Iedere nacht rond 1 uur wakker

Hallo,

Mijn zoontje wordt sinds een week standaard rond 1 uur wakker. Hij gaat rond 20.30 naar bed en slaapt meestal om 21.00. Hij huilt vanaf 23.00 af en toe in zijn slaap, maar als ik de speen erin doe is het weer goed. Maar rond 1 uur is hij meestal heel onrustig en blijft hij draaien. Vannacht heb ik hem bij me gepakt omdat ik ook wilde slapen, maar toen is hij een uur gaan spelen en maar op zijn handen en voeten heen en weer bewegen, draaien hoofd omhoog en lachen. Ik heb hem terug gelegd in zijn bed, maar daar ging het gewoon verder met huilen erbij.
Uiteindelijk heb ik hem een tijdje heel stevig vastgehouden, zijn armpjes vast en zmijn been over zijn beentjes en toen sliep hij om 2.30!!! Ik denk zelf dat het komt omdat hij bijna kruipt, maar weet het niet zeker. Het is niet dat hij bij mij wil zijn, want hij is helemaal niet met mij bezig.

Hij heeft gelukkig wel tot 8.45 geslapen gelukkig maar hij heeft echt een speeluurtje 's nachts. Ik moet er wel om lachen, maar 's nachts wil ik liever ook slapen. Nu ging ik toch pas naar bed om 1 uur dus dan is het niet zo heel erg, maar als ik al lig te slapen is het minder.

Groetjes

22-12-2009 colin geboren

Kan het zijn dat hij in een sprongetje zit?? Want zo te horen is hij heel veel aan het verwerken en heel veel aan het oefenen. Ik heb maar 1 tip voor je. Negeren. Klinkt heel erg en het is ook niet leuk, maar hoe meer aandacht jij hem nu geeft hoe moeilijker het is om er weer mee te stoppen. Ik heb dit ook met Morgan gehad alleen die deed het om 3 uur 's nachts, Ik kon de klok er gelijk op zetten. Wat ik deed was 1 keer lopen zodat ze wist dat ik er was (pappa hoort niks dus die loopt ook niet) en daarna deed ik mijn oordopjes in (zijn tegen een snurkende pappa, maar helpen hier ook voor) en dan ging ik weer proberen te slapen, ik zeg proberen want als moeder lig je er toch op, elk geluid dat je hoort spits je even je oren. Maar de aanhouder wint en binnen een week was het over en sliep ze weer door. Nu heel soms huilt ze in der slaap en dan als het even aanhoud aai ik der even en zeg dat het goed is en dan doet ze even der ogen open en ziet me slaapt weer verder, maar een klein huiltje hoor ik wel maar ik loop niet meer.

Groetjes,

Michèle