Ideeën voor inrichting kinderkamer


#1

Wij gaan over 8 weken verhuizen en dan krijgt ons zoontje Jasper (nu 19 maanden) eindelijk een eigen kamer. We wonen nu in een flatje en hij slaapt bij ons op de kamer. Nu kunnen we dus lekker een eigen kamer voor hem gaan inrichten. We zijn er natuurlijk over aan het nadenken hoe we zijn kamer willen inrichten, wat voor thema we willen gebruiken. Winnie the Pooh vinden we wel heel leuk, dat wilde we altijd vanaf het begin doen. We hadden verwacht sneller andere woonruimte te vinden, maar is anders gelopen. Nu vragen we ons af of hij misschien niet een beetje te oud begint te worden voor een Winnie the Pooh kamer. Voordeel is wel dat ze daar heel veel spullen van hebben. Wat we ook heel erg leuk vinden is Cars. Maar daarbij vragen we ons af of hij er niet nog te jong voor is en of het meer iets is voor als hij zo’n 4-5 jaar is. Wat vinden jullie? We hebben nog een paar andere kinderkamerthema’s gezien, zoals Nemo, Mickey en vrienden, jungle etc.

Leuke ideeën en tips voor kinderkamers zijn welkom. Wat hebben jullie voor kamer voor je kindjes, ben benieuwd.


#2

Ik zou niet een te kinderachtig thema kiezen, want over 2 jaar (en misschien zelfs eerder) is Winnie de Pooh echt niet leuk meer voor een jongetje. Denk eraan dat hij naar school gaat als hij 4 is. Als er dan na school vriendjes komen spelen, vindt hij het echt niet tof om ze mee te nemen naar een Winnie de Pooh-kamer. Ik zou meteen voor iets stoers kiezen. Niks mis met Cars bijvoorbeeld.

Kijk, als je nu al Spiderman ofzo zou kiezen, zeg ik ja, daar is-ie nog wel erg jong voor, maar Cars gewoon doen. Zeker geen Winnie de Pooh, Nemo of Mickey meer. Althans, ik zou dat persoonlijk niet doen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Mar 2009 15:03:10


#3

Ik ben het met sje eens hoor anders sta je over 2 jaar weer te behangen.

Nanik krijgt ook binnenkort haar grote bed en dan gaan we ook behangen enzo.
Ik neem een behang waar ze zeker een jaar of 6 mee kan doen. Geen thema maar veel roze en bloemetjes enzo.

Dat zou je ook kunnen doen maar dan met bijvoorbeeld marine kleuren. Blauw, rood en wit. Koop je van de strandhuisje (kijk ff op marktplaats daar staan en genoeg te koop) en een paar dikke touwen aan de muur en dan wordt het al heel leuk.

Dan kan je ook altijd nog een piraten kamer ervan maken als hij wat groter is ofzo.
Ik vind het ook heel stoer om met grote letters zijn naam op 1 muur te zetten.
Als je voor cars of disney kiest zit je gelijk zo aan 1 thema en kan je dus veel minder varieren.

Doei
Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker


#4

wij zijn ook nieuw aan het bouwen…

ons idee is om niks bijzonders te doen. De muren gewoon wit of grijs met een tekst erop gegraveerd. Dat hebben we nu ook op de babykamer waar hij ligt. En heerlijk alle tijds. Dus niet iets wat over 6 jaar moet worden verandert. Wij houden van strak… dus daarom grijs/wit maar evt zou je ook rose of blauw kunnen kiezen met iets meisjesachtigs of jongensachtig…

cars blijven ze leuk vinden volgens mij en heb je ook echt heel veel van!


#5

Toen wij gingen verven in het nieuwe huis hebben op de kamer van Jeske 1 muur knalroze geverfd.
Dit in combinatie met 3 heeel lichtgrijze muren. Ze heeft witte meubeltjes met zwarte accsoires.

Ik was zwanger tijdens de verhuis en we wisten niet of Inge een meisje of een jongetje zou zijn. Op Inge haar kamer hebben we 1 muur felgroen en ook de andere muren lichtgrijs. Grenen meubeltjes en aquablauwe accsoires…

9 maanden banner


#6

Ik zou ook geen thema kiezen omdat dit toch niet blijft.
Wij hebben bij lieke 1 muur rose geschilders en de rest gewoon wit.
Daarbij heeft ze een witte kleding kast en we hebben 1 hoekje gemaakt met zilveren meubeltjes. Zoals een zilver buikkastje, kapstokje en een barok stoel (zilver rose) En dan rose met wit stippels gordijnen en dekbedovertrekje.
Een echte meidenkamer dus, maar die ene muur is zo over te schilderen mocht ze straks iets anders willen.

Mijn nicht heeft een jongen en die heeft zijn kamer in de kleuren rood/blauw. Erg leuk ook

groetjes gytha


#7

Wij zijn ook niet zo lang geleden verhuist. We hebben voor blauw-wit gestreept behang gekozen voor Martin en oranje-blauw voor Janniek.
Door middel van details (bijv. een dekbedje van Cars, een leuke boot, of Mickey Mouse poster) kan je na een paar jaar weer een ander thema kiezen, zonder dat je weer opnieuw moet behangen, je hoeft dan alleen de accessoires te vervangen.

Groetjes,

jantje


#8

Bedankt voor jullie reactie’s. We zijn er nog niet helemaal uit wat we gaan doen, maar vinden zelf ook inderdaad dat Winnie the Pooh in elk geval niet meer aan hem besteed is. Zowiezo willen we decoraties en accessoires in zijn kamer doen die makkelijk te verwijderen zijn, zoals b.v. muurstickers en een behangrand. Verder willen we misschien 1 muur een leuke vrolijke kleur geven en de andere muren gewoon een lichte neutrale kleur. Het is wel leuk dat we eindelijk een kinderkamer kunnen gaan inrichten, vind het heel erg jammer dat we niet een babykamer hebben kunnen inrichten destijds, maarja, zo was de situatie op dat moment. Wellicht bij een volgend kindje.

Waar kunnen we allemaal kijken voor decoraties en accessoires voor kinderkamers, weten jullie leuke winkels? Heb op internet nog niet zoveel kunnen ontdekken.


#9

Regelmatig hebben ze bij zeeman, kruidvat en zulk soort winkels aanbiedingen heb alles van die winkels voor charissa haar kamertje en niet duur

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker