Iemand ervaring met buggypod of duowagen?

Wij hebben nu een dochtertje van 8.5 maand en tja… ik ben zwanger van nummer 2. Als onze dochter 13 maand oud is (in juni dus) verwachten wij ons 2e kindje. Ik ga er vanuit dat onze dochter tegen die tijd niet goed genoeg loopt. haha ze maakt nu nog geen aanstalten om op dr beentjes te staan of te kruipen. en als ze op d’r mama lijkt praat ze vroeg en loopt ze laat
Vandaar de vraag … zijn er anderen die de kindjes ook zo dicht op elkaar hebben en hoe hebben jullie dat gedaan met de wandelwagen? We hebben nu een maxi cosi mura en zijn erg tevreden over deze wagen. Tevens gekregen van ‘oma’ dus zo wegdoen/verkopen doe je ook niet.
Hebben jullie ervaring met een buggypod (soort buggy die je er aan klikt)? en een duowagen? Het lastige is nog dat bij ons de kinderwagen in de keuken moet staan (ingeklapt) want ons huis en de hal zijn niet zo groot. De keuken ook niet. En ons huis heeft aan de voor en achterzijde een trapje van 4 treden. Niet handig… maar wat doe je eraan he? Tevens vragen wij ons af of je met een duowagen of de buggypod wel de supermarkt inkomt… door de poortjes en langs de kassa gaat dat? En het gebruiksgemak van de wagens… Heel erg benieuwd naar jullie tips en ideeen!

Alvast bedankt!

marian

Typ bij de zoekfunctie duowagen in en dan krijg je verschillende zoekresultaten waar je mogelijk iets aan hebt.

Hoef ik heel mijn tekst over onze duowagen niet meer te typen.

Groetekes, Sje

Mijn dochtertjes schelen ook maar 1,5 jaar.
Ik heb veel plezier gehad van de urban-jungle duowagen. Net als bakmama was ik er erg blij mee, het enige nadeel is dat het wel groot is zo in je huis. Maar ja, lekker kunnen wandelen vond ik erg belangrijk, dus dat was dan maar zo .
Ik deed dan altijd Neeltje in het reiswiegje en Minke mocht lopen en als ze moe werd, hup lekker zitten. Ideaal vond ik. De wagen paste ook gewoon door gangpaden in winkels. Je moet wel een grote auto hebben anders past ie er niet in ( ik heb een station dat paste net!)
Ik heb mijn wagen via marktplaats tweedehands gekocht ( anders zijn ze wel erg duur) en ook weer verkocht een paar maanden geleden. Heeft me al met al maar 100 euro gekost daardoor . Minke wil nooit meer in de wagen en Neeltje zit nu in de MacLaren-buggy, daarom heb ik hem maar een maand of 10 gebruikt.
groetjes!!

Gewijzigd door - Linette1 op 08 Feb 2011 09:41:12

dank voor jullie reactie!
Tja… ik vermoed dat wij komend weekend gewoon toch even naar een babyzaak gaan en wat gaan ‘rijden’ met verschillende karren.
13 maand is inderdaad misschien wat jong voor de buggypod, daar niet aangedacht. dank je bakmama!
Linetten en bakmama de urban jungle ziet er inderdaad goed uit. Maar ben met je eens dat ie zo duur is. Markplaats is zeker een goede optie, ware t niet dat wij zowat int zuidelijkste puntje van nederland wonen (zuid limburg) en dus is de keus (ivm reisafstand) wel ver… We gaan denk ik ook wel 2e hands kijken.
Ik begrijp vooral uit jullie reacties dat jullie wel erg veel plezier hebben van de duowagen… voor ons een reden te meer om daar toch naar te gaan kijken.
Als t aan mijn man lag kwam ie er niet (de oudste moet maar lopen) maar dat zie ik echt niet zitten! En de dagen dat hij niet thuis is wil ik toch ook best wel eens naar buiten of een boodschapje doen!

quote:

Ik weet dat hier een mama op het forum de KEES duo wagen
heeft en
hier erg tevreden over is.
De KEES is ook niet zo duur in aanschaf.
Ik zou dus zoiets kopen

(Achterin zit een babynestje waar je baby gewoon plat in kan
Voor een zitje voor de oudste)

Gewijzigd door - bakmama op 07 Feb 2011 19:46:17

Die mama ken ik ook

Hij bevalt met nog prima die wagen. Enigste nadeel is dat je soms wel aan het vechten ben om de wagen op de stoep te laten omdat deze soms aardig scheef lopen. Ook zit het zwaartste gedeelte (grootste kind) de eerste tijd voorin wat het zwaarder maakt. Maar met ruimte zowel in huis (schuur) als in de auto gaat het prima…

ik ga vandaag maar eens naar een babyzaak… eens wat wagens bekijken. En dan vant weekend met m’n man samen.
kopen doen we wel online of 2e hands. Goedkoper, maar wil wel graag weten wát ik ga kopen . Temeer daar wij beiden lang zijn en niet graag krom lopen achter de wandelwagen.
Dank ook voor jullie online tips!!! Nuttig!!!

Ik ben ook naar een duowagen aan het kijken en de Kees ziet er ook prima uit.
Heb jij deze Miniboy?
http://www.duowagens.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=192&category_id=33&option=com_virtuemart&Itemid=46

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie