Iedereen dood

hoi mijn nichtje heeft sinds deze week het elke keer over dood… ze speelt ook dingen die er niet zijn (dat is erg grappig) bv haar neefje die er niet is zit naast haar… maar dan zegt ze kijk mama hier zit Gerco en dan doe ze hem omduwen en zegt ze nu is hij dood. Dit speelt ze paar keer op een dag… mijn zusje verteld dan dat dit niet kan. dat je wel een vlieg dood kan maken maar verder niet. Toch blijft ze dit spelen … en maakt het mijn zusje ongerust. We kunnen niet terug koppelen waar zij het vandaan heeft. Zelf hebben we geen tv oid waar ze het op kan zien…

hebben jullie tips hoe hiermee om te gaan? corrigeren of juist niet? iemand hier ervaring mee?

Denk dat het een periode is waar ze in speelt!
Zou er niet teveel op reageren want hoe meer je erop reageert hoe leuker zij het vindt!
Kan me voorstellen dat dit vervelend is maar denk ook dat het snel over gaat als je er geen aandacht aan schenkt.
En ja waar ze het vandaan heeft? Kleintjes vangen snel dingen op dus misschien toch iet over de dood opgevangen?

groetjes GYtha

Op een gegeven moment komen ze op een leeftijd dat ze het verschijnsel “dood” erg interessant vinden maar eigenlijk nog niet goed doorhebben wat het in werkelijkheid betekent en dat het eigenlijk iets heel verdrietigs is.

Onze dametjes hebben ook zo’n periode gehad dat ze in hun rollenspellen “dood zijn” verwerkten en dat ging dan soms ook met opmerkingen gepaard waar ik niet blij mee was.

Ik heb ze zoveel mogelijk hun gang laten gaan maar wel aan het einde van zo’n speelmoment rustig even de tijd genomen om nog eens uit te leggen wat dood eigenlijk precies is. Naarmate ze steeds beter gingen begrijpen wat het nou echt inhoudt, verdween dat ‘dood zijn’ ook uit hun rollenspellen.

Groetekes, Sje