Hallo,
al eerder een berichtje gepost over mijn dochter van 3 maanden die bv krijgt en alleen maar dat wilt, ze wil dus geen fles… we proberen het al sinds ze 6 weken is, maar ze weigert en gaat gewoon heel heel heel hard brullen (is echt geen huilen meer hihihi).
Op het internet vond ik de opmerking dat je dan ook cupfeeding kan doen. Dus de fles soort van overslaan en direct naar een bekertje gaan. Het lijkt me zo moeilijk voor zo’n kleintje en kan me haast niet voorstellen dat het lukt. Vandaar mijn vraag: heeft iemand hier ervaring mee of zijn er nog andere tips om mijn dochter aan een flesje te krijgen zodat mijn man en ik eind oktober samen een nachtje weg kunnen…?
Iemand ervaring met cupfeeding?
mijn vriendin had ook een dochter aan de borst en kreeg er geen flesje in, toen er ineens een noodsituatie was en ik er heen ben gegaan, een totale vreemde voor de baby die op dat moment 4maand was, ik heb gewoon een flesje gemaakt van bv die in de diepvries lag, baby gegeven en ze klokte het gewoon weg
kwam om dat mama absoluut niet in de buurt was
misschien toch laten proberen door zelf weg te zijn en je moeder of buurvrouw het te laten doen, dus wel in de buurt zijn(boodschappen ofzo) maar even laten proberen
over cupfeeding ken ik niks, ik weet wel dat de startpagina een borstvoedings forum heeft misschien kunnen ze je daar helpen
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Onze Milou heeft in het begin bijvoeding gehad in een cupje.
Het is hierbij niet de bedoeling dat je het erin schenkt, maar dat ze de melk er een beetje “uitlebberd” om het zo maar even te omschrijven.
Vond haar net een poesje dat d’r melk opdronk. Dit was echter steeds maar
20 tot 30cc, kan met het niet voorstellen dat het zo moet met een hele fles.
Sterkte ermee!
Groet Vanessa

Hoi hoi
er is een borstvoedingsforum waar heel veel ervaren bv-mama’s zitten en ook kennis en ervaring hebben met cupfeeding en vingervoeden.
Heb je ook al eens gekeken op www.borstvoeding.com?
Succes hoor!

ik heb vaker gehoord dat wanneer je bv geeft het erg moeilijk is om zelf de fles te geven. inderdaad wat kimmetje zei.
Dat heb ik sassie in een ander topic wat ze hierover gestart is ook geadviseerd. Zelf helemaal weg zijn.
Groetekes, Sje
nou uiteraard () jullie adviezen opgevolgd. Ik lekker even een rondje lopen en mijn vent de fles geven. Ik ben met veel “theater” weggegaan, zoals sje al eerder adviseerde en… het werkte! Lara vond het even lastig in het begin, maar toen ze doorhad dat ze geen keus had vloog het flesje erin! Ik vond het echt raar om helemaal en echt fysiek weg te moeten gaan, maar blijkbaar was dat nodig!
Bedankt voor jullie adviezen en zoals ik bij een ander topic al schreef, als nieuw lid van ikkeben ben ik onder de indruk van de betrokkenheid van iedereen! Echt heel fijn!!
Hallo sassie,
Fijn dat het toch gelukt is met de fles. Als ik jou was zou ik nog een paar keer eventjes weg gaan als je man de fles geeft zo went ze er goed aan ( helaas wel een hoop werk met kolven maargoed) kun je straks zelf met een gerust hart weggaan.
Mijn zoon accepteerde trouwens na verloop van tijd ook gewoon de fles van mij hoor. Als ze er eerst maar aan gewend zijn.
groetjes Ramona en Rens
Hoi Ramona,
Dat was inderdaad de vraag waar in vervolgens mee zat: accepteert de ze fles straks ook gewoon van mij? Door jouw reactie heb ik er goede hoop op! Het is inderdaad met kolven veel werk, maar als we daardoor straks ff samen lekker weg kunnen heb ik dat er graag voor over!
Groetjes,
Sacha