Mijn kleine prinsesje huilt niet maar krijst. En dit zowat de hele dag. Wat je ook doet het
is nooit goed. Eten, schone pamper, troosten, wiegen, liedje zingen en ga maar door.
Ze heeft haar momenten dat ze lief naar je luistert en flink veel lacht, maar van het een op het andere moment begint ze dan ontroostbaar te huilen.
Ze loopt dan helemaal rood aan en stikt bijna in haar eigen gegil. Je kan haar niet eens 5 minuutjes in haar wieg laten liggen want dan is het al mis.
Ze heeft reflux en hiervoor krijgt ze Zantac. Ook krijgt ze haar voeding verdeelt over meerdere flesjes om het spugen tegen te gaan. Ze krijgt 6 x 120 ml hypo-allergene voeding aangedikt met 1 schepje nutriton.
Ook staat haar bedje iets omhoog, slaapt ze nooit op haar rug en houden we haar na het voeden een half uur rechtop.
Maar dit alles schijnt niets te veranderen aan haar gedrag. Ze is zo driftig dat ze zich de hele tijd los probeert te rukken en ze klauwt naar je gezicht op knijpt hard daar waar ze je te pakken krijgt.
Inslapen doet ze met moeite en ze wordt ook van elk zacht geluidje al wakker waardoor ik en mijn vriend de hele dag door het huis heen sluipen. Inbakeren werkt soms maar niet altijd. Vaak wordt ze er nog bozer van omdat ze probeert los te komen (wat haar vaak nog lukt ook).
Ik moet wel zeggen dat mijn meissie veel heeft meegemaakt. Ze is te vroeg geboren door fout van ziekenhuis (36/5), daarna kreeg ze geelzucht en moest ze onder de lamp, een week later kreeg ze een ALTE (stoppen met ademhalen dachten ze, maar bleek vasovagale reactie te zijn = oppervlakkig ademhalen en dan flauwvallen). En een week geleden weer met ambulance naar ziekenhuis omdat ze stikte in haar omhoog gekomen voeding en helemaal blauw aanliep.
O ja, ze is net 10 weken geworden en we lopen bij de KA en ook bij een osteopaat (nu 2 keer, maar alleen darmkrampjes heeft ie grotendeels weg kunnen halen).
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt en weet wat hier aan te doen of gaat het allemaal beter als ze we ouder is.
Mijn vriend en ik zijn aan het einde van ons latijn. We zorgen nu om beurten voor haar. Ik overdag en hij de nacht. Zo kunnen we allebei nog slaap krijgen.