Id of paspoort?

Hoi

Wij hebben de vakantie geboekt en gaan eind mei lekker weg… Maar wat is het verstandigst om een id aan te vragen voor de kleine man of hem in een paspoort erbij te zetten en moet dit dan bij allebei of ik 1 ouder genoeg??

simpel gezegd, wat wil je? altijd met hem de grens over kunnen? ook misschien opa en oma naar de speeltuin of dierentuin in duitsland of belgie? of gewoon makkelijk, eigen pas dan kan je alles
Hoe lang is je eigen id nog geldig? en dat van je man? want meestal kost bijschrijven de helft van een eigen pas… en als je eigen id nog 1.5jaar geldig is en je daarna weer moet… tel dan maar uit…bijschrijven in beide passen is net zoveel als eigen pas

wij hebben dus altijd gekozen voor eigen paspoorten. maar da;s een eigen keuze

als je met zijn drieen op wintersport gaat en je kind staat alleen bij je man ingeschreven op paspoort en hij belandt met beenbreuk in ziekenhuis en op de gips vlucht, dan krijg jij niet zomaar jouw eigen kind ook een vliegtuig in ( in de auto in europa lukt het dan misschien wel)
maar in een vliegtuig moet degene met zijn inschrijving aanwezig zijn anders houd het op

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Als je besluit om in te schrijven in je paspoort laat dan inschrijven in allebei de paspoorten. Dus zowel van je man als van jezelf.

Als jou bijv. tijdens die vakantie iets overkomt en je kindje staat alleen in jouw paspoort bijgeschreven, dan kan je man jullie kindje officieel niet zomaar mee terug naar Nederland krijgen omdat nergens staat dat het zijn kind is. En op zo’n moment heeft hij wel wat anders aan zijn hoofd dan vechten om zijn kind.

Wij hebben onze kinderen geen eigen paspoort gegeven zodat niemand er zomaar mee aan de haal kan. Kleine kans natuurlijk, maar je weet maar nooit wat voor gekken er rondlopen. Dus bij ons staan ze in allebei de paspoorten ingeschreven.

Groetekes, Sje

onze kinderen staan nu bij me man in zijn paspoort
toen we dat besloten gingen we nog niet naar het buitenland toe.

nu gaan we van de zomer naar italie,en ik ga nu voor beide een id aanvragen
gewoon voor het geval er iets gebeurd met me man,dat ik ten alle tijden met de kids naar huis kan,ook per vliegtuig

net wat kim dus beschrijft

en tegenwoordig is het net zo duur bij schrijven of een eigen id
misschien dat het iets scheelt maar veel iig niet

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ja en bij komt natuurlijk erbij dat we 3 kinderen hebben … dus 3 keer bij schrijven is duurder dan… want bijv mijn paspoort is nu nog maar een jaar geldig en die van vic loopt ook weer af dit jaar, dan zou ik dubbel betalen als ik ze alledrie moest laten bijschrijven, voor mij is het gewoon het makkelijkste een eigen paspoort.
Toen Astrid en daan op Alexander aan het passen waren , had alexander ook gewoon zijn paspoort mee, stel er gebeurt wat dan konden ze toch aantonen dat het lex was, bij een dokter of iets dergelijks

oja enne toen sofie klein was moes ze eigen paspoort hebben om tsjechie en bulgarije binnen te komen, dat kon toen niet met bijschrijven alleen. maar wij zijn dus echt buitenlandgangers…