Iemand een idee? Plotseling rode vlek (foto)


#1

Toen ik mijn zoon net naar bed bracht zei hij opeens: ohja, je moet nog even naar mijn been kijken, ik heb wat geks.

Doet ie zijn broek naar beneden, heeft ie me toch een grote rode vlek!

Echt… geen idee wat t kan zijn. Hij heeft er wel jeuk aan maar geen pijn.
Insectenbeet? Maar wel een vreemde plaats dan… heeft hele dag een -vrij strakke- spijkerbroek aangehad.
Is wel in t bos geweest vandaag. Maar ziet er volgens mij niet uit als een tekenbeet o.i.d.

Iemand die het herkent misschien?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#2

Ik heb pas geleerd, dat je pas 10 dagen na een tekenbeet uitslag krijgt, mits de teek natuurlijk de ziekte overdraagt. Dus dat zal het niet zijn! Is het een ronde vlek, met die streep er boven? Die hoort er ook bij?

Groetjes Manderijn.


#3

Grote kans dat het een insectenbeet is. Kan gewoon door de broek heen gebeten zijn, kan ook dat er toch iets ingekropen is.

Ik zie vanaf de vlek een streep verticaal naar boven lopen. Tot hoever gaat die?

Groetekes, Sje


#4

Die streep gaat niet veel verder dan dat je op de foto ziet. Misschien nog een cm in zijn onderbroek ofzo.

Weet niet of dat van het krabben is of dat het ook echt bij de vlek hoort…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#5

Zo’n rode streep vanaf een insectenbeet zou kunnen duiden op een ontstekingsreactie in de lymfebanen.

Weet je toevallig of-ie op die plek van die ronde schijf al een wondje ofzo had? Schaaf, puistje, wat dan ook? Dan zou het namelijk ook wondroos kunnen zijn en dan moet-ie zsm antibiotica krijgen.

Misschien even de huisartsenpost voor de zekerheid bellen voor ruggespraak.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Sep 2012 21:15:59


#6

Op deze foto zie je de hele vlek incl. streep

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#7

En er is op de ronde plek niks van een wondje te zien?

Kan-ie zich herinneren of-ie tijdens het spelen ergens tegen gestoten heeft of ergens langs geschaafd is?

Groetekes, Sje


#8

Nee heeft geen wondje o.i.d. daar gehad. Tenminste niet dat ik weet… En zelf kon ie zich dat ook niet herinneren.
Is verder in de plek ook niks te zien ofzo…

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Gewijzigd door - Suzsje op 29 Sep 2012 21:23:37


#9

Dan lijkt het er naar mijn idee op dat het toch iets van een insectenbeet is, met een ontstekingsreactie in de lymfevaten ofzo.

Blijft die rode streep nog hetzelfde of is die langer aan het worden? Ik zou hem voor de zekerheid even opmeten en in de gaten houden.

En als je het echt niet vertrouwt (juist vanwege die rode streep bijv.) gewoon even de huisartsenpost bellen voor overleg.

Groetekes, Sje


#10

Hij lijkt in een uur tijd iig niet gegroeid te zijn… geen idee hoe snel dat kan gaan?
Maar heb m nu opgemeten (vlek is 5x7cm en de streep is nog eens 7cm lang), en heb bij het einde van de streep een klein penstreepje op zijn been gezet. Morgen maar even kijken of het nog het zelfde is.

Hij heeft geen koorts ofzo, dus ik kijk het even aan tot morgen denk ik.
De vlek zelf voelt wel warm aan, de streep niet echt.

Arm kind… op school hebben ze het laatst over teken en de ziekte van Lyme gehad. Hij dacht dus zelf dat dat t misschien was. Hoewel ik al zei dat het er anders uitzag en dat het dus niet zal zijn is dat toch in zijn hoofd blijven spoken. Kwam ik net bij hem, vroeg hij hoe lang het duurt voordat je doodgaat na een tekenbeet!
wat zal hij bang geweest zijn…
Gelukkig hem gerust kunnen stellen dat dat het niet is. Hem foto’s laten zien van lyme (duidelijke rode kring) en dat dat pas meer dan een week later na de beet kan komen en dus niet dezelfde dag.

Hoop dat hij een beetje kan slapen. En als dat niet lukt ga ik vannacht nog naar de hap. Al is het maar dat een dokter hem dan gerust kan stellen.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#11

Zodra hij koorts krijgt, dokter bellen he?!
Wat sneu dat-ie zich zo’n zorgen maakte over hoelang het duurt voordat je doodgaat van een tekenbeet. Arme kleine man!

Sterkte ermee en laat morgenochtend iets weten he?!

Groetekes, Sje


#12

Oh wat sneu joh… waar die koppies dan allemaal wel niet over na denken he!

Groetjes Manderijn.


#13

Ja echt heel zielig…! Maar gelukkig heb ik hem blijkbaar gerust kunnen stellen. Hij is toch lekker in slaap gevallen.
(nu ik nog, haha!) Ben benieuwd hoe het er morgen uitziet… vind het toch maar een raar ding!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#14

Hoe is het vanmorgen?

Groetjes Manderijn.


#15

Ja, ik ben ook benieuwd hoe het nu is.

Groetekes, Sje


#16

De vlek is qua uiterlijk niet veranderd… maar gisteravond voelde het warm aan en jeukte, en vandaag niet meer. Dus is wel rustiger geworden.

Als het er morgen nog zo uitziet gaan we nog even langs de huisarts.

Bedankt voor jullie meedenken

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#17

Fijn dat het in elk geval niet erger geworden is en dat de jeuk weg is. Hou ons op de hoogte he?!

Groetekes, Sje


#18

Hoe is het nu met de plek?

Groetekes, Sje


#19

Heel raar… vanmiddag bij dokter geweest, plek zafg er nog precies zo uit als zaterdag. Had ha in opleiding. Maar ze kon de plek niet thuisbrengen.
Echte ha erbij gehaald, maar die had ook geen idee wat t was…

ze vonden het wel wat weghebben van ringworm (schimmel), dus daar zalfje voor gekregen. Als t binnen r dagen niet minder werd twerug en dan overleg met huid arts.

Zalfje opgehaald om half 5 (dan gaat de apotheek hier open), komen we thuis, is de plek bijna weg??? 'savonds bij het naar bed gaan nogeen keer gwekeken en er is niks meer van te zien!
Echt heel vreemd… zo snel als ie gekomen is, is ie dus ook weer weg.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#20

Als die plek van het ene op het andere moment gekomen is, is het geen schimmel. Schimmelinfecties komen niet zo ineens opzetten tot een grote plek.

Dus lijkt me stug dat het ringworm was. Bovendien, check maar op Google, ringworm heeft veel scherpere randen. Als het een schimmel was, had ik dat al lang gezien (zat foto’s gezien tijdens mijn werk destijds).

En een schimmel verdwijnt niet ook nog eens van het ene op het andere moment. Dat gaat geleidelijker.

Groetekes, Sje