Hoi allemaal,
Onze kleine Michelle van bijna een jaar heeft het moeilijk. Iedere avond of nacht wordt ze huilend wakker. En niet 1 keer, maar soms wel ieder uur. Maar ze krijgt zichzelf dan gewoon ook niet meer in slaap. Vaak is het dan omdat ze haar speen kwijt is, maar soms is ze gewoon ook echt ontroostbaar. Ieder uur je bed uit is ook niet echt prettig voor mama. Als ze ontroostbaar is lijkt het enige wat nog helpt een flesje melk te zijn. Maar op het consultatiebureau zeggen ze dat ze nu 's avonds geen melk meer hoeft.
Soms denk ik wel eens dat ik te snel naar haar toe ga om haar te helpen, maar omdat ik zelf van kinds af aan al slecht en zeer licht slaap ben ik bij de eerste verandering in ademhaling al wakker. Ik heb ook geen zin om haar een kwartier te laten huilen, want ik val dan zelf het eerstkomende uur niet meer in slaap.
Ik hoop dat het te maken heeft met een sprongetje of misschien wel met tandjes. Verder is het een zeer vrolijk wijffie en ik kan me ook niet voorstellen dat ze erg aan het dromen is.
Hebben jullie tips?
Groetjes natascha en michelle