Iemand ervaring met D-mannose?

Ik wil niemand vervelen met mijn zoektocht naar het verhelpen van terugkerende blaasontstekingen, onderstaande is echt wel interessant.

Als je na gaat dat de beroemde e-coli bacterie uit de darmen de grootste veroorzaker is van blaasontstekingen, meestal immuum is voor de stof D-mannose
(nog krachtiger als cranberrie) dan vraag je je af waarom alle reguliere artsen antibiotica voorschrijven. Daar lacht de e-coli om want die hecht zich aan de maagwand!

Chronische blaasontstekingen worden in de klassieke homeopathie anders behandeld dan een acute blaasontsteking. Ook kunt U zelf het e.a. doen indien U een acute blaasontsteking heeft (zie website artikel blaasontstekingen). Indien er sprake is van een chronisch geheel is het beter een klassiek homeopaat te raadplegen.

In het geval van chronische blaasontstekingen is er, een uitzondering daargelaten, ook sprake van continue anti-biotica gebruik. Soms worden mensen op een onderhoudsdosis gezet die 6 maanden of langer kan duren.
Ieder weldenkend mens kan zich voorstellen wat er dan met uw afweersysteem gebeurt.
(zie artikel antibiotica en homeopathie)

Urineweginfecties komen heel erg vaak voor. Ongeveer 20% van de Nederlandse vrouwen heeft er jaarlijks meerdere malen mee te maken. Als men de urine onderzoekt kunnen er verschillende soorten bacteriën aangetroffen worden. Dit kan bij elke blaasontsteking die ontwikkeld wordt wisselen. Als er sprake is van bacteriën dan kan er aangezuurd worden met o.a. vit C en cranberry gebruikt worden icm een passend homeopatisch middel.
Wordt de blaasontsteking veroorzaakt door de darmbacterie escherichia coli (een darmbacterie) dan is de blaasontsteking hardnekkig. Antibiotica heeft dan ook geen zin, want deze bacterie is er niet gevoelig voor. Ook aanzuren van de urine heeft maar gedeeltelijk succes, netzoals cranberry gebruik.

Waar de e-coli bacterie niet tegen kan is mannose, dat in beperkte mate aanwezig is in Cranberry. Beter is deze in geconcentreerde vorm in te nemen ( D-mannose). Dat is niet goedkoop, een potje van ongeveer 50gr kost om en nabij de € 35,- . Ook te gebruiken door kinderen, zwangeren en diabetici.
Dit alles in combinatie met een goed passend constitutioneel homeopatisch middel.

Twee onderstaande casussen zijn een voorbeeld van het behandelen van chronische blaasontsteking op de klassiek homeopatische wijze.

Ik heb tot voor een paar maand geleden heel vaak een blaasontsteking gehad en dat zo’n 2 jaar lang. De echte oorzaak hebben we nooit kunnen vinden. Ik heb van alles geprobeerd naast de ab kuur. Vit-c, cranberry, veel drinken, en d-mamose. Het heeft hij niet echt geholpen. Ik voelde gelijk als er weer een ontsteking aankwam en daarom heb ik bij de ha een ab kuur op voorraad gevraagd. Ik nam dan als ik voelde aankomen 2 dagen de kuur en dan was hij weer een tijdje over totdat ik maar 1 dag hoefde te slikken en nu gelukkig (zeg het niet te hard) ben ik er volledig vanaf.
Echt van het ene op het andere moment kwam het opzetten zeer vervelend en ben zelf 3 keer dood en doodziek geweest. Zat toen tegen een nierbekontsteking aan.
In het ziekenhuis is er ook niet gevonden via de blaasonderzoek.

Meid, wat is dat vervelend!
Ben je bij een goede, natuurgeneeskundig arts geweest?

Er schijnt dan toch een bacterie achter te blijven in je blaaswand en op den duur overleeft deze de antibiotica.

Heb je niet zoiets van, ik moet/wil verder kijken of iemand me er vanaf kan helpen?

Voorlopig laat ik het er nog niet bij zitten want fabienne is nog zo klein en op zo’n jonge leeftijd elke maand een AB kuur vind ik ongezond en eigenlijk te zot voor woorden. Het maakt zoveel kapot in dat kleine lijfje!

Ik hoop van harte dat de blaasontsteking bij je wegblijft!

Ik ben alleen bij een uroloog geweest en de ha natuurlijk. Maar omdat ik nu als bijna een half jaar geen last meer heb gehad ben ik van mening dat wat er toen zat weg is anders had ik allang weer een ontsteking gehad.