Hoi!
Ik ben Ricky, moeder van een dochter van 21 maanden, Iris. Ze is heel lief, echt waar, maar ook hyperactief. En daar wordt mama wel eens gek van.
Ze staat nu al op een `suikervrij´ dieet, dat wil zeggen geen ranja, icetea, snoep etc meer. Dat kan geen kwaad als ze dat niet krijgt, maar het is niet op doktersadvies ofzo. Ze eet nu wel veel fruit en ze drinkt water, thee of vers sinaasappelsap )‘asin’, in haar taaltje). Het helpt wel, ze is al veel rustiger nu en ze slaapt ook veel beter.
Ze zal altijd wel een druk kind blijven, maar het werd gewoon TE erg. Als ze haar zin niet kreeg, ging ze zichzelf slaan, schoppen, bijten, haren trekken, met haar hoofd op de grond of tegen de muur bonken en KEIHARD gillen. En dat om zowat ALLES. Gewoon een simpel ‘even wachten, mama heeft nu even geen tijd’ was al genoeg om haar volledig door het lint te laten gaan.
En geen suiker helpt. Maar nu zijn er andere mensen in mijn omgeving die zeggen dat ik me niet zo aan moet stellen, dat elk kind van bijna 2 druk is en dat een kind dat geen snoep krijgt, zielig is. Ik word er zo moe van mezelf steeds te moeten verdedigen. Zijn er nog andere moeders die dit meemaken, of moeders met tips. Daar zou ik heel blij mee zijn.
Groetjes, Ricky