Ideen voor Gourmetten gevraagt

Hoi Meiden

Heb even jullie creatieve ideen nodig.
ook dit jaar staat er weer met de kerstdagen Gourmetten op het menu.
Maar het is gewoon elk jaar weer hetzelfde, word er eerlijk gezegt een beetje flauw van.

Hebben jullie nog leuke ideen om vlees weer eens anders als ander te bereiden???

Groetjes Marianne mama van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 07 Dec 2009 16:29:23

Misschien door de fonduen? Kan ook goed met vlees…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

[img]http://b2.lilypie.com/AdNwp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Wij hadden vroeger ook nog een maatbekertje met pannenkoekbeslag erbij staan, kon je je eigen kleine minipannenkoekje maken of geklutst ei, voor een ommeletje.

Verder is het inderdaat vaak hetzelfde… frikadelletjes, hamburgertjes, alles wat er in zo’n gourmetschotel zit, en vaak nog wat grote stukken vlees die dan in kleinere stukjes gaan, zoals filetlapjes, hamschijf, speklapjes…

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Misschien nog wat roerbakgroente, champignons, paprika’s, huzarensalade erbij, vis op de plaat (vooral zalm met sojasaus is lekker) … euhm ja, en dan de standaard vleesjes, wij doen meestal biefstuk/varkenshaas, kip, gehakt, frikandelletjes, spekjes…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Indd heb je tegenwoordig ook schalen met vis en schalen met gevogelte. Toch net weer wat anders.
Moet zeggen dat wij het zelf meestal ook standaard doen hoor, maar had er vorig jaar ook een schaal vis bij en die ging verdomd hard.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thx Meiden
Er zitten een aantal ideetjes bij die ik kan gebruiken
En nog meer ideen zijn natuurlijk altijd welkom

Groetjes Marianne mama van Ruben

Je hebt ook een gourmetstel met wokpannetjes, kan je heel lekker wokken, en is net even iets anders.
Ik vond het erg lekker om eens wat anders te doen.

En anders kan je ook banaan bakken in je pannetje met een beetje suiker, super lekker!!

Liefs, Anne

[img]http://lb1f.lilypie.com/eMdZp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hou me tegen, ik ben dol op gourmetten! Vind het altijd zo gezellig!

Van die plakjes macdonaldskaas (cheddarcheese) om kleine cheeseburgertje te maken.

Spiesjes met vis, je kunt ook van te voren tilapiafilet in kleine stukje snijden en marineren in sojasaus, een lenteuitje, knoflook en koriander. Dan is echt heerlijk!

Of een stukje vis (tilapia of panga) met een plakje bacon eromheen.

Oh, wat ook lekker en weer eens wat anders is, een soort tapas: koop wat dadels, haal de pit eruit en doe er een amandeltje in. Rol er bacon omheen. Als je dat dan in je pannetje doet, heb je een heerlijke snack voor tussendoor, geloof mij, iedereen vind het lekker!

Nog meer inspiratie nodig?

Veel plezier!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Wij hebben ook vaak tijgergarnalen, die zijn lekker stevig maar niet te groot. Ook hebben wel wel inktvis gehad. Verder inderdaad kleine slavinkjes, en het geijkte vlees. Oh en een bakje met losgeklopte eieren om ommeletjes te maken. En dan groentes zoals paprika, uien en paddestoelen, niet alleen sjampies, maar ook andere soorten.

Groetjes,

Michèle

Ik zet altijd een en ander aan kruiden, specerijen, crème fraiche, mosterd, sambal, ketjap enzo op tafel. Zo kan iedereen zelf kiezen hoe hij/zij het vlees extra lekker maakt. Werkt perfect! Kun je zelfs je eigen warme sausjes bij je vlees maken.

Zet ook een bak rösti (geraspte aardappel van Aviko) op tafel. Dat is ook altijd lekker weer wat anders dan alleen vlees en vis.

Voor onze kinderen zet ik ook altijd geklutst ei en pannenkoekenbeslag op tafel.

Groetekes, Sje