Iegh wat voel ik me dom

Komt er net een buitenlander aan de deur om kleren te verkopen en hij had wat mannenblousjes in zijn hand, kost maar zoveel zoveel, ik zo al nee heb ik niet nodig, jah maar maar zoveel en ik heb ook nog wel meerdere kleren in de auto, ik zo nee dat zijn mannen kleren en ik ben een vrouw, ow heb je geen vriend blablabla (meteen schoot al door mijn hoofd van oeps) ben er maar niet meer op in gegaan, woont die donkere jongen hier niet meer dan, ik zo van woon hier nog maar net geen idee? Maar ik heb ook nog wel dekbedden blabla, ik zo misschien hebben mijn buren wel interesse en toen heel beleefd mijn deur dichtgedaan. Kijk ik door mijn raam zie ik hem niet eens naar mijn buren toe gaan maar meteen in de auto stappen verderop en wegrijden. Dus of:

A.) De vorige bewoner was vaste klant.
B.) Hij was even aan het checken of ik alleen woonde,

Iniedergeval die deur gaat vanavond weer goed opslot en ik ga stevig nadenken over een waakhond ^^ Hoewel ik die nog niet elke dag de trap zie af en op tillen aangezien het slecht voor de honds gewrichten is om trap te lopen. Tenzij iemand een grote hond weet die trap mag lopen zonder dat het op dierenmishandeling neer komt dan voel ik mij aangeraden ownee mijn huis is te klein is ook zielig.

Oh bah dan baal je even he dat je dat gezegd hebt. Maar we gaan van het positieve uit en de vorige bewoner was vaste klant dat ze aan de deur komen om kleding te verkopen dat heb je hier gelukkig neit.

laatst smeerden ze me al een abonnement voor de lotto aan was een hele hete dag toen en werd wakker van de bel, heb meteen een brief de deur uit gedaan en gelukkig kon het optijd geannuleerd worden pff he gladde praatjes, normaal trap ik er niet in maar toen was het niet mijn dag en was ik blij dat hij weg liepp…

ik dacht trouwens dat ht niet eens mocht verkopen aan de deur, maar het gebeurd zoveel de laatste tijd…

Dit klinkt misschien heel rigoureus, maar zeker omdat je alleen woont zou ik even de bij de politie informeren of dit bij hen bekend is.
Bij ons in de buurt kwamen ineens om de haverklap mensen( lees: ongure grote mannen) aan de deur om ‘boeken’ te verkopen. Ondertussen leunde ze tegen je deurpost aan om de deur verder open te duwen en te kijken of je een alarmsysteem hebt hangen… Zodoende zijn er toen in onze straat 3 inbraken geweest!
Wij hebben dit echt gezien als waarschuwing en ik doe dan ook nooit de deur verder open dan een cm of 10, en we hebben toch maar een alarm aangeschaft. Geen hond, maar een elektronische.

waarschijnlijk is het niks meid, maar toch, je woont alleen met je kindje!
Doe voorzichtig!

Daarom voor zoiets was ik nou ookal bang.

Aan de andere kant ben ik dan ook heel blij dat ik waarschijnlijk binnen 2maanden in een nieuw groter huisje zit er is nog maar 1 wachtende voor mij en heelveel mensen gebruiken die flatjes voor tijdelijk terwijl het hele mooie woningen zijn Ben dus zo aan de beurt, de laatste twee weken van 5 naar 2 gegaan en dan super goed beveiligen ^^

en zoiezo lijkt het me wel handig om een alarm te hebben jah, zou eens in de winkel kijken. Bedankt voor de tip.

Ik dacht aan hetzelfde als MarMama: even bij de politie informeren of dit bekend is. Sowieso 's avonds de deur niet meer opendoen. En een alarmsysteem kan nooit kwaad nee. Brrr … wel een beetje eng hoor.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Bah ik vind het idd ook wel heel eng, dus eens bij de politie informeren kan geen kwaad. En idd voortaan voorzichtiger zijn, maar kan me heel goed voorstellen dat het je allemaal overviel. Achteraf ga je dan bedenken dat je bepaalde dingen beter niet had kunnen zeggen. Maar goed dat is helaas achteraf. Hoop dat je nooit meer wat van hem hoort.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Als je nu in dat nieuwe huisje woont, vraag dan even of de politie langs wil komen, die kunnen checken of je huis goed beveiligd is en geven eventueel tips waardoor het nog beter word. Verder zweer ik bij zo’n kettingje, die je in de deurpost schuif zodat het nog maar 10 cm open kan! Die kun je dus best op de deur laten zetten en straks weer meenemen, kosts bijna niets en als je een beetje handige papa hebt zet die h’m er zo op!

owja woon ook wel in een buurt met grote sociale controle en zat zoiezo al te denken aan zon kettinkje aan de deur en doe zoiezo savonds dedeur niet open kijk altijd uit het raam… bovenwoning he ik neem aan dat als je die ketting hoog genoeg hangt de kleine er niet bij kan komen straks niet dat hij van mij de trap af mag als hij kan kruipen voordat ik een ander huis heb gaat er een hekje voor tot nu toe hou ik de deur naar de gang pot dicht.

De politie voor zoiets bellen terwijl er nog niets aan de hand is durf ik eigenlijk niet, hij wist wie er voor mij woonde dus of het dan echt iets zou zijn…

De buren hier kijken al heel observerend als ik dim naar binnen breng en dan weer in de auto stap en de auto toch iets dichter voor mijn huis parkeer haha, soms leen ik de auto van mijn moeder en dat is een automaat die heel zwaar stuurd, en ik ben mijn vaders schakel met stuurbekrachtiging gewend en ik moet hier inparkeren, dus de eerste grote gat dat ik zie zet ik hem in en dan ben ik thuis en denk ik maar daar pas ik ook nog wel tussen, nou ze houden me in de gaten hoor of ik er niet zonder hem ervandoor ga, ze zitten ook allemaal in de voortuin, dus overdag durf ik best de deur even open te laten staan als ik naar de schuur loop, wel fijn die sociale controle.

owww ieeks!
ik herinner me nog (niet om je bang te maken) dat we regelmatig telefoontjes kregen en dat ik verder niks hoorde.
ook kwamen er toen 2 buitenlandse jongens (jaar of 25/30) aan de deur om te vragen waar huisnummer ** is (dan denk ik jeetje dat was gewoon langs ons wat een rare vraag) ik zei al: kijk maar is goed rond voor je bij mensen gaat aanbellen
en deed de deur dicht
paar dagen later weer hetzelfde alleen waren ze niet met zn 2en maar 1 was er alleen dus.
toen vroeg hij of ik wist of **** in deze straat woonde (nooit van gehoord maargoed)
echt zo bizar!
en de telefoontjes gingen ook door alsof ze wilde weten wanneer en of we thuis waren.
ik zou zoiezo een melding maken bij de politie voor het geval dat.
melding maken kan altijd! als jij je niet veilig voelt!
ik hoop dat er niks geks gebeurd meid, vraag anders iemand te logeren want dit lijkt me ook niks…