Ichsias of bekkeninstabiliteit Geen pijn meer!

Al een paar keer eerder heb ik wat pijn gehad in mijn bil, maar dat viel echt reuze mee en kreeg het alleen als ik echt veel had gedaan. Maar gister was het echt drama…
Ik had zo’n enorme pijn… De ergste pijn zit in mijn rechter bil, maar straalt uit naar mijn bovenbeen en rug. Als het echt heel erg is voel ik het zelfs ook onder in mn been.
Vandaag is de pijn er helaas nog, dus heb ik besloten vandaag maar even niks te doen. Gewoon zo rustig aan doen als ik kan. Als ik niks doe is de pijn namelijk wel aanwezig maar zo’n klein beetje dat het geen pijn te noemen is. Het is vooral bij het tillen en trap lopen. Als ik mn been iets scheef neer zet dan schiet de pijn er in en kan ik even niks.
Maar als ik zoek op google op bekkeninstabiliteit en zwangerschapsichsias dan zijn van beide de klachten exact gelijk. Ik kan het verschil niet vinden.
Wat heb ik denken jullie? En beter nog wat moet ik hiermee?
Volgende week donderdag moet ik weer naar de vk. Moet ik wachten tot dan en het daar vertellen? Of moet ik eerder contact op nemen? En zo ja met wie, de vk of huisarts?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 14 Jun 2011 08:24:14

Ik heb momenteel zelf ook enorme last van rug/bekken/banden. Ik heb er ook over gelezen op internet maar tis inderdaad niet duidelijk. Die klachten vallen allemaal onder Bekkenpijn.
Ik heb het vorige keer aangegeven bij de vlk en draag nu een ondersteunende buikband voor onder mijn kleding, dat helpt wel wat.
Maar vannacht had ik ook zo’n last dat ik vanmorgen erbij liep als een bejaarde, dus heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de fysio. Dat had de vlk al geadviseerd 2 weken geleden maar ik dacht; ik kijk het even aan ( lekker eigenwijs).
Ik zou even telefonisch contact opnemen met je vlk, of anders langs de huisarts. Een week is lang als je pijn hebt…!
Succes hoor!

Dankje voor je reactie
Ik ga ook maar eens zoeken naar zo’n band. Kan je die gewoon via internet bestellen? Ik zal eens even zoeken.
De pijn is nu vanaf eergister dus elke dag aanwezig. Maar zo lang ik niks geks doe, dan blijft het gewoon aanwezig en is het eigenlijk niet eens pijn te noemen zeg maar. Het is vooral als ik ineens draai ofzo dat de pijn er echt in schiet. Af en toe komt de pijn heel erg naar voren en moet ik echt even helemaal niks doen. Maar als ik me niet al te druk maak is het nog te doen gelukkig. Al vind ik het wel moeilijk want ik kan echt niet tegen een onopgeruimd huis en vind het dus moeilijk om niet bezig te gaan.

Die banden kun je idd via internet bestellen. Ze zijn van het merk Anita ( je hebt er nog veel meer maar goed deze heb ik dan). Ik heb de band echter in een baby speciaalzaak gekocht en maar goed ook, want ik was echt de mist in gegaan met de maat. Ik zou echt L besteld hebben via internet maar bleek dus S te moeten hebben…Was weer een meevaller hihi.

Dit is echt een verstevigende band, die niet goedkoop was, nl 39,00 euro. Maar ja het helpt wel. Je hebt ook van die sierbanden maar die geven weinig steun.

Ja klopt dat weet ik, zo’n sierband heb ik nog van bij Sylvie, maar die doen echt helemaal niks nee
Ik heb ze inderdaad al gevonden en ik schrok ook wel even van de prijs
Ik moet eerst nog maar even kijken of ik dat wel kan missen
Moet namelijk ook nog zwangerschapskleding kopen haha

Als het de bekken zijn, helpt vaak een kussen tussen je knieen 's nachts, ik was hem wel regelmatig kwijt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

He wat vervelend voor je zeg!
Als je er echt veel last van hebt misschien toch even contact opnemen met je huisarts misschien is fysiotherapie een optie. Je hebt nog even te gaan, dus het is ws verstandig om er niet al te lang mee rond te lopen.
En mij hielp het idd om met een stevige kussen tussen m’n benen te slapen, je pijnlijke bil wat masseren en een lekkere warme kruik er tegenaan.

Sterkte, hopelijk worden je klachten niet erger!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Pfff vannacht met een kussen tussen mn benen geslapen, maar wat had ik een pijn
Ik ben een uur wakker geweest vannacht omdat ik niet kon slapen van de pijn. Niks hielp. Het kussen maakte geen verschil, ik had spier ontspannende zalf opgesmeerd, hielp niks. Hoe ik ook draaide en ging liggen, het bleef maar pijn doen. Uiteindelijk toch in slaap gevallen, maar liggen doet op het moment meer pijn dan zitten
Ik denk dat ik Maandag maar even ga bellen als het dan nog zo erg is…

Ik zou even een afspraak maken met de fysio!

Met de tweede zwangerschap had ik er ook veel last van, en heb toen via de fysio een bekkenband kunnen lenen. (+natuurlijk oefeningen doen!)
Die ondersteunt dus niet je buik, maar je bekken - waar het eigelijke probleem zit.
Maar wel even opletten dat je die niet de hele dag draagt, hoe fijn het ook is… want anders worden je spieren lui, en die moeten juist wel getraind worden.
Maar als ie helpt is het fijn om hem te dragen als je bezig bent met bijv huishouden of boodschappen doen enzo.

Ik heb gisteren voor het eerst fysio gehad en dat helpt wel…! Mijn buikband zit in de was dus vandaag doe ik zonder en dat valt tot op heden nog mee. De fysio heeft mijn rug gemasseerd en krijg volgende week oefeningen.
Gelukkig vergoed mijn verzekering alles. Ik zou dus zeker even een afspraak maken, hoef je geen verwijzing voor te hebben.
Die banden zijn idd erg duur, maar ja het helpt dus wel echt supergoed. Voor 40 euro geen ( of veel minder ) pijn vind ik het zeer zeker wel waard. Maar ik ben het met je eens dat het prijzig is.

Met een kussen werkte bij mij ook niet, kreeg ik nog meer pijn van, lag wakker snachts en 's morgens leken mijn liezen wel in de brand te staan…

Succes!

Heerlijk zeg Ik ben helemaal weer pijnvrij!!
En dat dankzij mn moeder!! Mijn ouders doen beide aan biophotonen coherentie therapie (moeilijke woorden)
Maar we zijn zaterdag meteen heen geweest nadat ik zo’n verschrikkelijke nacht met veel pijn heb gehad. Ze heeft mij 2 keer behandeld die dag en vanaf toen heb ik totaal geen pijn meer

Ik ga morgenmiddag naar de fysio (alweer), een paar weken geleden ook een paar keer geweest en toen was het over, maar na weekeindje RUSTIG klussen is het er weer in geschoten . Ik kan gelukkig mag ik morgen weer .

Ik ben extra voorzichting en bang voor mijn rug ivm mijn hernia waaraan in 1 december geholpen ben.
Ik heb een vraag over die banden, helpen die ook als je geen buik hebt?

Ik herken het Hanna!
Bij H. zat ik met 5 maanden 100% in de ziektewet.
Soms schoot het er ineens zo in dat ik geen stap meer kon verzetten!
Dan stond ik gewoon 10 minuten helemaal op slot…

Zo;n vreselijke pijn.
En nu… Nu heb ik het al vanaf een week of 9. Het ging redelijk maar het schiet er nu ook weer steeds meer in. Als ik sta te koken en ik draai teveel terwijl ik mijn andere been niet mee draai… Bij mij zit het met name in mijn linkerbil. Dat is de ergste kant.

Sinds gisteren voel ik het in mijn stuitje en rechterbil. Vooral als ik veel gezeten heb. Niet prettig dus met mijn zittende baan…

Wat vervelend zeg Ik zou als ik jou was toch fysiotherapie gaan doen dan… En de chiropractor kan ook heel erg goed helpen hierbij, maar dat valt meestal onder alternatieve geneeswijze en word dus niet voor iedereen vergoed.
Ik ben er nu gelukkig helemaal van af. Veel sterkte ermee!

Daar was ik mee begonnen… Maar moest ik mee stoppen van de gyn omdat ik teveel harde buiken daardoor kreeg. Die waren echt heel pijnlijk en kon ik de avond alsnog niks…

Ik krijg 18 behandelingen vergoed aan massage zeg maar.
Dus dat kan ik altijd nog doen over een paar weekjes.
Al is het maar voor wat verlcihting.

Jeetje wat vervelend zeg… Je bent nog maar 15 week…
Ik hoop echt voor je dat het beter word, want anders eindig je nog in bed…
Ik ben blij dat ik mn moeder heb die me kan behandelen…

ja kweet niet ik heb zelf Ichsias in mijn onderrug en bekkeninstabiliteit. door de FM en mn hypermobiele gewrichten heb ik al sinds de zwangerschap gigantische pijn. en kan je 1 ding aanbevelen. laat je eens een maandje elke weer masseren door een fysiotherapeut. dat maakt het echt losser en het werkt echt goed!

Nou hier is het ook mega pet.
Wat een pijn in mijn onderrug en bil.
Hoe weet je nou precies of het bekkeninstabiliteit is of ischias?
De kussen helpt wel enorm kan alleen op mijn linkerzij liggen dat is het lekkerst.
Die band helpt dat alleen bij ischias of bij beide?

hmm ik zit in dubio of ik zo’n band zou kopen. Werk in de zorg dus je loopt veel, het is waardeloos.

Greetz Cora