ID Crisis

Ik wordt er een beetje moe van. Morgan weet donders goed wie pappa is en wie mamma, maar sinds kort noemt ze mij te pas en te onpas pappa en Mervin mamma.
En elke keer verbeteren we het. Maar ik wordt er zo moe van want elke keer doet ze het er om lijkt het wel. Moeten we dit nou negeren of toch antwoord geven als pappa of mamma roept. Dan wel verbeteren.

Groetjes,

Michèle

Hier ook zo’n periode gehad.
eerste maar corrigeren, maar Ruben zag dat toen blijkbaar als een spelletje
dus uiteindelijk zijn wij maar gaan negeren, net zolang tot hij het goed zei.
en de aanhouder wint

Groetjes Marianne mama van Ruben

Als het zo overduidelijk een spelletje is zou ik het negeren en pas reageren als ze het goed zegt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ik zit hier in dezelfde fase ik ben nog bezig hem te verbeteren maar merk wel
dat hij het als spelletje ziet dus denk dat ik maar overstap naar de hardere maatregel … negeren,.

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

ja ik herken het in de zin van dat hij rijco altijd mama noemt (sinds kort is het eindelijk af en toe papa)
wij hebben het niet genegeerd maar ook niet geforceerd.
gewoon als rijco binnenkomt of wat dan ook zeg ik: hee daar is papa, of : ga maar naar papa toe,
of: kijk! daar is papa!
na zo’n half jaar ging ie zo nu en dan pas papa zeggen haha
dus het kan even duren maar het hoeft niet

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Joet noemt papa sinds een paar dagen ook mama! Ik heb er niet eens bij stil gestaan dat dat een fase zou kunnen zijn, of dat het een spelletje is ofzo… Ik dacht dat het, nu hij ineens zo veel woordjes begint te leren, een beetje verwarrend word voor hem! Want als ik vraag waar is papa wijst hij en zegt hij daaa, en zo ook bij mama, maar als hij een van ons roept, is het allebei mama, terwijl hij ook een tijdje papa heeft kunnen zeggen!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

We hebben het er net even over gehad en we gaan het negeren. Als ze mamma roept zeg ik ja, maar als ze het heel duidelijk tegen Mervin zegt dan reageert ie niet. Net uitgeprobeerd , ze riep steeds mamma mamma mamma en hij zei niks en toen vragend pappa en toen hij ja zei heeft ze hem steeds pappa genoemd. Mij ook overigens maar ik reageer dan nu niet. Want als ik alleen thuis ben of andersom zegt ze wel gewoon pappa tegen Mer en mamma tegen mij.

Groetjes,

Michèle

idd gewoon doen wat je denkt dat werkt.
wij hebben het in het begin ook proberen te negeren maar hij wist toen nog niet beter wie nou eigenlijk papa of mama was.
andere situatie dus

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker