Hydrofiel luiers wassen

Ik heb voor de baby een stapel nieuwe hydrofiel luiers gekocht, en die moet ik natuurlijk eerst uitwassen. Maar ik ben zo slim geweest om ze vorige week al uit de verpakking te halen, en nu weet ik niet meer op hoeveel graden ze gewassen moeten worden! Was dat nou 60? Of toch 90? Ik herinner me van die van Joey dat daar een wasvoorschrift op de verpakking stond, en dat ze eerst steriel moeten worden, dus ik denk 90 graden, maar ben bang dat er misschien wel niks van over blijft! Help!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Neem je toch het zekere voor het onzekere en was je ze op 60 graden. Ik heb ze op 30 gewassen toen en daar heeft ze ook niks aan overgehouden.

Groetjes,

Michèle

Ze mogen zelfs op 90 graden gewassen worden.
Heb ik nog nooit gedaan, maar doe ze wel af en toe op 60.

Liefs, Anne

Mogen op 90 graden gewassen worden, hier altijd op 60 graden. Toch ook een beetje om het milieu denken…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Meestal de wasjes hier op 40. Soms op 60, bijvoorbeeld handdoeken en hydrofiel luiers.

Als je ze gebruikt echt als luier, dan moet je ze elke keer op 90 graden wassen. Anders zijn ze niet geschikt om als luier te gebruiken. Voor gewoon afdrogen is 60 wel voldoende.

Ik doe nooit wassen op 90 graden. Handdoeken, ondergoed en sokken op 60 en de rest op 30 of 40 graden. De hydrofielen luiers was ik de ene keer met de handdoekenwas mee, dus op 60 graden. De andere keer met de witte was, dus op 40 graden.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Oke, bedankt! dan doe ik het maar op 60 graden… Ik dacht dat het de eerste keer op 90 moest, omdat ze anders geen vocht opnemen ofzo, of niet steriel zijn, zoiets Die van Joey was ik nu ook allemaal gewoon op 30 of 40 graden hoor, ging me echt om die eerste keer.
Morgen maar eens mee aan de slag gaan, het word tijd dat de laatste dingetjes af komen in de babykamer!

Eerst een paar uur in koud water leggen… daarna wassen op 60 / 90 graden.

Hier wordt er zelden of nooit op 90 graden gewassen… maar begreep dat het voor de machines juist wel heel goed is om vloeibaar en poeder af te wisselen. En eens in de zoveel tijd het apparaat wel op 90 graden te wassen… Waarom weet ik eerlijk gezegd niet meer?

Wij hebben geen wasmachine en hier gaat alles met de hand. Als het nieuwe luiers zijn eerst een paar uur laten inweken met koud water en dan met de hand wassen met waspoeder (geen wasverzachter, dat zorgt ervoor dat de vezels moeilijker water opnemen) Dan elke keer als ze gebruikt zijn (mijn dochter droeg deze luiers tot 2 maanden geleden) in het water leggen zodat de vlekken niet kunnen indrogen en daarna meteen wassen of tot max 1 dag wachten. In de zon hangen helpt overigens ook om ze schoon te krijgen, al zul je daar in deze tijd in NL misschien weinig aan hebben.
Ik kreeg ze gewoon schoon op de handwas, tja ik heb de luxe niet van 60-90 graden wassen, maar de zon doet hier dat werk

Wauw malawimamajada, met de hand wassen. Respect. Moet er niet aan denken…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja klopt, 1x in het half jaar de wasmachine laten draaien op 90 graden.
Voor het ónderhoud’ van je wasmachine. Dus al die koude wasjes, van 15 graden enzo… zijn eigenlijk niet goed voor je wasmachine.

Liefs, Anne

@ Mriek
Tja het is niet mijn favoriete bezigheid kan ik zeggen! Hahahahah gelukkig hebben wij ook een nanny dus kunnen we deze bezigheid afwisselen!

Slim. Zo’n nanny hebben wij dan weer niet…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Pffff moet er niet aan denken, handwas! Respect hoor!
En ja, de wasmachine draait hier elke maand ongeveer een keer op 90 graden, dat is inderdaat goed voor het aparaat, en als ik dat niet doe gaat de was op een gegeven moment ook minder lekker ruiken… bah!
Maar ehhh, nu we het toch over schoonmaken hebben, heb ik nog een vraagje
De tummytub van Joey is weer tevoorschijn gehaald, die vond ik zo ideaal dat ik hem voor de baby weer wil gebruiken… Het is me nooit eerder opgevallen, maar dat ding zit aan de buitenkant onder de kalkdruppeltjes… Dat zal waarschijnlijk komen doordat ik hem altijd naast de douchekraan liet staan terwijl ik wachtte op warm water, en dat sputtert dan tegen de emmer op. Het is/was een doorzichtige tummy, van bebejou… Zou ik dat met schoonmaakazijn schoon kunnen maken? Dat is toch tegen kalkaanslag? Of zal dat te agressief zijn en in het kunststof bijten?

Ik zou het verdund proberen, en dan echt schoonmaakazijn en geen antikal.

Groetjes,

Michèle

De luiers niet strijken…schijnen ze ook minder vocht op te nemen.

De eerste keer netjes alles gewassen en gestreken puf was er na 3 al zat van zelfs de rompers heb ik toen gestreken. Ja dat doe je de eerste keer en daarna niet weer. Moet mooi in de kast liggen ja.