Iemand een ukkie die ook vaste voeding uitspuugd?

Ik wilde graag weten of iemand nog meer een kleine heeft die buiten melk ook vaste voeding uitspuugd.
rico had net weer iets met tomaat gegeten, daarna een half uur rechtop gehouden en vervolgens met het wassen weer spugen. eerst maar een beetje.
toen ging hij daarna op zijn speelkleed en ik zag het gebeuren hij braakt echt letterlijk een boog terwijl hij OP ZIJN RUG ligt! echt veel ook! die boog kwam gewoon op zn scheenbeentjes terecht en ook op zn romper e.d. echt hij zat helemaal onder (jaja weer opnieuw kunnen wassen)
de KA zei dat als hij op vastere voeding overging dat reflux baby’s dan minder gaan spugen en ik hoor het ook vaker, kan me niet voorstellen dat dit goed is. hij heeft nog nooit groen kleurige groenten en/of kip uitgebraakt maar wel regelmatig die oranje toelie

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

jee dat is wel raar zeg! Spuugt hij alles uit dan? Anders zou ik even de HA bellen…
Ik dacht trouwens altijd dat het een verzinsel was dat baby’s met zo’n boog kunnen spugen, maar 2 weken geleden zag ik het met eigen ogen… Joey spuugde minstends de helft van zijn fles uit, en dat kwam tot over de salontafel!!!
Maar vaste voeding heeft hij nog nooit uitgespuugd, hooguit iets verkleurde melk, een mondje vol… (na de laatste fles, zo’n 2 uur na zijn groentepotje)

Groetje Anouk

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hier komt het er ook regelmatig uit en inderdaad meestal de oranje zooiiiiiii. Maar niet met een boog. rechtop houden helpt hier ook niet, komt er vaak pas na anderhalf tot 2 uur uit.

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday Ticker

Onze dochter heeft ook altijd veel gespuugd. Nu ze vaste voeding krijgt is het wel iets minder maar helaas is het nog niet helemaal over. Soms heeft ze een dag dat ze bijna niks spuugt maar een dag later spuugt ze weer veel. Ook haar vast voeding komt er soms uit en wat kan dat stinken… We houden haar ook altijd even rechtop maar dat helpt niks. Na een uur komt het er soms nog uit.

Ik hoorde dat bij veel kindjes spugen van de een op andere dag over is. Meestal rond de 10 a 11 maanden. We wachten hier rustig af…

Sorry, moet stiekem een beetje lachen om die boog. Zie het al voor me, zo over de salontafel. Niet bedoeld om uit te lachen hoor!

Typisch Inge, dat het alleen bij oranje toelie is. Kan ie ook niet gewoon allergisch zijn voor tomaat, etc.?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik wou net zeggen tomaat en aardbeien allergie gaan hand in hand. Vraag me niet waarom. Het is ook een veel voorkomende allergie. Zou het toch even in de gaten houden.

Groetjes,

Michèle

ja aardbei mocht ik al niet meer gevan van de KA, ook geen kiwi’s en eigelijk geen citrusvruchten verder ook sinaasappel niet geven omdat het zn darmen en maag prikkelt.
hij zei over tomaat dat ik het nog een paar x moest uitproberen, maarja de 1x gaat het er wel uit de andere keer niet…meestal welt rouwens maarja, je kunt niet de ene x wel allergisch reageren en de andere keer niet toch?

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090416/hsRY.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/aiwTp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 02 May 2009 20:34:35

Jens heeft toen 's zo’n potje uitgespuugd met pompoen… Is totaaaaaaaaal verkeerd gevallen denk ik. Maar als ik zo ook er aan rook, meurde 't (sorry hoor) als de ziekte… Getver… geen wonder dat hij dat er weer uitgooide. Ging trouwens ook met wat meer kracht.
Het enige waar Jens verder ook erg op reageerde was appel. En dat zit in vrijwel alle fruitpotjes als smaakmaker.
Misschien dat hij reageert op een ingrediënt in zo’n potje? Wat als je 't zelf klaar zou maken? Misschien gaat dat beter…

Hoop dat er niks ernstigs aan de hand is

hoi
In die potjes zitten veel meer dingen als wat het grote etiket aangeeft, ook smaakversterkers etc.
daarom zou ik eens proberen dingen zelf klaar te maken, dan kan je beter experienteren met de ingredienten en dan kan je erachterkomen of het echt om de tomaat gaat… Lijkt mij dat hij daar echt niet tegen kan…
Zou hem bijvoorbeeld een avond gewoon aardappel met sperziebonen (bijvoorbeeld, lekker simpel) en de dag erna precies hetzelfde maar dan met een tomaatje erdoor…

groetjes Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Appel allergie is trouwens een opkomende allergie. Of eigenlijk nu pas erkend. Maar er schijnen veel mensen dat te hebben. Enne ik heb ook de ene keer meer last van mijn allergie dan andere keren Inge. Alleen is de mijne uitwendig.

Groetjes,

Michèle