Iemand ervaring met een Phil en Teds duo wagen?

Hallo!

Meestal (altijd tot nu toe) post ik op het babyforum… maar ik vermoed dat er hier meer mensen zijn met 2 kindjes… dus ik probeer t hier even.
Wij hebben nu een dochtertje van bijna 9 maand en er komt een 2e kindje bij als zij net 13 maand is. Wij willen dus een duowagen aanschaffen, en daar loopt al een topic over hoor bij t babyforum. Veel tips en ideeën gekregen en gebruikservaringen gelezen van anderen. Erg blij mee! Maar niet van de phil en Teds duowagen. Dus vroeg ik me af of iemand hier er ervaring mee had?? Waarom juist deze wagen? Nou deze is qua onderstel zeer compact op te vouwen en op dit moment lijkt het de enige (!) duowagen die in mijn auto past. Tja… en het is goedkoper een dure kinderwagen aan te schaffen (of 2e hands) dan een hele andere auto omdat de kinderwagen anders niet past!!
Van de Phil en Teds lijkt t me apart dat ie maar 3 wielen heeft… dus stabiliteit, lukt dat goed? En t nestje voor de baby is dat wel ‘goed’ genoeg, handig? Kijkt t onderste kindje later niet erg naar t bovenste kindje en heeft weinig ander uitzicht?
Erg benieuwd naar jullie ervaringen!!
alvast bedankt

Ja wij hebben de Phil en Teds en ik ben er heeeeeeel erg blij mee.
Je kunt gewoon door alle winkels etc.
Het 3 wielen maakt het niet erg onstabiel, vind het meevallen en je kunt het voorste zwenkwiel ook vastzetten.
Het babynestje is wat klein, ze kunnen er niet heel lang in, maar nou is mij verteld dat sommige babywinkels ook matrasjes verkopen ipv het babynestje.
Ik heb zelf een matrasje gemaakt toen mn dochter niet meer in het nestje paste ( maand of 3/4)
Mn dochter zit nu altijd onderin en kijkt gewoon langs de zijkanten, ze zit eigenlijk nooit tegen mn zoontje aan te kijken die bovenaan zit.

Kortom ik ben heel erg tevreden met de wagen, had echt geen plankje gewild.
Wij hebben trouwens de Phil en Teds sport

Hai Mamajob,

dank je voor je reactie! Kijk daar kan ik nu wat mee
Fijn dat je er blij mee bent… we vroegen ons juist af inderdaad hoe t met t babynestje zat. Kijkt de kleine je trouwens dan aan? Ligt hij/zij met zijn voetjes of met zijn hoofdje dicht bij jouw benen? Kun je de baby goed zien?? En tja… we hebben ook gekeken inderdaad naar de sports… dus er is evt nog een matrasje… hmmm en dan kan de baby er langer in?
Want in onze huidige kinderwagen (maxicosi) kon mijn dochter in de kinderwagenbak liggen tot een week of 2 voor ze 6 maanden was. Tja en bij een volgende wagen zou dat wel zo handig zijn.
Juist ook t compacte spreekt ons weer aan!

Hoihoi,

Het kindje ligt met hoofd bij je benen zeg maar, dus ja je kan het aankijken.
Het nestje is gewoon niet zo heel groot, ik denk echt dat je het met een maand of 4 wel hebt gehad, ik weet ook niet of dat ze dat matrasje overal verkopen hoor, maar je kunt het dus ook heel simpel zelf maken van schuimrubber.
Met matrasje kunnen ze er idd wle wat langer in.
En ik vind het voordeel dat je er niet tegenaan loopt, ik dacht in het begin dat ik steeds met mn benen tegen het nestje zeg maar zou botsen maar dat is helemaal niet zo.

Lfs

@ bakmama, je moet er wel iets verder vanaf lopen dan bij een reguliere wagen zeg maar.
Ik loop er zelf nooit tegenaan met mn scheenbenen, behalve als dat onderste stoeltje in de ligstand staat, dan moet je er echt een flink eind vanaf lopen.

dank voor jullie reacties.
Gisteren hebben wij besloten de Phil en Teds gewoon te kopen, versie Explorer. Past ook in mijn auto, al enige duowagen. Verder bewust gelet op grootte nesje. Maar er kan daarna ook inderdaad een gewoon matrasje van kinderwagen bak in zagen we. Dus dat komt wel goed denk ik als t nestje te klein wordt. En met lopen hebben we ook gelet op t tegen de schenen lopen. Gebeurde gelukkig niet. Nu hoop ik maar dat t als er eenmaal kindjes inzetten ook zo lekker loopt als in de winkel! Dank jullie wel voor je reactie!