Iedereen maar liegt...Update!

Joh, dat is inderdaad niet echt bepaald wat je fijn noemt nee!!
Ik hoop voor jullie dat ze hun fout in gaan zien, en jullie het geld krijgen wat je hoort te krijgen. Desnoods geef je ze op voor das je goed recht

Nathanael is van 10-06-09

Oh lekker is dat he NOT. Enne zolang zijn baas nog niet failliet is dan kun je fluiten daar die centen. Probeer in beide gevallen eens te kijken wat je juridisch kan want dit schiet toch niet op.

Oh ja en het UWV is super traag, maar ja daar is het het UWV voor.

Groetjes,

Michèle

Jeetje meid, wat balen zeg! Hoop dat er snel betere tijden aankomen voor jullie!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Daar word je inderdaad HEEEEEEEL pissig om. Bah! Ik leef met jullie mee.

Groetjes,
M

Dat zijn zeker geen leuke dingen nee, en dan druk ik het waarschijnlijk nog zacht uit… Balen meid! Ik hoop dat jullie snel jullie geld krijgen!
Sterkte!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Heeft hij bezwaar gemaakt tegen het ontslag ? ( ook bij faillisement kan/moet dat ).

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

@Asje: Nee hij heeft geen bezwaar gemaakt bij zn ontslag.
Als een bedrijf failliet gaat, hoe kun je dan bezwaar maken?
Dat heeft Chris zelf toch niet in de hand lijkt me?

Ik ga vandaag voor de laatste keer zn ex werkgever smsen (want zo heb ik alles wel zwart wit zeg maar), om te kijken hoe en de wat… en Chris gaat t UWV nog even bellen… maar net wat Michèle zegt zolang het UWV het niet weet of hij failliet verklaard is, hebben we ook geen geld… kunnen we ernaar fluiten.

Oh trouwens… toen ik zijn exwerkgever smste dat ik het naar het juridisch loket zou gaan, smste hij DIRECT terug… en daarvoor smste hij helemaal niet… nam hij de telefoon niet op, en als ik naar zijn nieuwe bedrijf belde nam hij ook niet op.

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 15 Feb 2011 08:53:11

@ melanie wat Asje zegt Chris moet wel bezwaar maken want zolang hij niet failliet is, valt dit onder normaal ontslag en daar moet hij bezwaar tegen maken, doet hij dit niet kan hij zo ie zo zijn recht op WW verspelen. Laat hem goed uitzoeken hoe of wat anders trekt straks zijn baas nog het langste eind ook.

Groetjes,

Michèle

Oke… dat wist ik niet…

Ik zal het even uitzoeken!

Liefs, Melanie

je kunt ook hier op kijken om te zien of het bedrijf wel failliet is verklaard: http://www.faillissementen.com/

hopelijk is het snel opgelost!!

liefs woezel

we zitten in hetzelfde schuitje. ik weet niet om hoeveel geld het gaat maar ook hier krijgen we nog geld van iemand (van een bedrijf) eerst zouden we een bestelling krijgen.
die kwam telkens niet binnen en elke keer zei hij: ja het is bij ons nog niet binnen.
blablabla… maar DAN is het ECHT binnen
ja niet dus!! dus na een hoop gedoe (weken wachten) hebben we ons geld terug geeist. hij beweerd dat hij het vorige week maandag heeft teruggestort via online betalingen en dat het hooguit 3 dagen zou duren.
nog STEEDS NIETS! dus de bank gebeld en zij zeggen ook dat dit onmogenlijk is.
ik ben ook woedend en ben ook in staat (als ik een auto had hahahaha) om naar deventer te rijden om die vent een draai achter zn oren te geven.

idd iedereen lult maar wat dus ik voel met je mee!
Ik hoop dat het voor jullie snel komt!

Ook als een bedrijf failliet gaat moet je bezwaar maken zover ik weet, hoe stom dit inderdaad ook klinkt. Ik zal proberen dit op te zoeken voor je.

http://www.ontslag.net/stap1/faillissement.html
alvast een link waarmee je iets kan hoop ik.

Ik heb je een mail gestuurd met oa deze tekst

quote:
Als je wordt ontslagen moet je daar altijd protest tegen aantekenen, anders ben je verwijtbaar werkloos. Je moet ook nóóit instemmen met ontslag - al worden je nog zulke gouden bergen beloofd - ook in dat geval ben je verwijtbaar werkloos en dus géén WeeWee.

Hoe het zit met dat bezwaar aantekenen in het geval van TS weet ik niet: Is je vóór het faillissement ontslag aangezegd of hebben alle werknemers in één keer te horen gekregen dat de toko failliet is en dat iedereen op straat staat?
In dat geval is er, als het geen klein bedrijf is, waarschijnlijk een bijeenkomst geregeld door de curator waarbij iedereen formulieren uitgereikt heeft gekregen voor een faillissementsuitkering, verzord door UWV - in dat geval zie ik niet in waartegen je dan bezwaar zou moeten aantekenen…
In het eerste geval gelden er ook bijzondere regels, maar die weet ook zo niet… bel anders even 0900-9294 - dat is het nr van UWV - kun je het vragen.

</BLOCKQUOTE id=quote>

@Inge Deventer? moet ik er effe heen voor je??

liefs woezel

@Woezel: hahaha we hebben het vandaag EINDELIJK gekregen…zucht dat was spannend!

quote:
Zijn ex-werkgever vertelde mij eergister dat de zaak officieel failliet verklaard was en dat wij het loon via het UWV zouden krijgen. Nou de zaak is dus NIET failliet verklaard nog, en dat geld krijgen we dus voorlopig ook niet. Hij lult de hele boel bij elkaar.. en wij geloven het ook nog..

Hieruit maak ik overigens op dat het ontslag heeft plaatsgevonden voor het faillisement ? Dan zou ik zowiezo bezwaar ertegen gaan maken. Maar het verstandigste is om het UWV hiervoor te gaan bellen en anders je rechts bijstand verzekering of juridisch loket.

Ik heb zn exwerkgever eindelijk aan de telefoon gehad weer… want wij konden nergens vinden dat het bedrijf failliet is gegaan… hij kwam met het verhaal dat het vandaag is uitgesproken, en dat het dus op de site van rechtspraak moet staan… dit was niet zo… Chris heeft het gerechtshof in Arnhem gebeld (daar zou de uitspraak plaats vinden), en die was niet geweest volgens hun.
wij moesten tussen 4 en 5 even weer bellen.

mijn moeder kent iemand die daar alles van weet… (werkt bij de rechtbank) en gaat ons verder inlichten hierover…

Chris kan geen bezwaar maken…

• hij had een halfjaar contract… dat liep in Juni/Juli af, en dat is stilzwijgend verlengt tot een vastcontract… maar om zichzelf de moeite en problemen voor te zijn heeft hij opnieuw een halfjaar contract opgesteld, dat afliep op 4januari 2011. daarbij heeft hij ook een ontslag brief gekregen en een handtekening van zn exwerkgever, dat zn halfjaarlijks contract niet verlengt werd.

@Asje: Ik zal je mail even lezen.

Liefs, Melanie

Als je contract niet werd verlengt, krijg je een gewone ww. Dat heeft dan geeneens iets met een faillisement te maken in principe. In dat geval neemt het UWV niet je loon over maar val je domweg in die Werkeloosheids wet en gaat meteen de sollicitatieplicht in met alle toeters en bellen die daarbij horen zoals het UWV werkbedrijf. Dit had dan al geregeld moeten zijn ( tussen aanvraag ww en toekenning zit ongeveer 6 weken nl)

Nou Asje… Chris zit ook inderdaad in de WW… Binnen 2weken was alles geregeld…Stonden ook wij heeeeel erg van te kijken.
Maar aangezien Chris nog een deel + vakantiegeld krijgt van December (toen was hij nog gewoon in dienst). Moeten wij wachten tot de rechter uitspraak doet over faillissement en kan het UWV ons dat voorschieten omvervolgens het geld bij exwerkgever weg te halen.

Vandaag horen we meer… want exwerkgever heeft gister avond weer gebeld, en hij blijft zeggen dat de rechter WEL uitspraak heeft gedaan, en dat dat vandaag te zien zou zijn op rechtspraak.nl

Liefs, Melanie