Iemand een snelle tip?

Hoi Dames,

Thoby heeft er net een flinke griep op zitten.
Waar hij nu nog last van heeft is een flinke snot neus en een droge kriebel hoest.

Die hoest is zo ontzettend lastig dat hij zichzelf constant wakker hoest.
Nu ook…Zo zielig want hij is bekaf!

Ik heb hem een beetje melk met honing gegeven voor het slapen gaan maar dit werkt niet.
Ik heb bisolvon (schrijf je dat zo?) maar dat is voor slijm…schiet ik dus niks mee op.
Heeft iemand nog tip? Graag iets waarvoor ik niet naar de winkel hoef aangezien het al bijna 21:00 is

Groetjes,
Margot

Het enige wat ik weet is codaine. Denk alleen niet dat je dat aan je kleine man gaat geven. Helpt een lepeltje hoing niet. Dus zonder de melk?

Dat heb ik daarstraks ook geprobeerd maar het arm schaapje hoest echt aan 1 stuk!

Hij is door dat hoesten ook steeds aan het kokhalzen dus hij raakt er ook overstuur van.

Vind het ZO zielig voor mijn schat. hij is zo moe!

Hoi wat sneu voor thoby zeg, zeker als hij al zo moe is.
Kan je nu op dit moment geen tip geven maar je kunt morgen evt bij de drogist
Balsoclase zetpilletjes halen. Dat zijn speciale zetpilletjes voor kleine kindjes die droge kriebelhoest hebben. Heb ze bij luna vaak zat gebruikt, die had het ook zo erg dat ze ook ging kokhalzen. De ha heeft mij toen dat geadviseerd.
Hopelijk komen jullie de nacht goed door, sterkte.

Gr Patries

Hoi,

Bij hoest en kriebelhoest zo min mogelijk melk geven.
Ik zou bijv. bosvruchtenthee of zo zetten ( als je hebt) en hem dat laten drinken en voor vannacht ik geef altijd als ik niet even naar de winkel kan een sinaspril. Dat helpt vaak ook om toch even in slaap te komen.
Daarnaast is op de rug slapen heel vervelend bij een kriebelhoest.

misschien heb je er wat aan.

groetjes

lon106

Zorg voor een goede luchtvochtigheid. Zet een bakje water op zijn kamertje. Te droge lucht werkt ook hoestbuien in de hand.

Hoest kan overigens 6-8 weken aanhouden, heeft mijn huisarts me eens verteld. Dus niet schrikken als-ie voorlopig nog een poos onder de pannen is.

En zet het hoofdeind van het bedje ietsje omhoog. Iets wat telefoonboekdik is onder de pootjes aan het hoofdeind leggen. Dat neemt wat druk op de longetjes weg.

Beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 07 Nov 2010 21:46:17

Bedankt voor de tip Patries, ga ik morgen meteen halen!

Ik heb nu een beetje thee met honing gemaakt voor vannacht ipv melk! Goede tip!

En sje, ik heb al een natte handdoek over zijn verwarming gehangen. En zijn hoofdeind omhoog ga ik doen mocht hij nog een keer uit bed komen vannacht!

Bedankt voor je tips lieve dames!

Groetjes,
Margot

Gewijzigd door - Ilovemyboy op 07 Nov 2010 22:00:20

Hoe gaat het nu met jullie mannetje ?

en thijmsiroop? Is toch ook voor droge hoest? …

Altijd sneu als de kleintjes ziek zijn hé…

Ben ook wel benieuwd hoe het gaat.

Gr Patries

@Patries: die zijn helaas uit de handel gehaald vertelden ze mij hier bij de apotheek!! Ik had er met Nikki ook heel veel baat bij, maar helaas…

Hoi dames!

Nou die nacht was echt een regelrechte ramp!
Zo’n beetje hele gehele nacht aan het spoken geweest.

Tijm siroop had ik nog staan en heb hem dat geprobeerd te geven maar dat bleef er niet in. Hij begon te kokhalzen dus gaf ik hem meteen een beetje water na.
Maar huppakee alles eruit inclusief dat slokje water. Lekker over mama en het bed heen…zal je altijd zien he!.

Maar goed. vannacht ging het iets beter. Hij begon pas te hoesten rond 2 uur.
Ik heb niet eens geprobeerd om hem tijm te geven…
Wel had ik wat afgekoelde tijm thee met honing naast het bed staan en dat dronk hij goed op.
Daarna heeft hij nog zo’n 10 min gehoest en toen stopte het.

Hij ligt nu op bed voor zijn middag slaap en hoest NIET…JOEPIEEE!!

Ben heel benieuwd hoe het vanavond gaat.
Ik hoop dat het eindelijk een beetje over is want ik ben bekaf joh.

Was gisteren meteen naar de apotheek gegaan maar inderdaad die balsoclase verkopen ze niet meer.

Echt jammer dat er tegen droge hoest behalve drankjes zo weinig te krijgen is btw!

Groetjesss

Fijn dat het wat beter gaat nu!!! Ja ik baal echt dat ze die niet meer verkopen die zetpillen, want die waren echt heel goed! Maar er zal heus een goede reden voor zijn dat ze niet meer verkocht worden

fijn dat het wat beter lijkt te gaan met de kleine man.
het is inderdaad heel vervelend, natuurlijk voor hem maar ook voor jou zeker als het 's nachts zo erg is.
mijn ervaring is dat de hoest best lang aan kan blijven houden, maar dat het 's nachts met een weekje ongeveer voorbij is.
hier gebruiken wij eigenlijk altijd thijmsiroop tegen de kriebelhoest.

liefs,
Rinske