Hydrofiele doeken

Hoi allemaal,

Misschien een rare vraag maar tot welke maand blijf je je baby afdrogen met een hydrofiele doek. Scheelt een hoop strijkwerk als ze met een gewone handdoek afgedroogd kunnen worden.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

hallo,
dat bepaal je zelf.
en ik strijk ze nooit ik doe ze in de droger en vouw ze weer op.
heeft dat strijken een functie?
misschien mis ik iets hoor.
mijn zoonte is nu 8 weken en ik doe hem in de badcap na het bad en droog hem daarna af met hydrofiel

Ik droog mijn dochtertje van 2 jaar er nog steeds weleens mee af. Het is maar net hoe het uitkomt.

Gewone handdoeken zijn wat ruwer dan hydrofiel luiers en die babyhuidjes zijn wat gevoeliger, dus ik zou als ik jou was nog een poosje met hydrofiel luiers vol blijven houden, maar ik weet niet hoe ervaringen van anderen zijn.

Groetekes, Sje

Ik droog Joël ook nog steeds af met hydrofiele luiers. Ik doe ze in de droger en strijk ze niet!! Zijn ze ook lekker zacht…
Groetjes, Mariëlle en Joël

Ik droog Ruben gewoon af met een groot strand laken.
die hydrofiele doeken gebruik ik al een hele tijd niet meer.
Meende dat ik ze tot een maand of 6 heb gebruikt, daarna gewoon met een handdoek en de plooitjes heb ik nog wel een tijdje met zo’n doek gedaan tot hij 1 jaar oud was.

Groetjes Marianne mama vanRuben

neeeeee niet strijken dan drogen ze minder goed
heerlijk die doeken kan je lekker bij alle plooitjes en knikjes
en ze nemen zo goed op , beter dan een gewone handdoek vind ik
lekker in de droger en de kast in

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd

Oke meiden bedankt.
Het strijken moest toen van de kraamhulp, de echte reden weet ik al niet meer.
Nou dan ga ik gewoon lekker door met die doeken en strijken laat ik dan achterwege.

Groet Vanessa mama van Senna.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat strijken is waarschijnlijk vanwege het feit dat het nog eens extra bacteriën doodt. Zeker als je die luiers niet op 90 graden was, zijn niet alle bacteriën eruit/gedood. Bij 60 graden ben je er al een hoop kwijt, maar nog niet alles.

Strijken zorgt dan voor extra ontsmetting.

Groetekes, Sje

Ben het met marielle eens. Ik was ze en droog ze gewoon (heb geen droger) en vouw ze op. Scheelt meer plek dan een gewone handoek in de was!! En ik vind ze gewoon super makkelijk omdat ze echt beter vocht opnemen dan een gewone handoek. Ik ga er voorlopig gewoon mee door.

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Het strijken heeft als functie dat het de kleding en doeken steriliseert. Ik strijkte veel niet als het niet hoefde maar nu strijk ik echt alles omdat hij zo al een gevoelig velletje heeft.

Ik ben elke keer ‘gestopt’ met de hydrofiele als luiers gebruiken zodra de tweede er was, maar ik denk dat je wel gemiddeld van 2 tot 2, 5 jaar kunt uitgaan!

Ik gebruik ook nog steeds die hydrofielluiers om Joyce mee af te drogen.
Met een handdoek til ik haar uit bad en zet haar op het aankleedkussen.
Met de hydrofielluier kun je inderdaad het beste bij die plooien die anders zo gauw nat blijven en rode plekken veroorzaken zoals achter haar knieen enzo.

Ik vind ze ideaal en blijf ze nog wel even gebruiken. Ook als ons tweede kindje daalijk geboren is.

Ik deed Rick en Chris vanaf 8 maanden al met een handdoek afdrogen,

groetjes Bianca mama van Rick en Chris

Stijn is 15 maand en ik droog hem ook nog af met hydrofieluier. Na het badderen doe ik hem wel eerst in een badjas omdat we helemaal naar boven moeten. Strijken doe ik ook niet. Wat een gedoe.

Groetjes Wiets

ik heb ze voor mijn dochtertje ook zeker tot rond 2,5 jr gebruikt denk ik en voor lucas gebruik ik ze ook nog hij is nu 15 mnd. Strijken zeker niet doen want dan gaat de zachtheid weg uit de doek. Trouwens met alleen opvouwen ben je een stuk sneller klaar

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)