Ideetjes partijtje


#1

Het is alweer heel lang geleden dat ik hier gepost heb. Maar ga toch weer even jullie hulp inroepen Over 3 weken wordt Tim alweer 6 jaar. Ik ben op zoek naar leuke ideetjes voor zijn partijtje. Ik heb zelf echt geen idee. Het liefst vier ik het thuis, net als vorig jaar. Toen hebben we een piratenfeestje gehouden met speurtocht. Maar de laatste weken roept Tim telkens mama ik wil wel weg hoor met mijn partijtje. Ik wil het niet thuis vieren. Komt denk ik omdat bij bijna alle partijtjes die hij gehad heeft ze weggingen. Maar 1 partijtje was gewoon bij iemand thuis. Morgen heeft hij een partijtje bij een indoor speeltuin en nu wil hij daar ook heen. Ten eerste vind ik het veel te duur en ten 2e vind ik het niet leuk om daar heen te gaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#2

Wij hebben het vorig jaar thuis gevierd en zijn dat dit jaar weer van plan. Vorig jaar thema brandweer, dit jaar thema speurneuzen (met speurtocht).

Wanneer jij er niets voor voelt om weg te gaan, zou ik lekker thuis blijven. Vorig jaar zijn wij uitgeweken naar een simpel klein speeltuintje hier in de buurt omdat de jongens niet te houden waren! Ik vond het een flut feestje, de kinderen waren laaiend enthousiast en hadden thuis verteld dat het een keigaaf feestje was (kregen we dus allemaal complimentjes van die ouders hahaha) Nu is aan de onze ook goed uit te leggen dat zo’n indoorspeeltuin veel geld kost en dat afgaat van het lekkere eten op zijn feestje en verjaardag. Budget is budget en op is op

Later, als ze ‘groot’ zijn is er nog alle ruimte om weg te gaan.

Maar wil Tim echt heel graag weg, dan zou ik zeggen: ga picknicken in het bos, neem ballen, touw en scharen mee. Laat ze voetballen en een hut bouwen, ze zullen het super vinden!

Dit jaar is ons feestje grotendeels buiten, ook bij slecht weer. In de uitnodiging komt te staan dat ze bij slecht weer hun regenkleding mee moeten nemen omdat we hoe dan ook onze speurneuzen gaan gebruiken - weer of geen weer!

Succes!


#3

Maak een foto-speurtocht door de wijk. Hoeft niet veel moeite te kosten en ze hebben kei-veel plezier. En dan bijv. een pauze-momentje bij een bekende die op de route woont of in een speeltuintje. Een opdracht die je afspreekt bij de groentenboer en dat ze daar dan allemaal een appeltje krijgen ofzo. (vooraf regelen en betalen bij de groentenboer en grote kans dat-ie zegt: joh, kei-leuk, die appeltjes krijgen ze lekker van mij!).

Heb je veel speeltuintjes in de buurt? Dan kun je ook gaan speeltuin-hoppen. Kwartiertje in de speeltuin en dan naar de volgende. In elke speeltuin iets lekkers (pakje drinken, zakje chips, etc.) en na verschillende speeltuintjes naar huis om frietjes ofzo te eten.

Die naar-het-bos-tip van freubeltje vind ik ook superleuk! Die kleine mannen hebben niet heel veel nodig om het leuk te hebben! Lekker uit laten draven, af en toe een leuke spelletjes-opdracht en ze hebben het kei-leuk!

Laat je nog even weten wat het uiteindelijk geworden is?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 04 Jun 2014 22:00:05


#4

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem dus ik lees even mee voor ideeen!
Jasper word de 21ste 5 jaar en krijgt zn eerste kinderfeestje, ik neig naar de kinderboerderij, die zit bij ons in het bos en dan de picknickmand mee of zoiets.

Soms geven ze op vakantieparken ook wel kinderfeestjes, vaak net iets goedkoper dan de bekende indoorspeelhallen. Daar wil ik nog even naar informeren.

Wat ook leuk is, maar dan moet je zeker weten goed weer hebben en de ruimte ervoor hebben, een waterparty, zo’n buikschuif-waterglijbaan die je op je tuinslang moet aansluiten (voor een prikkie bij action) op het grasveld, waterpistolen, waterballonspelletjes, hindernisbaan met bakje water die ze op het hoofd moeten dragen, dat soort dingen. Niet vergeten de ouders te vragen droge kleding mee te geven! Jammergenoeg heb ik daar de mogelijkheid niet voor in mn tuin anders zou ik zoiets doen.

Ik volg dit topic nog even!
Succes,

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#5

Waar heb je trouwens Tim op laten trakteren in de klas toen hij 5 werd, of wat ga je nu doen? Want daar zoek ik ook nog leuke en gezonde ideeen voor…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#6

Wat een superleuk idee Sje, die fotospeurtocht. Omdat we vorig jaar een speurtocht hebben gehouden, wil ik dat niet dit jaar weer doen. Maar vind hem wel heel erg leuk om te onthouden. Tenslotte hebben we er straks nog 2 die partijtjes gaan houden

Leuk idee mama van Jasper, maar daar hebben we helaas de tuin niet voor. En ik denk ook dat het daar echt lekker weer voor moet zijn. En niet alleen maar droog, maar ook lekker zonnig. En met het weer hier in Nederland, zou ik dat niet snel aandurven.

Het bos vind ik echt superleuk. Toevallig heb ik daar vorige week ook iets leuks voor gevonden. Maar wat me tegenstaat is dat ik het best prijzig vind. Of ligt dit aan mij, wat is jullie budget voor partijtjes?

Heb een organisatie gevonden die in het bos partijtjes doet met verschillende thema’s. Het thema stoer vond ik wel super leuk. Dan gaan ze hutten bouwen, katapulten en pijl en boog maken, dierensporen zoeken en verder spelletjes doen. Dit alles duurt 2 uur en kost 100 eur.

Ik had ook een voetbalfeestje bedacht. Had ik al helemaal uitgedacht en op internet gevonden dat ik hier een superleuke themakist voetbal kon huren. Voor de zekerheid even nagevraagd wat zijn buurjongen volgende week gaat doen. Juist ja, een voetbalfeestje. Dus niet leuk om een week later bijna hetzelfde te doen. Maar wellicht nog een idee voor jullie

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Mama van Jasper, Tim heeft vorige jaar spiezen getrakteerd met aardbeiden, druiven en poffertjes. Ik had Cars autootjes van internet geprint, uitgeknipt en op de stokjes geplakt. En dan dus om de beurt een poffertje/aardbei/druif aan de spies rijgen. Kids vonden het super.

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#8

Waarom zou je een bosfeestje via een organisatie doen? Ik zou gewoon zelf het bos in gaan met die kleine mannen. Wat ballen en ander speelgoed mee, picknickmand mee en ze vermaken zich prima!

Waar woon je? Toevallig midden-brabant? Hier aan de rand van de wijk is namelijk een speelbos. Daar hebben ze allerlei speelfaciliteiten gemaakt. Dus geen speeltuin, maar gewoon touwen tussen bomen, boomstammen over sloten etc. Echt van die survivaldingen. Erg leuk voor een kinderfeestje.

Groetekes, Sje


#9

Daar woon ik helaas niet Sje, ik woon in Noord Holland. Plaats vlakbij Amsterdam.

Die survival dingen daar heb ik idd ook voor gekeken, lijkt me superleuk maar kan ik niet vinden. Ik twijfel echt nog zo. Aan de ene kant vind ik het superleuk als ze een katapult gaan maken, hutten gaan bouwen etc. Is toch heel anders als dat wij met ze naar het bos zouden gaan. Aan de andere kant vind ik voor wat ze doen in die 2 uurtjes 100 eur wel erg veel geld.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#10

Is inderdaad veel geld. Maar zou je zelf dat katapult maken ook niet voor mekaar kunnen krijgen. Eerst geschikte takken zoeken, daar ben je al wat tijd mee kwijt, dan een plek zoeken waar je met z’n allen kunt zitten om zo’n katapult in elkaar te prutsen, pakje drinken en zakje chips erbij. Ben je al best een poosje zoet mee hoor.

Voor iedereen een vergrootglas mee (kosten geen drol bij de Action) en dan insecten vangen en goed bekijken. Ook tijdje zoet mee!

Voor je het weet ben je 2 uur verder.

Hoeft vrijwel niks te kosten!

Groetekes, Sje


#11

Dat is zeker best prijzig, 100 euro voor een kinderfeestje… en dan ‘moeten’ ze ook nog iets te eten/drinken, een uitdeelzakje mee. Persoonlijk vind ik het wel erg duur. Je hebt bij ons ook wel zo’n indoor speel locatie maar daar ben je ook gerust 10 euro per kind kwijt voor een feestje.

Ik ben er nog steeds niet uit, heb nu een camping in de buurt gevonden waar ze ook kinderfeestjes geven, alleen zit er bij die feestjes altijd patat of pannekoeken versieren met een hoop ongezonde meuk en eigenlijk wil ik dat helemaal niet. Dus wil even met de camping bellen of het ook zonder dat kan of dat ze misschien een gezonder alternatief hebben. Verder doen we daar dan minibowlen (voor kids van 4-6 jaar), een ritje op de pony’s en gebruik maken maken van de speeltuin.

Ik ga vanavond nog maar eens googlen en moet nu ook echt de knoop doorhakken…
Ben benieuwd waar jij uiteindelijk voor kiest Sandra! Je traktatie idee is super leuk, toevallig had ik ook net iets met spiesjes gevonden, rupsje nooitgenoeg (5-6 druiven op een grote sateprikker, aardbei aan de voorkant en daar oogjes op maken, ziet er ook super leuk uit). Ik zal Jasper eens vragen welke van deze twee traktatie ideeen hij het leukst vind.

Succes nog even, hopelijk vind je toch gauw een leuke locatie / leuk idee.

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#12

Ik zou die organisatie gisteren laten weten of ik ging boeken of niet. Maar was er nog niet over uit, dus heb ze gemaild dat ik er nog niet over uit ben en de vraag gesteld wanneer ik het moest laten weten.

Gelukkig was het niet erg dat ik het nog niet wist. Wanneer ik eruit ben horen ze het graag van me. En als zij een aanvraag krijgen voor dezelfde datum laten ze het mij eerst weten.

Ga denk toch proberen of ik zelf niet zo’n bosfeestje in elkaar kan zetten Hihi en even internet afspeuren voor leuke tips. En kijken of ik idd zelf zo’n katapult kan maken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#13

Zelf zo’n bosfeestje maken moet vast lukken. Zijn volgens mij zat tips te vinden op internet.

Groetekes, Sje


#14

Ik heb nog een leuk idee gevonden voor een jongenskinderfeestje! Het kan gezellig op een open plek in het bos, maar als het te slecht weer is voor een bosfeestje, dan kan het ook gewoon gezellig binnen.

Heb alleen de foto, ik heb er geen link van. Dus mail me evt. even via mijn profiel, dan mail ik je de foto terug!

Groetekes, Sje


#15

Wat fijn Sje, ik heb je net meteen een mailtje gestuurd

Ik ben er inmiddels echt helemaal uit dat ik het feestje in het bos ga houden en zelf in elkaar ga zetten.

Ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen, dus wordt de komende dagen druk op internet speuren. Ga even kijken of ik losse spellen ga doen of er ook nog iets van een rode draad/thema doorheen gooi.

Ideeën en tips voor spelletjes zijn welkom

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#16

Ben benieuwd wat je uiteindelijk allemaal gaat doen!
Vaak zijn de ouders er drukker mee dan de kinderen, die zijn al snel tevreden.

Een wedstrijd hindernisbaan (genoeg takken in het bos te vinden om obstakels te maken) met een (kleine) lepel en een ei of met een bakje water die op het hoofd gedragen moet worden
Spijkerpoepen, boomstamgooien, en laatst bij K3 op tv zag ik soktrappen daar kan je heel makkelijk een variant ballontrappen op maken. Ballon met kort lintje om de enkel, zoveel mogelijk ballonnen van de anderen kapottrappen en wie de ballon als laatste nog heel heeft heeft gewonnen.

Voorzichtig met zelf geknutselde katapulten…!

Veel plezier met elkaar, komt vast helemaal goed, laat maar even weten hoe het allemaal is verlopen.

Groetjes Carolien.

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fifth Birthday tickers


#17

Hoi Sandra, ik heb nog geen mail van je ontvangen. Ik heb jou via je profiel even gemaild. Kijken of dat wel lukt. Kon ik alleen geen foto bijvoegen dus als je mijn mail wel ontvangt, mail me even terug, dan stuur ik je de foto.

Groetekes, Sje


#18

Ik denk dat er dan iets niet goed gaat met het mailen via deze site

Ik heb jouw mail namelijk ook niet ontvangen!!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#19

Ik zal eens mailen naar Kim of Asje om na te vragen waarom dat niet werkt. Wordt vervolgd.

Groetekes, Sje


#20

Heb Kim en Asje gemaild met het verzoek om mijn mailadres naar je door te mailen, Sandra. Let op de dubbel S in mijn mailadres! Dat je daar niet overheen leest, anders komt het alsnog niet aan.

Groetekes, Sje