Iemand bekend metkippeneiwitallergie


#1

Vraag me af of er hier iemand is die het ook heeft of een kindje heeft die het heeft.
Heb vanmiddag te horen gekregen (bloedtest) dat Dylano fors allergisch is voor honden, katten, graspollen en kippeneiwit
Nu heb ik voor woensdag maar een gesprek aangevraagd met de huisarts, van wat we nu precies moeten doen, want jeetje wat zitten er in veel producten eiwitten.

Liefs Michelle


#2

Ah we zijn er in ieder geval al achter dat eiwitten waar dan gram acherstaat geen kippeneiwitten zijn maar een voedingsstof. Dat scheelt al een hoop.

Liefs Michelle


#3

Mijn schoonzusje heeft kippeneiwitallergie, het is idd even zoeken welke koekjes b.v. zij wel mag eten, maar die zijn wel te vinden. Ik heb niet de indruk dat zij nou heel veel hinder heeft van deze allergie, maar zij is natuurlijk zelf volwassen en heeft er mee om leren gaan. Voor kinderen kan het best lastiger zijn, denk maar aan pannekoeken op een gezellig feestje…cakejes, taart…
En idd voor jou betekend het in de winkel heel bewust verpakkingen controleren op de ingredienten. Wat als hij perongeluk toch eiwit krijgt? Mn schoonzus heeft dan vooral last van jeukende uitslag, Dylano ook of krijgt ie andere/ernstigere klachten?

Best lastig he, kindjes met allergieen. Jasper had koemelkallergie (misschien nog wel wat maar we houden ons niet meer aan een volledig koemelkvrij dieet) en volgens mij heeft ie nog wel meer allergieen en in elk geval eczeem. Misschien moet ik met hem ook maar eens zo’n allergietest doen.

Succes ermee!
Groetjes Carolien.

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Mooie foto trouwens van jou en je kleine grote vent!

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#5

Uhhh dat zijn mijn 2 kids hihi. Is broer en zus
Ik denk dat het in het begin even puzzelen is indd, maar dat het verder wel meevalt.Zorg op school dat er iets vervangends staat omdat er nogal eens op cupcakes getrakteerd word. Dylano krijg indd ook uitslag en jeuk. Misdchien gast zijn eczeem dan ook wel weg, al is het vrij rustig op het moment.En momenteel niest hij ook erg en dat kan daar ook van komen. Is nu 2 dagen bezig met medicijnen. Maar pas liever zijn voeding aan dan constant rotzooi in dat lijfje gooien.

Liefs Michelle


#6

Ohhh hihi, ik vond al wel dat je er erg jong (en mooi!) uitzag voor iemand die 10 jaar ouder is als mij… En ik las ook wel dat je een oudere dochter had, maar kwartje was hier niet gevallen…dom van me! Herstel: Mooie foto van je kids!!!

Hebben ze gezegd dat zijn eczeem ook veroorzaakt zou kunnen worden door de kippeneiwitallergie? Misschien wordt het toch ook tijd dat ik eens met Jasper een allergietest laat doen…

Groetjes Carolien

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Thanxx zou niet gek zijn als ik er nog zo uitzag
Ben vandaag bij de huisarts geweest en vrijdag naar de dietiste. Hij mag dus indd niets meer hebben met kippenei (wit)
Daar kan indd zijn eczeem vandaan komen. Het was nog niet heel hoog maar als we het blijven geven kan het steeds erger wirden. Katten was heel hoog en daarna kwam de hond gevolgd door kippenei en graspollen. Ze verwacht dat hij er nog meer bij gaat krijgen waar ze dat op baseerd weet ik niet.

Liefs Michelle


#8

Hoi Michelle!

Toevallig heb ik zelf een kippeneiwitallergie dus ik kan er wel wat over vertellen . Ik gebruik eivervanger, dat is poeder dat je met water mengt en dat gebruik je met bakken/koken i.p.v. ei. Maar het werkt natuurlijk wel minder goed dan echte eieren, cake wordt bijvoorbeeld een stuk compacter. Verder kan ik wel tegen kwarteleitjes dus die gebruik ik ook vaak en ze smaken zo goed als hetzelfde! Ik krijg zelf uitslag op m’n handen als ik ei eet dat verschrikkelijk jeukt.

Gr Anke


#9

Thanx voor de reactie.

Liefs Michelle