Iemand bekend met Bach-bloesem?


#1

Al struinend op het Internet kwam ik een artikel tegen over Bach-bloesem. Een kruidensamenstelling die een gunstige invloed heeft op het gedrag van autisten.

Is iemand hier mee bekend en zo ja, ook hoe kinderen hier op reageren?


#2

Hoi Heino,

Ik heb ervaring met bach bloesems. Voor mijzelf en voor mijn huisdieren en positieve ervaringen maar met kinderen heb ik geen ervaring.
groetjes,
Wendy


#3

hoi
ik heb ook ervaring met bachbloesems voor mezelf. Mijn zus haar kinderen namen ze ook (voor verschillende redenen) en ook daar positieve ervaringen.
Het is natuurlijk, dus ik ben ermee begonnen met het idee, baadt het niet, schaadt het niet. Uiteindelijk hele positieve ervaringen mee.
Met autismen en bachbloesems geen ervaring, dus daar kan ik je niks over vertellen.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers


#4

Bedankt voor jullie reacties!
En inderdaad het is een natuurproduct en gebruik er van kan geen kwaad. Zo lees ik overal.

Met onze zoon Jarno gaan wij, na de geboorte van onze tweede (ongever eind mei/begin juni), een traject in waarin hij door een autistisch team wordt doorgelicht. Hieruit zal moeten vast komen te staan in hoeverre hij autistisch is of ‘alleen’ een ontwikkelingsachterstand heeft. Al met al een spannende tijd!

Ik twijfel nu alleen of ik moet gaan experimenteren met Bach-Bloesem of dat we beter kunnen wachten tot na de testen.


#5

dat is zeker een spannende tijd! Ik denk niet dat het gebruik van bachbloesems de uitkomst van de testen zal beïnvloeden hoor, mijn ervaring is dat het zeg maar “de toppen” ergens vanaf kan halen en een helende werking heeft. Maar je moet natuurlijk je gevoel volgen hierin.
Succes ermee, ook met de tweede!

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers


#6

@Heino: mag ik jou als tip geven om eens een “bijzonder onderwijs school” te raadplegen.
Er zijn vele scholen waar autisten opzitten en die zullen je zeker te woord staan.
Misschien een optie?

Gr, Danielle
O’ja…en ik ken het eerlijk gezegd niet eens!


#7

Ik heb geen idee, ken bach bloesem niet, zal er ook eens achteraan gaan om het te proberen!
Is dit puur iets natuurlijks, of is het homeopatisch en met bepaalde ‘krachten’ of iets dergelijks gedaan? Dan begin ik er namelijk niet aan!

Ik geloof er niet in dat het het zal ‘genezen’, maar misschien inderdaad wat meer rust geven?
Ik zou er in jullie geval in ieder geval zeker mee wachten tot na de onderzoeken! Het kan dan misschien net wat beter gaan, wat dus een negatief resultaat heeft op de onderzoeken… en jullie nog niet weten wat er aan de hand is met Jarno!!

Hier zitten we inmiddels aan de concerta met zoonlief, en dat neemt zijn problemen echt niet weg, maar maakt het wel gelijkmatiger. Voor onderzoeken krijgt hij dus ook geen pilletje! Dat geeft geen goed beeld van hoe hij echt is.
Als hij dan toch wat heeft, laat het op papier dan maar erger zijn dan in werkelijkheid (door gebruik van medicijnen), kunnen we ook meer hulp krijgen!!


#8

@Suzsje: het is puur iets natuurlijks, niet met bepaalde krachten of zo. Het zijn druppeltjes die gemaakt zijn van bijvoorbeeld den, noten,… Elke soort heeft zijn eigen onderwerp zeg maar waar het voor kan helpen. Wat ik er zelf mee ervaren heb, is wat je zegt, het geneest echt niet, maar het geeft wat meer rust. Google maar eens, er is veel over te vinden.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers


#9

@Danielle; indien Jarno inderdaad autistisch blijkt te zijn, gaan wij zeker langs een school voor speciaal onderwijs. Bedankt voor de tip! Nou hoop ik dat je niet denkt dat ik op zoek ben naar een medicijn. Dat is namelijk niet het geval. In een artikel over autisme kwam Bach-bloesem voorbij. Vandaar dit topic; misschien dat iemand er ervaring mee heeft. Dat schijnt dus wel degelijk het geval te zijn. En als blijkt dat de ervaringen positief, is het niet ondenkbaar dat we gaan kijken of het op Jarno ook een positief effect heeft.


#10

@Danielle; indien Jarno inderdaad autistisch blijkt te zijn, gaan wij zeker langs een school voor speciaal onderwijs. Bedankt voor de tip! Nou hoop ik dat je niet denkt dat ik op zoek ben naar een medicijn. Dat is namelijk niet het geval. In een artikel over autisme kwam Bach-bloesem voorbij. Vandaar dit topic; misschien dat iemand er ervaring mee heeft. Dat schijnt dus wel degelijk het geval te zijn. En als blijkt dat de ervaringen positief, is het niet ondenkbaar dat we gaan kijken of het op Jarno ook een positief effect heeft.


#11

Mijn broer heeft pdd nos, eigenlijk ook een vorm van autisme (in ieder geval komen sommige dingen overeen). Iedereen heeft meestal een bepaald idee van autisme, vooral als je er niet bekend mee bent. Maar als je zoontje het in een milde mate zou hebben, dan hoef je echt niet gelijk te kijken naar speciaal onderwijs. Mijn broer heeft normaal onderwijs genoten en is gewoon getrouwd en heeft kinderen en heeft wel wat dingetjes, maar dat merken de meesten niet eens. Ik heb zelf adhd. En daar hoor je ook van dat ze vaak naar speciaal onderwijs gaan, heb ik dus ook niet gehad. En ben goed terecht gekomen en ervaar zelfs geen hele grote problemen. Als het een zware vorm zou zijn, wordt het natuurlijk wel een ander verhaal, maar zou me ook nog niet te druk maken.

Ik ben ervan overtuigd dat je met opvoeding al heel veel kan bereiken. Dat blijkt wel dat mijn broer en ik heel normaal mee kunnen komen.


#12

Jarno is 2… nu nog niet druk gaan maken over wat voor soort onderwijs!

Hij kan nog alle kanten op in zijn ontwikkeling, wel of geen autisme.
Ik weet niet of in de omgeving waar jullie wonen je hem al vroeg moet inschrijven op een school? Hier hebben we een kleine dorpsschool, en werd ik nog raar aangekeken dat ik hem met ruim 3 jaar aanmeldde. Dat was blijkbaar nogal vroeg.

Als het bij jullie wel nodig is, zou ik hem in de eerste instantie wel op het regulier onderwijs aanmelden. Mocht dat niet lukken kan hij altijd nog naar het speciaal onderwijs.
Kinderen met autisme zijn vaak erg gevoelig voor prikkels van buitenaf. Op speciaal onderwijs zitten alleen maar kinderen met problemen, die allemaal op hun eigen manier extra aandacht nodig hebben, en als jullie kindje dan wat rustiger en onopvallender is, kan het zijn dat hij juist daar niet de aandacht krijgt die hij eigenlijk nodig heeft. (jippie… lang leve bezuinigingen op het speciaal onderwijs! maar niet heus…)

Mijn zoontje zit dus ontdanks zijn pdd-nos en adhd op het regulier onderwijs, maar wel op een kleine school met niet al te grote klassen (max. 25).
Op dit moment gaat het i.c.m. medicatie erg goed op school, en is er op wat kleine aanpassinkjes na (zoals vaste plaats in de kring, rustplekje waar hij mag zitten als het hem te veel wordt) geen extra begeleiding nodig. Mocht dat straks wel nodig zijn staan alle opties open.
Nu zit hij nog in de kleuterklas… dat gaat boven verwachting goed, maar hoe het straks in groep 3 zal gaan??? Dat zal toch wel een hele verandering zijn, hoewel hij wel het voordeel heeft van een hoog IQ, en nu dus al veel werk van groep 3 doet. Mocht het dan niet meer gaan kan hij altijd nog naar het speciaal onderwijs.

Maar dan wel iets verderop naar de reformatorische, niet zozeer voor het christelijke onderwijs daar, want hij krijgt van thuis uit genoeg mee, maar wel omdat daar over het algemeen veel meer orde en structuur heerst. Op de andere scholen voor speciaal onderwijs hier dichterbij zitten toch ook veel kindjes waarbij een groot deel van de problemen toch echt in de opvoeding zitten.


#13

Hallo,
Wat leuk dat jullie het over Bachbloesem hebben!

link verwijderd, reclame zonder toestemming niet toegestaan

Groetjes, Gonny

Gewijzigd door - Asje op 12 Apr 2014 23:24:19