Iemand een leuk idee voor een traktatie

Ik weet dat het nog wat vroeg is omdat Rens pas 14 december jarig is, maar ik ben op zoek naar een leuk idee voor een traktatie op de psz. Ik wil graag een beetje op tijd er mee beginnen omdat ik echt megadruk ben maar ik wil wel graag een leuke traktatie. op de psz hier hebben ze het liefst wel iets gezonds. maar dat wil ik dan wel een beetje creatief aanpakken. Ook schijnt het hier op de psz gebruikelijk te zijn om naast de traktatie iets van een uitdeel kadootje te geven. Het mag best wel een beetje werk zijn, ik zoek iets orgineels.

Groetjes Ramona

Hoi,

Ik kijk altijd op internet, zie link

http://www.peuterplace.nl/traktaties.htm

Weet niet of dit onder reclame valt, en dus niet mag?!
(als dat zo is haal ik het wel weg)

Groetjes mama Jade

Seth is 2 weken later jarig, en ik vind deze echt heel erg leuk (en gezond):

Persoonlijk vind ik het onzin om een cadeautje én iets lekkers te doen, maar dat is mijn mening

Liefs, Anne

In de laatste allerhande (AH) van september nr 9 hadden ze een artikel met leuke traktatierecepten zoals:

• komkommerslang
  • bloempotje met popcorn
  • 3-dubbele poffertjessandwich
  • kokosbroodharten

Je moet maar ff op hun website kijken, daar vindt je de recepten.
Succes!

Wij hadden een bouwplaatje van een klein vrachtwagentje met open bak in elkaar geplakt (zelf uitgeprint op dik papier) en in de laadbak een doosje rozijntjes gestopt. Veel werk en uiteindelijk een kleine tractatie maar de kids vonden het geweldig

Pas werd er bij ons zoontje een treintje getrakteerd. Twee kleine doosjes (rozijntjes en smarties, maar dat laatste kan natuurlijk ook iets anders zijn zoals de doosjes appelstukjes/fruitstukjes van hema). De moeder had het eerste doosje bekleed met een plaatje van een locomotief en het tweede doosje als wagonnetje. Deze had ze met een touwtje aan elkaar vast gezet. Zag er heel gezellig uit!

Zitten er bij Rens allochtone kindjes in de groep? Probeer dan rekening te houden met het feit dat ze geen varkensvlees eten en er geen varkensgelatine in het product verwerkt mag zitten. De ene ouder gaat hier heel soepel mee om, de andere ouder is heel strict. (oeps, komt een beetje juffig over sorry…maar is de tip die wij altijd aan onze ouders geven)

En dat van én traktatie én cadeautje vind ik eigenlijk ook dikke onzin De kids kijken vaak toch alleen naar wat er opgegeten kan worden en of ze het zo snel mogelijk naar binnen kunnen werken

Hier op de psz zit er ook eigenlijk altijd een kleinigheidje bij, ik ben het toch niet van plan, het word dan toch steeds gekker? Die gezonde bloemetjes zijn wel erg leuk, en volgens mij ook makkelijk te maken als je vormpjes hebt!

Manderijn

Wel even nagaan of ze het op school opeten of mee naar huis krijgen. hier krijgen ze het nl mee naar huis en dan zijn die bloemen (hoe leuk trouwens) niet handig lijkt mij.

Daarom had ik ook niets met kaas en worst ed gedaan.

Liefs Michelle

Kijk dat zijn nogeens handige tips. Dit word nl ook de eerste keer dat hij gaat uitdelen dus heb hier ook nog geen ervaring mee. En er zitten idd volgens mij een islamitisch jongetje bij hem in de groep daar zou ik dus niet aan gedacht hebben. Misschien ook nog maar even navragen of er kinderen met allegieen in zijn groep zitten. Ik vind het wel zo leuk als alle kinderen er van kunnen genieten. die uitdeelkadootjes vind ik nou ook niet bepaald nodig dus daar twijfel ik nog over. Toch maar eens navragen of iedereen dat doet. Daar krijg ik niet zo heel veel van mee omdat Rens naar de psz gaat op de dagen dat hij bij zijn gastouder is.

Groetjes Ramona

Ik had toen ze jarig was vlinders uitgeprint en ingekleurd en o peen bellenblaas geplakt. (ookal krijgen die kinderen ongeveer 25 bellenblazen per jaar mee…)
Daaronder een “voetje” van krentjes.

Vorige week met het afscheid van het KDV heb ik kleurboekjes en potloodjes gekocht en daar bovenop had ik knijpfruit geplakt.
Met een kaartje eraan: Ik knijp er tussenuit. Bedankt voor het spelen.

MamaH; wat een leuke; ik knijp er tussen uit! Weer eens iets anders dan dat schepje met de tekst; ik wil niet opscheppen Haha! Leuk!
Oh en hier ook voornamelijk bellenblazen, maar die blijven toch altijd leuk!

Manderijn

Mamah wat een briljant idee “ik knijp er tussenuit”. Ik vind het 'm echt super, die ga ik zeker onthouden ook al is het (gelukkig) nog lang niet zo dat die de KDV gaat verlaten.
Zo kom je nog eens op ideeën.

Ik vond `m ook erg leuk :smiley:

Wilde eerst ook iets met fruitprikkers maken maar dan moest ik al zo vroeg op en dat zag ik niet zitten hahaha.

Leuk zeg. Die ga ik onthouden voor als Rens van de psz afgaat.

Groetjes Ramona

ik vraag me welleens af hoezo perse gezond… en ik bedoel dan niet, dat ik het oke vindt dat er snoepgoed ed… wordt uitgedeeld, maar een cakeje of een koek, kan toch ook? Althans dat is wat ik heb gedaan… hihi…

Voor mijn oudste heb ik namelijk cupcakejes gekocht (nee niet gebakken… dat koste te veel tijd, in mijn kleine combi magnetronnetje…) en die wilde ik namelijk versieren met ouwel (eetpapier)… dat eetpapier wilde ik in bloemblaadjes knippen en dan vast plakken met glazuur van poedersuiker en water… niet te dik, maar een beetje… en dan als hartje kun je bv… een paar rozijntjes doen… Maar helaas was dat snoeppapier nergens meer te krijgen… en heb ik dus… Stiften gekocht van die ene Dr… hihi… en daar kun je dus ook mee tekenen… en figuurtjes maken op de cakejes…

Ik haal bij bakker Bart nijntje broodjes en maak dan het lijfje van papier.
Deze kunnen zen dan opeten tijdens de lunch.
Hier altijd een succes.

Voor een kleinigheidje heb ik bij de action zo’n trillend insectje gegeven.
Zo ontzettend veel lol voor die kleintjes,

Op Noor dr 3e verjardag heb ik lieveheersbeestjes gemaakt samen met haar om uit te delen. Walnoten mooi doormidden kraken en rood verven. Dan met zwarte verf of stift het hoofdje , stippen en het midden van lijfje tekenen. Met witte verf oogjes erop en dan op een pakje rozijntjes (of hema variatie daarop) lijmen.

Nora vond het heel leuk het samen met mij te maken en was erg trots bij het uitdelen dat ze het ‘zelf’ had gemaakt. Misschien een idee?

lfs