Ideeën kinderkamer

Hoi allemaal,

Omdat spruit nummer 2 in aantocht is, krijgt Merel een nieuwe kamer. We gaan de muren behangen met glasvezelbehang en dan schilderen. Nu hebben we het idee om uit MDF een huis te zagen en deze aan de muur te maken. Nu wilden we dit verven met schoolbordverf en magneetverf. Maar dit is best duur. Ongeveer 17 euro per blik van 500 ml en zijn we nu aan het twijfelen. Merel krijgt ook nieuwe meubels en ook de baby-uitzet moet nog aangevuld worden. Hebben jullie misschien nog ideeën wat we kunnen doen zodat Merel er ook iets mee kan en het niet alleen voor decoratie is?

Groetjes Natasja

Wij hebben toen voor Anna een tafeltje met een stoeltje voor op haar kamertje gekocht bij Ikea. Vindt ze zelf erg leuk. We hebben op de rommelmarkt een leuk schooalbord op de kop getikt en deze opnieuw met schoolbordverf geschilderd. Ook erg leuk. Een paar vlinders aan de muur maakt het helemaal een meisjes kamer terwijl we het bewust niet eens roze hebben geverft. Het leek ons dat als ze wat ouder is, roze niet zo leuk meer zou vinden. Dus hebben we een muur donker mint groen gedaan en de andere muren licht mintgroen. Staat erg mooi! Een mooi kleed op de grond en klaar is kees!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Ja, iets van (muur)stickers om het op te fleuren is ook leuk!

Zelf vind ik het idee van schoolbordverf heel erg leuk, dat idee ligt hier ook al een tijdje voor Seth Hier dachten we om zijn deur met die verf te verven.

Verder kan je inderdaad een hoekje met speeltjes maken op haar nieuwe kamer, echt een grote-meisjeskamer.

Veel plezier met inrichten!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben hier een zuurstok kamer (hihihih zo noem ik het dan) Basis uitgangs kleuren waren, roze, groen en geel, maar hier is ook nog wat baby blauw en licht oranje bijgekomen. We hebben witte gordijnen met roze vlinders (waren 2, 2 persoons lakens) heb ik gordijnen van laten maken en dat staat leuk, als ze d’r bijpassende kussensloop op d’r bed heeft! Verder hebben wij een speelgoedmand, van riet met ook wat roze erin! (tja ik was nooit zo roze, maar staat zo leuk) de muren zijn licht geel! Ze heeft een roze klamboe met geborduurde blauwe, gele & oranje bloemetjes. Ik moet binnenkort mijn boekenkast ophalen die ik heb laten maken. Wij hebben een boekenworm! Verder idd kleedje op de grond (hier niet, aangezien het afgeraden word bij kinderen vatbaar voor bronchitus en asthma) Ik heb ook hele mooie muurstikkers, maar die wil ik gebruiken op de meubels! Dus even wachten voordat die klaar zijn!

vind dat schoolbord verf wel heel erg leuk hoor
hou je er wel rekkening mee dat als ze gaan krijten vaak ook je huis er onder zit hihi uit eigen ervaring muren die ineens een ander kleur hebben enz
ik heb hem nu in de speelkamer staan van de jongens dat scheeld enorm aan rommel hihi
een tafeltje en stoeljes vinden ze ook vaak leuk een leuk servisje er op en klaar

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Mmm, ik denk dat we dan magneetverf gaan gebruiken ipv schoolbordverf. Ik zie het sowieso nog niet zo zitten dat Merel tekenspullen op haar kamer heeft. En ik heb al leuke magneetpuzzels gezien die er op kunnen. Zijn er nog andere leuke magneetspelletjes?

Een tafel en stoeltje is ook een leuk idee. We gaan waarschijnlijk voor de Stuva-meubels van Ikea. Dat kun je helemaal naar eigen wens samenstellen en hierbij kan ook een bureau. http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S49875957
We waren vorige week bij de Ikea en Merel was al helemaal verkocht~

Wij willen 1 muur een knalkleur geven en waarschijnlijk wordt dat wel roze… De rest houden we licht. We hebben wel een donkere vloer, dus we moeten nog even kijken…

Groetjes Natasja

Wij hebben ook magneetverf gebruikt op Dion zijn kamertje maar dat werkt niet zo goeg hoor (bij ons dan) als er een tekening hangt met een magneetje valt het steeds op de grond dus gebruiken we het eigenlijk niet meer.

Misschien kwaliteitsverschil? Bij mijn broer zit het er nl ook op en dat werkt super! Dus zou voor goede kwaliteit gaan wat betreft die magneetverf. En het idee om de deur hiermee te doen lijkt mij wel wat… (ga ik onthouden!)…

Verder hebben wij het rustig gehouden op de kamer van Jurian dit omdat het een plek is om te slapen en niet om ‘veel’ te spelen. Wel staat er een tafeltje met een stoeltje en ligt er een puzzeltje op de tafel (dit doet hij dan als mama de badkamer aan het soppen is…) Verder hebben wij tekst op de muur met :

STOER-LIEF-ONDEUGEND-SCHATTIG etc en dan in verschillende lettertypes en verschillende hoogtes. We zijn nog aan het kijken voor een mooi groot dierenschilderij en er ligt een blauw zitkussen op de grond. Verder de muren wit/grijs zodat het lekker neutraal is…

Een vriendin van mij heeft een kast beschilderd met magneetverf, en dat werkt heel goed! Volgens mij heeft ze wel meerdere lagen gedaan.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ze adviseren idd om zeker 2 lagen te gebruiken. Maar welk merk is goed? Bijv het huismerk van de Gamma of moet ik dan aan de Histor of Flexa oid?

Groetjes Natasja