Hulpmiddelen bij slapen/knuffels in bed?

Hoi meiden, (beetje een aanname alleen maar meiden dus correct me if I’m wrong )

Mijn dochtertje slaapt sinds zij uitgebakerd is maar weer half uurtjes tot max 45 minuten overdag. In haar Puckababy kon zij lekker op haar knuistjes (met de slaapzak ertussen) sabbelen en viel zodoende inslaap. Nu kan zij dat niet meer. Wel haar vuistjes maar geen doek meer en dat mist ze. Ze heeft ook geen speen, wil ze niet. Nu adviseerde iemand mij om haar een spuugdoekje mee naar bed te geven maar zij maakt daar altijd een kiekeboe spelletje mee door het op haar snoet te leggen en als je dan vraagt waar ze is trekt ze het eraf met een grote smile. Heel snoezig maar dat doet ze nu ook zonder dat we een spelletje doen. Ik vind dat dus een beetje eng maar aan de andere kant zo’n kleintje mag toch wel wat mee naar bed? Ze moet natuurlijk niet gaan spelen want bed is om te slapen maar ze heeft wel behoefte aan iets om te troetelen…wat doen jullie? Hellupie!
groetjes,
Wendy

Gewijzigd door - moppiesmama op 15 May 2010 20:01:28

Ik heb gen ervaring met puckababy ed.
Maar is het een probleem als ze gaat spelen??
Jony onze dochter van 29 mnd speelt ook in haar bed (liggend) met haar konijn/appiej/labeltjes doekje.
Ik heb daar persoonlijk niet zo probleem mee, ze kletst zingt en speelt met de beesten op haar manier. En valt vanzelf in slaap.
Jij leest misschien ook eerst een boek voro je gaat slapen. Ik zie het spelen ed meer als aclimatiseren in bed en verwerking van wat ze ervoor heeft beleefd.

Greetzz Cora

Hoi Cora,

Tja dat zou kunnen alleen voorheen deed ze dat nooit, ze is nu 6,5 maand. Normaal gesproken gaat ze naar bed, nog even babbelen of huilen en dan slapen. Nu ligt ze, en dat is zonder speeltje, al een uur wakker. Soms denk ik dat ik haar misschien te vroeg erin leg maar ze heeft de walletjes onder haar ogen en is gewoon moe. Niet huilen ofzo hoor gewoon kletsen en door het bed schuiven. Toen viel ze eindelijk in slaap…half uur later weer wakker! spookie.
Hoe oud was jouw kleintje toen je wat mee gaf in bed? Ben zoooo bang voor verstikking nl…
groetjes,
Wendy

Jony heeft vanaf het begin sinds ze geboren had een knuffel in bed. Roze hangoren konijn van Happy Horse. Het konijn had ze in haar rug liggen zodat ze niet op haar rug draaide (ivm spugen).
Deze heeft ze altijd mee. Mevrouwtje heeft een eigen willetje en wil nu sinds een half jaar haar apie mee en haar labeltjes doekje.
Ik persoonlijk zou haar gewoon dat label doekje of wat dan ook vaste knuffel oid mee geven naar bed. Nogmaals dat is mijn keuze, ga desnoods ff kijken als je hoort via babyfoon oid dat ze slaapt hoe ze erbij ligt. Maar je moet je zelf er bij wel goed bij voelen.

Succes

Dylano slaapt al vanaf het begin met knuffeltjes. je hebt speciale knuffeldoekjes en je kan haar er mee in slaap laten vallen en als je het eng vind haal je hem weg als ze slaapt.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wij hebben van die ‘spookies/tutpopjes’ in bed liggen, die poppetjes met zo’n mutsje op hun koppie. Julian heeft wel speentjes en wij hebben zijn speentjes aan die poppetjes vastgeknoopt. Ideaal en die poppetjes zijn heerlijk zacht. Misschien kun je die bij haar in bed leggen?

Ze gaat vanzelf langer slapen, ging bij ons zoontje ook zo en na een maandje ofzo was ie een prima slaper (nog steeds). Hij lag trouwens ook met zijn knuistje tegen zijn mondje aan bij het in slaap vallen en heeft heel wat afgesabbeld op die puckababy. Maar die tutpopjes hebben hier echt hun nut bewezen.

Hoi Freubeltje,

Je bedoelt gewoon zo’n zacht lapje met een hoofdje erop Daar heb ik er wel één van liggen als cadeautje in de kraamweek. Hoe oud was jouw zoontje toen hij weer beter ging slapen? Ik klaag niet hoor, ze slaapt 's avonds en 's nachts super dus wie ben ik maar het is voor haar zoveel lekkerder als ze overdag ook een beetje bijtankt, ze is nu zo moe maar ze heeft geen tijd om te slapen lijkt wel. Trok jouw zoontje dat poppetje dan ook over zijn gezichtje? Want dat vind ik zo eng. Dat ze te weinig lucht krijg. En gaan kijken overdag is een risico want ze wordt van het minste geringste geluid wakker. Zelfs de trap op is al lastig…
groetjes,
Wendy

@ Michelle,
Jij bedoelt ook die poppetjes toch? Weghalen als ze slaapt is overdag dus geen optie want ze slaapt zooo licht!
groetjes,
Wendy

moppiesmama maak je daar niet te veel druk om zou ik zeggen geef gewoon een knuffel mee in bed. de mijne trekt het ook over zijn gezicht en uiteindelijk slaapt hij zonder dat ding in zijn gezicht. toen hij in het ziekenhuis lag deden ze ook altijd een spuugdoekje met zijn speen eraan op zijn gezicht dus ik zie het gevaar niet echt…weghalen heeft geen zin 9 van de 10 keer worden ze wakker zonder dat jij het weet en spelen ze nog even met de knuffel en vallen dan weer in slaap. de mijne geeft het trouwens aan als hij het een keer vervelend vind dat het lapje in zijn gezicht zit en er niet lekker bij is dan ga ik gelijk naar zijn kamer en haal ik het weg…

trouwens wees niet bang om geluid te maken in het huis…ze worden juist wakker omdat ze geluid niet meer gewend zijn! dat deed ik in het begin ook vaak maar op een gegeven moment dacht ik stel dat er wel een keer iets gebeurt dan zou ik me juist zo schuldig voelen omdat ik dan niet ben wezen kijken…die dag heb ik de knop om gezet en nu kijk ik wel 10 keer of hij goed ligt of iets in zijn gezicht heeft en hij wordt niet meer wakker terwijl hij voorheen ook om elk geluid wakker werd. dus doe dat vooral niet in je buik was er ook altijd lawaai om je heen ze missen het nu juist. ik denk dat je kleine zich veiliger voelt als er wel geluid is in het huis. ik weet nog dat ik niet durfde te stofzuigen nou doe ik het juist wel en prima hoor als ik klaar ben ik doe dat ding uit dan ligt hij heerlijk te slapen!

Ik herken je probleem. Mijn dochtertje heeft ook altijd slaapjes van 3 kwartier gedaan, ingebakerd was het speentje erin en weer verder slapen. uitgebakerd gaat dit niet meer op. Vanmiddag heb ik haar even laten huilen. Na 5 minuten sliep ze weer. Dus ik was heel trots op haar.
Maar dit werkt niet iedere dag, dus ik leg me er maar bij neer als ze korter slaapt. Moet ze maar wat vaker op bed en 's avonds er wat vroeger in.
Ik weet niet of zo’n doekje over het hoofd kwaad kan. Heb wel eens gelezen dat sommige kinderen zo’n doekje over het koppie nodig hebben om in te slapen. Ik vind het persoonlijk ook niet zo’n prettig idee. Mijn dochter heeft ook zo’n doekje, maar trekt het niet over d’r hoofd. Ik ga toch wel bij haar kijken, dan wordt ze maar wakker… Vervelend, maar ik wil wel dat ze er veilig bij ligt.

Annemiek de Graaf

@mama selma, Jeetje in het ziekenhuis gebruiken ze dus ook die doekjes? Geluid maken in huis werkt echt niet. Ik probeer het altijd maar als zij rond een half uur slaap zit en op dat moment rent er een kindje voorbij, een autoportiek slaat dicht of mama loopt de trap op dan is ze wakker. Voorheen ging ze wel weer slapen maar nu uitgebakerd dus niet meer…

@ Annemiek: Lastig he dat slapen? Ik heb mij er vanaf gisteren ook bij neergelegd. Iedere keer als iemand vroeg hoe het met haar ging zei ik goed maar alleen dat slapen he overdag. En dat begon ik zelf vervelend te vinden. Wie weet als ze goed gewend is aan het uitbakeren dat ze zich toch weer durft over te geven aan het opnieuw in slaap vallen. Laten liggen heb ik ook geprobeerd. Ze ligt dan rustig een uur te keuvelen en te zingen dus dat schiet ook niet op, dan kan ze net zo goed gezellig bij mama zijn . Maar gek genoeg heeft ze nu sinds gisteren ook weer wat meer moeite met in slaap vallen. Voorheen was ze zo weg maar nu ligt ze een uur wakker. Niet huilen hoor maar gewoon keuvelen. (volgens mij een sprongetje want ze kan zich opeens op haar rug door het hele bed bewegen)Hou haar dus toch maar wat langer op ook al is ze moe want een uur in bed liggen zonder te slapen en dan toch maar een half uurtje slapen schiet toch niet op. Dan maar lekker bij mama blijven. Ik geef me er maar gewoon aan over, ga mee met haar ritme en dan zal het wel weer wijzigen…

groetjes,
Wendy

Hoi,

Tja dat slapen is hier ook altijd weer anders…

Ze slaapt trouwens ook met iets op dr gezicht en dat doet ze zelf! ze heeft een heel zacht tutkonijn van happyhorse en trekt hem aan zijn pootjes over haar gezichtje, ze is oud en sterk genoeg om dat ding er ook weer vanaf te trekken hoor want ze smijt hem soms het hele bed door!

Maa het is wel echt haar dingetje die ze altijd bij haar heeft, ook op de opvang, dat lijkt me toch ook wel een heerlijk vertrouwd gevoel geven, iets van thuis!

@annewen: Tja als het bij jouw dochtertje ook gewoon goed gaat…

@sugar S: wat heerlijk he zo’n knuffel waar ze zich zo veilig bij voelen. Misschien toch maar een keertje meegeven. Ik moet eerlijk zeggen dat ze vandaag al weer makkelijker in slaap valt. ik hou haar nu wat langer op zodat ze nóg moeier is (agossie) en dan valt ze sneller in slaap…