Dames, gisteren avond begin J ineens rond 9 uur hysterisch te gillen in bed. Niet zo’n zeurend geluid dat je wel eens hoort als ze half wakker worden, maar echt schreeuwen en gillen. Ik ging naar d’r toe was ze allemaal boven d’r hoofd aan het zwaaien terwijl ze half rechtop zat. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid gekalmeerd! Vond het zo zielig? Ik heb ook wel 4 a 5 keer gevraagd wat er was.
Daarna +/- 5 minuten, plaste ze gewoon in bed! (van angst???, doet ze eigenlijk bijna nooit meer) Heeft iemand een idee wat dit is/was?? Wat zou jij doen???
Hysterisch gillen (nachtmerrie?)
Heb je het haar gevraagd, wat er was? Het klinkt als een nachtmerrie. Erik heeft het wel eens gehad, maar gelukkig niet heel vaak. Ik pakte hem toen op m’n arm en maakte sussende geluidjes in z’n oor. We gingen even z’n kamer uit en bij ons op bed zitten om even bij te komen. Uiteindelijk werd hij weer rustig en kon hij weer verder slapen. Zielig vond ik het, dat weet ik nog.
Groetjes,
M
Klinkt mij in de oren als nacht-terror… mijn oudste had dit ook rond die leeftijd… even in de gaten houden of het vaker gebeurt… Nikki werd dan ook krijsend wakker en was met geen mogelijkheid te kalmeren. Het enige wat je er aan kan doen, is ze vasthouden en troosten, echt wakker worden ze dan niet alhoewel het wel zo lijkt… Nikki heeft het denk ik een half jaartje gehad… En het verdween net zo hard als het gekomen was, gelukkig had ze het niet elke nacht, maar wel vaak…