Hypo-allergeen flesvoeding

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik met mijn dochtertje Laura (9wk) naar het CB geweest. Meissie doet het goed.
Ik heb te horen gekregen van het CB dat alle Hypoallergene flesvoeding bij de winkels uit de schappen gaan. Ik vroeg aan haar wat daar de reden van is?
Ze vertelde dat er onderzoeken zijn gedaan en dat de hypo-allergene flesvoeding geen effect heeft betrekking tot het voorkomen van allergieen.
Mijn dochtertje zit nu aan de HA-flesvoeding. Maar nog niet zolang. CB gaf ook aan dat ze over kan gaan naar de standaard. Denk ik bij mezelf ook dat nog. Eerst van borstvoeding naar flesvoeding laten wennen en nu naar standaard flesvoeding. Wat een gedoe…
Hebben jullie ook gehoord dat het uit de schappen gaat?

Nee, heb ik nog niets over gehoord. Ik gebruik het niet, maar zou het wel raar vinden eigenlijk. Misschien zoeken via Google? Of eventueel (als je Nutrilon gebruikt) de Nutricia-voedingslijn bellen? Die zullen het vast weten!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Overigens schijnt Standaard wel lekkerder te zijn dan Hypo-allergeen, dus mocht je de overstap inderdaad moeten maken, dan is het waarschijnlijk goed te doen.

Groetekes, Sje