Hulp nodig mbt inkomstenbelasting. Iem in de buurt

Ik heb echt dringend hulp nodig voor de inkomstenbelasting van zowel 2009 als 2010. ik kan er nog niet te diep op ingaan maar heb echt een groot probleem als ik niemand vind die kan helpen.
Ehm… Ik heb ook geen geld om het te betalen op het moment.
Dus weten jullie iemand in Noord brabant in mijn omgeving die eventueel zou willen helpen…gratis ja ik weet het. schaam me kapot om dit te vragen maar het is echt even hoge nood.
bedankt alvast…

Is er toevallig niemand in de familie die er iets meer vanaf weet?

Bij ons kijkt mijn schoonvader altijd even mee, om te kijken of alles goed gaat.
Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Wij doen onze inkomstenbelasting altijd zelf. Als ik in de buurt zou wonen had ik je willen helpen. Maar dat wordt wat lastig. Ik hoop voor je dat je iemand kan vinden die het voor jullie kan doen.

Groetjes,
Sandra

Ik heb je een mail gestuurd !

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Schaam je niet zeg, het is nog altijd beter om optijd hulp te vragen dan door schaamte zo diep in de shit (sorry voor t taalgebruik) te raken dat je straks helemaal geen bomen door t bos ziet!!

ik kan je helaas niet helpen maar hoop dat asje dat wel kan doen (of iemand anders)

before you judge me, try hard to love me

dankjewel asje ik ga mijn mail checken!

de rest ook bedankt voor het meedenken

@Sandra: jij vult het zelf in zei je?
weet jij hoe dat dan zat met dieetvoeding 2009?

weet uberhoudt IEMAND dat?

want dit is het geval: rico heeft gedurende 1 jaar Nutrolon pepti gekregen.
dit werd wel vergoed.
maar ik neem aan dat ik dit niet kan aftrekken wel? haha zou grappig zijn.
want dan was het een fiks bedrag!
ik kan natuurlijk wel de kleding/extra beddengoed mee rekenen die we moesten aanschaffen omdat ze gewoon niet meer schoon te krijgen waren van al het gespuug.
en natuurlijk de reiskosten naar het ziekenhuis zowel tijdens rico’s opname (2x opname van een week in 2009)
en ook die van de tandarts… dat is mooi.

@Asje: super bedankt! ik heb hier echt wat aan
en toevallig had ik voorheen al contact met Rudy (1 van de makers ervan) hierover haha wist niet dat die site bestond!

Tof dat je er wat aan hebt !

Ik ga toch ook de link hier plaatsen voor al diegenen die zelf hun aangifte doen. Ik doe dat nl ook maar kwam er door deze site vorig jaar pas achter dat ik bv een bedrag af mag trekken ivm psoriasis. Domme dingen die ik eerder niet wist. Daarbij doen ze het belangeloos en vragen ze alleen een vrijwillige bijdrage voor stichting KIKA ( wat ik dan weer erg mooi van ze vind ook )
Bij deze een toffe link dus van een forum over belastingaangifte met allemaal nuttige tips voor iedereen die zelf zijn aangifte invuld.

http://belastingaangifteprikbord.yourbb.nl/index.php

@ inge bel de belastingdienst even die helpen ook met invullen van de aangiften.

Als je overigens lid van FNV bent kunnen zij het ook doen voor je.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 02 Feb 2011 13:17:17

Inderdaad. Je kunt ook een afspraak maken met het belastingkantoor bij jou in de buurt. Ze vullen dan de aangiften voor je in.

Groetjes Natasja

ik heb met iemand van dat prikbord van asje contact gehad en we hebben 2009 nu zo goed als rond.
bedankt voor de adviezen
en asje echt helemaal super voor je hulp.
ik moet nu nog terug betalen hoor maar het blijkt nu dat doordat we ziektekosten hebben gemaakt MIJN verzamelinkomen lager was DUS hadden we bv. in 2010 WEL recht op toeslagen. waardoor ik niet alles hoef terug te betalen, lang verhaal vertel het nog wel!

Toppie !

Ohw asje ik wilde het nog vragen maar jij zei iets over psoriassis?
dat je niet wist dat je dat kon opgeven?
je mag alleen medicijnen opgeven die niet vergoed waren en die je toch nodig hebt toch? of hoe zat dat bij jouw dan wat je op mocht geven?

Voor mijn psoriasis mag ik een vast bedrag aftrekken ( althans vorig jaar nog, dit jaar heb ik nog niks aan de aangifte gedaan ). Dit word als een chronische ziekte beschouwd en omdat je bv vaker beddengoed ed moet wassen heb je die aftrek. Ik zou kunnen aantonen dat ik dat heb, voor medicijnen of dergelijke hiervoor heb ik nooit iets van de belasting af getrokken.

ja maar lieve Asje: die chronische ziekte aftrek is een andere aftrek dan die van het beddengoed.
van het beddengoed/kleding dat is een aparte aftrekpost van een vast bedrag van 300 euro.
Volgens mij… mag je voor die chronische ziekte aftrek een bedrag van 6 nog wat aftrekken… verbeter me als ik het mis heb maar ik dacht dat ik dat gelezen had

even nagekeken:

Welke ziektekosten zijn NIET fiscaal aftrekbaar in 2009
De volgende kosten zijn binnen de nieuwe regeling niet aftrekbaar:

■Verzekeringspremies inclusief de kosten van een aanvullende verzekering,
■Huisapotheek.
■Uitgaven wegens ouderdom.
■Uitgaven wegens arbeidsongeschiktheid. (rot voor mij)
■Uitgaven wegens chronische ziekte. (rot voor jouw)

maar die extra beddengoed enzo mag je volgens mij wel opgeven en dan een vast bedrag van 300 euro.
kun je aantonen dat je meer kosten hebt gehad (meer dan 600 euro) dan mag je een vast bedrag van 750 opgeven

quote:
maar die extra beddengoed enzo mag je volgens mij wel opgeven en dan een vast bedrag van 300 euro. kun je aantonen dat je meer kosten hebt gehad (meer dan 600 euro) dan mag je een vast bedrag van 750 opgeven

Klopt, 300 euro geef ik daarvoor op en verder niets. Ik zou niet weten of ik boven de 600 euro uit zou komen. Tenminste de afgelopen jaren dan. Nu dit jaar rij ik al vanaf december 3x per week voor een behandeling van 1,5 uur naar het ziekenhuis hiervoor. Dat zal wel aardig aantikken. Maar dit geld dan pas voor de aangifte van volgend jaar en het kan best zijn dat ik dan alleen de km`s mag aftrekken daarvoor.

oke op die manier,
tja het is elk jaar weer spannend. vanaf 2011 ben je ook verplicht fiscaal partner… wij tenminste aangezien we een kind hebbeen.
dat is in onze situatie ook heel zuur
eigenlijk… is het zo dat ziek zijn behoorlijk duur wordt voor de ziekte… vreselijk toch?
enne ik zei achter die aftrekposten van chronisch ziekte: rot voor jouw
maar dat is dus ook rot voor mij nu met die nieuwe diagnose van de reumatoloog.
bij mij wordt zoiezo al niks vergoed omdat het niet erkent is (niet echt tenminste) in de medische wereld…wel bij de reumatologen overigens… maargoed er wordt dus helemaal niets vergoed en ik kan dan ook niets aftrekken.
wordt dus een duur grapje de komende jaren