Hypo?

Wat is een hypo dan?

Groetjes Kristine
Mama van Glenn Parker 19-8-2010

Een hypo is een te lage bloedsuikerspiegel. Zie hier meer info:
http://www.diabetesfonds.nl/artikel/hypo-en-hyper

En bij een hypo wordt en kindje niet altijd wakker van de honger, dan kan het ook buiten bewustzijn raken tijdens de slaap.

Dus “een kindje meldt zich echt wel als het 's nachts honger krijgt” gaat niet zomaar altijd op, althans als het gaat om hele jonge baby’s. En nogmaals, ik schrijf dit niet om mensen weer ongerust te maken, maar omdat er bij “mijn kindje slaapt al heel jong heel lang door” niet altijd aan die bloedsuikerspiegel gedacht wordt, maar alleen maar aan “heerlijk dat die gebroken nachten voorbij zijn”.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2010 13:29:30

Dankje voor de tip.
Groetjes Kristine.
Mama van Glenn en Julien.

Daar ben ik het mee eens,Sje!
Heb zelf diabetes en ik word bij een nachtelijke hypo al niet makkelijk wakker, laat staan een baby, gelukkig spreekt je eigen lichaam tijdens een hypo naar verloop van tijd zijn reserves aan en zal een baby niet heel snel in coma raken, maar wel moeilijk wakker worden,en humeurig zijn door bv hoofdpijn.Maar he is wel een behoorlijke impact op je lichaam,dus beter voorkomen dan genezen!

De volledige naam is hypoglyceamie, en komt niet alleen bij mensen met diabetes voor.
Het kan ook zijn dat je bloedsuiker sneller zakt dan bij een ander, en je gevoeliger bent voor koolhydraten en suiker.
Symptomen kunnen zijn; bleek zien,gapen,emotioneler,suf,(koud)zweten,dubbel zien,tintelende vingers en/of tong.
Vooral gapen zie ik bij veel kindjes voorkomen.

Tis maar wat informatie

Liefs, Lieke

Lilypie First Birthday tickers

Hier nog een diabeet en inderdaad wakker worden en 's nachts een hypo hebben gehad is een ramp. Ben doodmoe en beroerd dan. Das ook de reden waarom ik tot 4 maanden echt een wekker ben blijven zetten voor de laatste voeding en tot 5.5 maanden een voeding ben blijven geven als ze hem vroeg.

Groetjes,

Michèle

Nou wat fijn zeg.
Ik ben blij met jullie!!
Heb dan wel een zoon van 9, maar het is nu allemaal wel anders.
Mijn kleintje vertoont deze symptomen iig niet,
Maar zal er wel alert op blijven.
Bedankt voor de info.
Groetjes Kristine

Mama van Glenn en Julien

We maken mensen niet onterecht bang, maar een forum is er voor het uitwisselen van ervaringen, het geven van tips en adviezen.

Dus dan kun je ook dit soort berichten verwachten. Heel vervelend als dat onrust brengt, maar het kan ook gebeuren dat zo’n bericht de gouden tip is en een hoop gedoe voorkomt. Als iemand zich hier bijv. meldt met een kindje wat alle symptomen heeft van een hersenvliesontsteking, moeten we dan om die persoon niet ongerust te maken maar zeggen dat het een virusje of een sprongetje is? Met het risico dat ze morgenochtend die kleine mop in coma in het ledikantje vinden? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik ga me echt niet inhouden omdat het mensen ongerust kan maken. Ik geef gewoon info die relevant is en van belang kan zijn. En ik schrijf die informatie niet wolliger, schattiger en snoeziger dan nodig is. Daar heeft niemand wat aan. Duidelijkheid is belangrijker.

Als je alleen maar goede berichten wilt lezen en roze wolkjes wilt zien, dan moet je niet op Ikkeben zijn. Hier zijn we ook realistisch en duidelijk. en dat dat niet altijd iedereen uitkomt is dan jammer.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Nov 2010 22:19:04

Ah, dan begrijpen we elkaar. Want het voelde namelijk wel als een soort van aanval.

Groetekes, Sje

@ Goudvisje de kans op een hypo is ook het grootste tot een bepaald aantal maanden en een bepaald gewicht je kindje moet reserves hebben en dat hebben ze de eerste 4 maanden meestal nog niet. Morgan heeft een keer op de dag een hypo gehad en dat was geen lolletje.

Groetjes,

Michèle