Hypoallergeen voeding

De kraamzorg is net voor een intake geweest, en raden me hypoallergeen voeding te geven.

De reden is dat mijn oudste dochtert ( esmeralda) astma had de eerste 2 jaar en nu ook ezeem en zonneallergie.

Zit nu ff in dubio van wel of niet doen, esmeralda had namelijk gewoon voeding voor krampjes.

Wat zouden jullie doen, en moet ik dan de voeding mee na zkh nemen als ze geboren is( beval in zkh)

Dan zou ik zeker voor hypoallergene voeding gaan. Is wel wat duurder maar je kan er een hoop ellende mee voorkomen. Belangrijk is dan dat je haar dat vanaf het begin altijd geeft. Als je een keer wat anders doet werkt het niet meer.
Nog beter probeer borstvoeding dat is natuurlijk altijd het beste maar helemaal als je kind allergie gevoelig is. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze die ieder voor zich moet maken.
Ik zou zeker voeding meenemen naar het ziekenhuis dan heb je het altijd bij de hand niet ieder ziekenhuis heeft dat.
Ik zou het zeker proberen want je kan er zeker allergieen mee voorkomen zoals bv koemelkallergie astma exceem en andere voedselallergieen.

Groetjes Ramona

Borstvoeding gaat hier helaas niet lukken, door dat ik piersings heb gehad die er uit zijn gegroeid zijn me tepels niet normaal.

ik heb wat info gevonden op internet en als ik dit eerder had onderzocht had ik met mijn eerste dochter het ook gedaan.
en snap ook niet dat het toen niet geadviseerd was door de dokters en vk omdat dit bekent bij hun was.

Je dochter is ook al wat ouder he? Nu is er volgens mij veel meer aandacht voor als een paar jaar terug. Dus wat dat betreft hoef je je niet schuldig te voelen.
De hypoallergene voeding van friso schijnt het beste te zijn, die word over het algemeen heel goed verdragen.
Het is wel belangrijk om dit vanaf het allereerste begin te geven en ook altijd. Dus niet van die proefdingen uit zwangerschapsdozen gebruiken die niet hypoallergeen zijn maar bv van de zomer ook geen likje ijs of iets anders waar koemelk in zit.
Ook als je kleine naar een kdv gaat informeren of ze daar die voeding hebben of anders zelf meegeven.
Het is natuurlijk niet te zeggen dat je kleine zo helemaal geen allergieen ontwikkeld maar het kan zo wel voorkomen worden of minder heftig.
Het is misschien nu nog wel ver in de toekomst maar laat je tegen die tijd ook goed adviseren over het geven van bijvoeding. Want ook daarmee moet je wat voorzichtiger zijn met een kind dat gevoelig is voor allergieen. En die kan is groot aangezien esmeralda allergisch is aangelegd. Waarschijnlijk komen er ook allergieen in de familie voor?

Groetjes Ramona

mijn oudste word 6 over 2 weken, ze heeft in begin ook pindas niet kunnen verdragen, na 2 jaar dat ze van haar astma af was kon ze eigelijk alles eten en doen.
alleen met mayonise is het nog steeds een drama, en krijg ze gelijk uitslag.

allergeen in de familie niet dat ik zo 1 2 3 weet, maar ga dit zeker na vragen.

Ik zou er gewoon mee beginnen.
Wij hebben dat voor de zekerheid ook gedaan ondanks H. warschijnlijk helemaal geen KMA gehad heeft. Ik wilde geen risico lopen.

Maar toen onze jongste een enorme hongerlap bleek te zijn moest ik met 7 weken over op de Forte, dat is toen goed gegaan gelukkig.
Je kunt altijd na een tijdje proberen over te stappen op de reguliere voeding.

Ik moet morgen na de vk en ook daar zou ik het eens vragen.
Zelf ben ik er al uit, en ga ik tot 6 maanden zowie zo aan de hypoallergeen, daarna gaan we proberen over te stappen mocht ze veder geen klachten hebben.

Ik zou ook het eerste half jaar ook hypoallergeen doen.
Zelf bij Jasper 7 maanden gekolfd om hem maar bv te kunnen geven, nou dat heeft hier niet zoveel geholpen hoor, die heeft allerlei allergieen, kma, eczeem, astmatische klachten, dus tja mijn ervaringen dat bv zo goed zou zijn… Ik probeer straks wel weer bv te geven, maar als dat niet makkelijk lukt dan ga ik ook voor de hypoallergene voeding.

Groetjes Carolien.

Het is heel belangrijk je te realiseren dat als je denkt dat je kindje een overgevoeligheid heeft je goed oplet op wat je zelf eet als je borstvoeding geeft. In borstvoeding zitten veel meer stofjes die goed zijn voor je kindje dan in flesvoeding en je kunt allergieën deels voorkomen. Maar vaak realiseren mama’s zich niet dat je zelf dan ook de koemelk moet laten staan bij bv een koemelkallergie anders krijgt je kindje het via de bv toch binnen. Mijn Binkie is ook heel gevoelig op zijn huidje. Ik heb ontdekt dat ik vooral varkensvlees moet vermijden maar ik gebruik ook geen melkproducten en geen chocolade. Dat scheelt echt enorm voor zijn huidje.
Dus bv is super en eigenlijk het beste voor je kindje, heeft je kindje een allergie of verdenk je hem daarvan dan zul je zelf heel goed naar je voeding moeten kijken.
groetjes,
Wendy

Kinderen hebben het meest liefde nodig als ze die het minst verdienen…