Iedere avond/nacht huilend wakker

Hoi allemaal,
Onze kleine Michelle van bijna een jaar heeft het moeilijk. Iedere avond of nacht wordt ze huilend wakker. En niet 1 keer, maar soms wel ieder uur. Maar ze krijgt zichzelf dan gewoon ook niet meer in slaap. Vaak is het dan omdat ze haar speen kwijt is, maar soms is ze gewoon ook echt ontroostbaar. Ieder uur je bed uit is ook niet echt prettig voor mama. Als ze ontroostbaar is lijkt het enige wat nog helpt een flesje melk te zijn. Maar op het consultatiebureau zeggen ze dat ze nu 's avonds geen melk meer hoeft.
Soms denk ik wel eens dat ik te snel naar haar toe ga om haar te helpen, maar omdat ik zelf van kinds af aan al slecht en zeer licht slaap ben ik bij de eerste verandering in ademhaling al wakker. Ik heb ook geen zin om haar een kwartier te laten huilen, want ik val dan zelf het eerstkomende uur niet meer in slaap.
Ik hoop dat het te maken heeft met een sprongetje of misschien wel met tandjes. Verder is het een zeer vrolijk wijffie en ik kan me ook niet voorstellen dat ze erg aan het dromen is.
Hebben jullie tips?

Groetjes natascha en michelle

Toch even laten huilen als je gecheckt hebt of er niets aan de hand is, dan is het het snelste weer over, Even een paar rotnachten en(die heb je nu ook ) dan ishet meestal wel afgelopen. Ze weet nu mama komt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Zou goed een sprong kunnen zijn. Die zit er bij bijna 1 jaar weer aan te komen.

Niet bij je in bed nemen, niet terug naar nachtvoedingen want dan is het eind zoek en de weg terug alleen maar moeilijker.

Groetekes, Sje

Ik zou je dochtertje toch even laten huilen.
Als mijn zoontje Dani 's nachts wakker wordt dan begint hij of te huilen of een beetje te kletsen (volgens mij is dit gewoon in zijn slaap). We laten hem altijd even huilen (ik zou zelf zo’n 10 minuten ofzo aanhouden). Dani valt daarna eigenlijk altijd gewoon weer in slaap. Hij heeft dan denk ik een nachtmerrie gehad of is dan nog gewoon aan het dromen.
Als hij elke uur wakker wordt dan heeft dit meestal te maken met tandjes. Ook dan gaan we niet naar hem toe, maar laten hem een beetje huilen. Hij valt toch weer inslaap. Als ik naar hem toe ga dan wordt hij echt wakker en dan is het voor hem veel moeilijk om inslaap te komen.
Als het echt wat is (en dat hoor ik dan wel aan de manier van huilen of als het langer da 10/15 minuten duurt) dan ga ik wel naar hem toe, maar dat komt eigenlijk zelden voor.

Bedankt voor de adviesen.
Wat denk je? Zie ik vanmiddag ineens een boventandje. Dus het heeft toch echt te maken met pijn in haar mondje.
Maar ik ga vannacht inderdaad maar eens niet direct naar haar toe. Ik neem me voor om haar minimaal 5 à 10 minuten te laten huilen.