier vooral(heel verantwoord) dvdtjes kijken. Rens vind dat gezellig naast me op de bank en zo kan ik het even rustig aan doen. Maar na de feestdagen ga ik zeker beginnen.
groetjes Ramona
Ik heb toen met dat gesprekje van felicitas gekozen voor de Dotje boekenreeks, die is wel ontzettend leuk, want die gebruik je van 6 maanden tot 4 jaar! Ze zijn hier wel altijd favoriet.
Duur inderdaad, was blij dat ik in termijnen kon betalen, blij dat ik voor Dotje gekozen heb, want hoteldebotel zijn niet alleen (voorlees)boekjes?
Groetjes Manderijn
Ja ik ben er destijds ook ingetrapt, snap het nog niet maar ja mooie praatjes, hormonen… Ik heb hem zelf ook op marktplaats staan. Heb zelf de cursus piramide gedaan voor peuters en kleuters en het rendement schijnt 0% te zijn dus ik ga dit echt niet doen. Tuurlijk lees ik wel boekjes met Marijn en Dion maar moet zeggen dat ze er nu toe redelijk interesse in hebben. En als ik kijk wat Marijn zijn woordenschat is dan ben ik echt trots op hem. Met je kind praten is ook heeeeeeeel belangrijk. Er is verschil tussen met je kind praten of tegen je kind praten. Wij praten heel veel en ik merk dat hij daar veel van op pakt. Als er iets onder de tafel ligt zeg ik van kijk het ligt onder de tafel en niet van “daar”.
Maar als er iemand belang bij mijn Hotel de botel heeft voor €75 mag je hem overnemen.
Ik heb dat Hoteldebotel ook aangeschaft, toen mijn man het hoorde ging hij bijna flippen!! Bij onze 2de heb ik ze via de telefoon weg kunnen houden!!
Ik heb onze dochter met haar 2de verjaardag zo’n koffertje gegeven, toen vond ze het nog niet zo leuk. Maar nu (ze heeft er nu inmiddels 4 en is 2,5 jaar) vind ze het helemaal geweldig. Sommige opdrachtjes snapt ze niks van, maar de poppejtes en voorleesboeken vind ze prachtig. Ook de puzzels vind ze leuk. Je moet alleen even kijken welke je gaat geven, sommige zijn nog echt te moeilijk!! Ik vind het wel heel leuk hoor. Ze hebben bij ons ook Puk op het KDV, maar daar hoor ik haar nooit over. Ze is nu helemaal Hoteldebotel, zeg maar!!! Er zitten leuke spelletjes met kleurtjes bij en leesboekjes en van alles en nog wat!!!
Onze dochters zitten ook op een KDV, en gaan niet naar de peuterspeelzaal. Ik ken kindjes die niet op een KDV of Peuterspeelzaal zitten, maar die lopen niet achter of iets hoor!!! Door boekjes voor te lezen leren ze ook heel veel!! En die kleintjes zijn slim zat hoor!!!
wij hebben hem ook aangeschaft,maar nog niet gebruikt.
naar het lezen van deze topic ben ik wel op het idee gekomen,
We hebben nu nog lekker vakantie dus een mooie tijd om eraan tebeginnen