Hyperactief

Hoi!
Ik ben Ricky, moeder van een dochter van 21 maanden, Iris. Ze is heel lief, echt waar, maar ook hyperactief. En daar wordt mama wel eens gek van.
Ze staat nu al op een `suikervrij´ dieet, dat wil zeggen geen ranja, icetea, snoep etc meer. Dat kan geen kwaad als ze dat niet krijgt, maar het is niet op doktersadvies ofzo. Ze eet nu wel veel fruit en ze drinkt water, thee of vers sinaasappelsap )‘asin’, in haar taaltje). Het helpt wel, ze is al veel rustiger nu en ze slaapt ook veel beter.
Ze zal altijd wel een druk kind blijven, maar het werd gewoon TE erg. Als ze haar zin niet kreeg, ging ze zichzelf slaan, schoppen, bijten, haren trekken, met haar hoofd op de grond of tegen de muur bonken en KEIHARD gillen. En dat om zowat ALLES. Gewoon een simpel ‘even wachten, mama heeft nu even geen tijd’ was al genoeg om haar volledig door het lint te laten gaan.
En geen suiker helpt. Maar nu zijn er andere mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik me niet zo aan moet stellen, dat elk kind van bijna 2 druk is en dat een kind dat geen snoep krijgt, zielig is. Ik word er zo moe van mezelf steeds te moeten verdedigen. Zijn er nog andere moeders die dit meemaken, of moeders met tips. Daar zou ik heel blij mee zijn.

Groetjes, Ricky

Ik Heb niet echt een hyperactief kind maar we hebben het nu een paar keer meegemaakt dat jordy (nu 2.5) Onwijs druk wordt als hij gesnoept heeft, van het weekend weer sinterklaas kwam aan dus meer gesnoept dan anders, ik dacht dat ie gek werd! springen gillen,met zijn armen heen en weer slaan enzzzzzzzz. nou snoepen mijn kinderen heeeel weinig, ik geeft het gewoon niet, ze krijgen een kaakje(zonder suiker) soms een paar chipjes maar verder niet eigelijk, vind gewoon dat het niet goed is al dat snoep en zo lang ze er nog niet naar vragen krijgen ze het niet, stukje kaas of worst… ik snap dat je het moeilijk vind je steeds te moeten verdedigen, probeer voor je zelf eens te denken ik doe wat goed is voor mijn kind en laat ze maar lu**en… tis moeilijk hoor! snap ik maar tis voor je kindje beter blijkt dus, en over een tijdje gewoon eens kijken of ze er anders op reageerd…

Tries

Welkom op ikkeben, veel plezier hoop dat er iemand is die er echt iets over weet

Liefs Tries

Hoi Ricky.
Ik ben Eljada,31 en moeder van Niels(3,4 jaar)en OOK! Iris van bijna 1 jaar.
Ja ik weet hoe vervelend het is al die goedbedoelde adviezen.Niels vond ik,tot hij een jaar of 3 was,ook wel heel druk.Sliep slecht.Kon geen seconde stil zitten,heel veel huilen etc etc.Het is eigenlijk toch wel vanzelf overgegaan.En het wordt,nu hij wat meer kan en mag(alleen buiten spelen b.v)steeds beter.Hij heeft nog wel driftbuien maar niet meer zo extreem.Ik denk dat als je niet meer van die opmerkingen wilt hebben,dat je overdrijft enzo,dat je er dan minder over moet gaan praten.Je moet doen wat jou goedlijkt en kijken of het effect heeft.Andere mensen hebben toch altijd hun oordeel klaar,zoals je zelf ook zegt.En omdat zij het ook niet weten,maken ze van die nutteloze opmerkingen waardoor je zelf ook nog gefrustreerd raakt.Ik bedoel…JIJ vindt toch dat het zo is?..Nou dan Is het ook zo.Maakt niet uit wat iemand anders ervan vindt.
Fijn dat het goed werkt met suiker weglaten.Maarre…lijkt me niet makkelijk.Snoepjes zijn zooooo lekker!!
Groetjes Eljada

Hahaha.
Nou Tries ik zit hier geloof ik ook al wat te lang.Allebei een soortgelijk antwoord geven!Hihihi.
Grappig!
Groetjes Eljada.
P.s. Ik had die van jou uiteraard nog niet gelezen,die is er tijdens het typen opgekomen.

Hihi mooi toch hahaha

Tries

Liefs Tries

Hoi Ricky,

Ik ben Bianca (met ADHD, lekker druk dus hahaha!)woon samen met mijn vriend en samen hebben we een zoontje van bijna 2,5 jaar, Stephan.
Als eerste moet ik je zeggen dat wat Tries zei, ons toevallig ook was opgevallen.
Stephan krijgt namelijk ook nooit snoep. Ja, het bekende kinder-koekje en af en toe een lange vinger ofzo en heeeeeeel soms een beetje chips. Verder vind ik snoep niet nodig. Hij is het dus ook niet gewend.
Laatst had hij een week lang wel meer snoep op (met sint maarten bijv.) dus eens een spekje en smarties etc.
Hij werd daar dus ook drukker van. Viel na een paar dagen gewoon erg op.
Ik vind dat de mensen je niet moeten veroordelen omdat jij je kind geen suiker geeft.
Het is toch alleen maar GOED als het je dochtertje helpt???
Heel veel sterkte!
Enne…gewoon dat wat jij denkt dat het beste is…

Groetjes, Bianca

Hoi Ricky,

Laat de mensen maar kletsen! Je moet doen wat je zelf het beste vindt.
En als je je kind een keer iets lekkers wil toestoppen kan dat ook met iets anders.
Sterkte, het zal bepaald niet meevallen!

Groetjes Mim