Dames,
Gisteren leg ik Jada dus op bed, niets anders dan normaal gedaan, gewone routine, maar natuurlijk geen tut meer sinds 5 dagen, doet ze wel een beetje moeilijk om maar ja gaat dan uiteindelijk na z’n 20 minuten wel slapen. Nu gisteren begint zo echt hysterisch te gillen, no mama, no sit there! Ik zat in het begin altijd bij de deur opening maar das er ook al een paar werken uit. Nou heeft echt een uur geduurt, elke keer kwam ze uit bed, ik haar weer terug gelegd etc. maar het is zo niets voor haar! Later toen ze eindelijk lag te slapen zat ik eens na te denken, kan ze al ergens bang van zijn? Fantasie enzo, want ze heeft het wel steeds vaker over dingen, vooral als ik Jip en Janneke voor lees net voordat ik haar dan een kus geef en weg ga. Wat kan dit nou toch zijn geweest? Of is het PP en probeert ze me te testen, vond het alleen zo’n raar huiltje, helemaal over de zeik zeg maar, kan het niet beter uitleggen, iemand een idee?
Hysterisch gillen/huilen bij naar bed gaan!
Hoi,
Hoe oud is Jada?
Misschien de peuterpubertijd. Uitproberen of je wel weer komt.
Als ik het goed lees heb je je kindje al in een gewoon bedje omdat ze er steeds uitkomt.
Weet niet of ze dit vanavond weer doet/heeft gedaan?
Dan denk ik dus dat het uitproberen is.
Jada gaat net als anders om de zelfde tijd slapen? Niks engs gezien op de tv?
Gewoon het zelfde ritueel gedaan, dus: wassen, tanden poetsen, verhaaltje lezen, nog even knuffelen en dan op bed?
Zou haar gaan belonen. Zeg haar dat als ze niet gaat huilen en uit bed komt dat ze dan elke keer een stickertje krijgt. Bij een vol papier krijgt ze een cadeautje.
Hoeft niet iets groots te zijn.
Laat je even weten of dit wat is?
En of het 1 malig was dat huilen/uit bed komen of dus vanavond ook weer.
Groetjes Lisan.
Mss heb je de tut een beetje te snel afgewend?
Ik bedoel, je schreef volgens mij eerder eens dat ze er overdag ook nog mee liep, en nu ineens is ze er af.
Het zou best kunnen dat ze een stukje veiligheid mist en waarom zou zo’n ukkie dat niet mogen hebben in bedje?
Ze is nog geen 2!!!
Maar goed dat is een persoonlijke mening hoor.
Jada is net 2 geworden. Haar tut is weg omdat die kwijt is en omdat we hier geen nieuwe kunnen krijgen in de goede maat, alleen tot 1 jaar en die zijn klein zeg maar. Uit nood geboren verder niets anders gedaan als normaal, wij kijken geen tv voordat Jada naar bed is, sticker systeem hebben we al voor naar de toilet gaan en goed tanden poetsen (laten poetsen door ons) Ze heeft al 1/2 jaar een groot bed omdat ze uit haar ledikant klom dus dat werd levengevaarlijk! Gisteren ging het iets beter, maar nog steeds wel ongeveer 10 minuten. Ik heb haar duidelijk uitgelegd, tijd voor slapen. Daarna ben ik in de keuken gaan koken terwijl ik een liedje zong, haar slaapkamer is schuin tegenover de keuken dus ze kon me horen, het werkte iets, maar vind het zo zielig!
Geef je adres maar dan stuur ik wel ff een tut op voor die kleine hoor!
Ik weet niet of het daar mee te maken heeft hoor maar ik vind het een beetje zielig dat ze nu al (en zo plotseling ) zonder tut zit.
Thoby heeft hem ook niet meer overdag nu (behalve als hij ziek is)
Maar s’avonds vind hij het echt heel fijn om met zijn tut en zijn doekje in slaap te vallen. Als ik hem dan zo zie liggen ‘genieten’ kan ik me niet voorstellen dat ik dat nu al van hem af pak.
Groetjes,
Margot